OpdeZon

Installatie zonne-energie en laad-infrastructuur
Deskundigheid
Het adviestraject van OpdeZon

Jurriaan

Goede service en afspraken nakomen

Tips of verbeterpunten

Laatste rij panelen kon op maximale hellingshoek worden geplaatst.

Dag Jurriaan,

Dank voor je review.

Goede tip voor wat betreft de laatste rij panelen. Het nadeel van een maximale hellingshoek bij deze rij is echter dat er dan *veel* meer ballast nodig is om de zonnepanelen op hun plek te houden. Je moet dan denken aan zo'n 100kg per zonnepaneel. Dit is qua dakbelasting vaak een probleem. De winst die je boekt met de ideale hellingshoek ten opzichte van de 13 graden waaronder wij ze geplaatst hebben is in jouw situatie slechts enkele procenten (voor die rij). Vandaar dat we deze keuze gemaakt hebben.

Hartelijke groet,

Paul Dalebout

Beheer BV

Zeer goede en correcte informatie en duidelijke afspraken.

Persoonlijke aandacht en uitleg over de verschillende mogelijkheden van de offerte. Zeer snelle levering en installatie van de panelen en randapparatuur.

Eigenlijk niet

Frank Moesman

Prima. Wat was afgesproken werd uitgevoerd

Dat ze vooraf komen kijken of het geoffreerde ook echt past.

Tips of verbeterpunten

De omvormer bleek kapot en moest worden vervangen. Wellicht vooraf beter testen?

OpdeZon heeft mijn volledige installatie, bestaande uit 16 panelen, mee verhuist naar onze nieuwe woning.

Vakkundig van begin tot eind op alle gebieden. Eerst wordt gestart met een plan wat na een fysieke controle eventueel aangescherpt wordt. Hierdoor is de kans op 'verassingen' nihil. Naast de technische kennis en ervaring bezit OpdeZon ruime kennis over actuele regel en wetgeving.

Tips of verbeterpunten

Ik kan simpelweg niets bedenken.

Hartelijk dank voor de review! - Paul

Lex van Grieken / Ontzorg! B.V.

Vanaf de start - het eerste telefonische contact - ben ik vriendelijk en goed behandeld. Er is ruim de tijd genomen om zaken te verduidelijken of door te rekenen, en ook de offertes waren zeer...

klantgerichtheid, servicegerichtheid, duidelijke communicatie, flexibiliteit en volledigheid

Tips of verbeterpunten

eigenlijk nauwelijks. Ik zou hooguit willen dat ook de aanpassing van de meterkast - slimme meters / aanleg 3 fasen - door hen gedaan kan worden, zodat echt álles in één hand ligt. (gelukkig liep de communicatie wel al voor 98% via OpdeZon!

Dag Lex, dank voor je feedback. Dit is waar we het voor doen! - Tim

In eerste instantie uitgebreid en prettig te woord gestaan. offerte in eerste instantie niet volledig. na contact wel. 2x belafspraak meer dan 15' na tijdstip waardoor 1x weinig tijd, andere keer...

marketingstrategie

-belafspraken nakomen, max 10 minuten te laat bellen is acceptabel
-kosten offerte niet passend. voel me bekocht

Reactie OpdeZon:

Dag meneer. U heeft ons opdracht gegeven voor het maken van een Rijden OpdeZon Totaalplan op maat. Een voorbeeld van dit plan hebben wij van te voren met u doorgenomen en staat ook op onze website.

U mist bepaalde zaken in het plan. Dat is vaak het geval in een eerste versie. We passen daarom in overleg met onze klanten het plan aan tot het helemaal goed staat.

Dit hadden we ook graag met u gedaan en we hebben u hiertoe veelvuldig proberen te bereiken. Helaas reageert u niet op onze e-mails en telefoonoproepen.

Wilt u dit in een later stadium alsnog, dan helpen wij u graag verder.

Met vriendelijke groet, Paul Dalebout

H. Westerbeek

Meer dan een half jaar bezig geweest met offertes opvragen bij diverse bedrijven (o.a via Vereniging Eigen Huis), berekeningen maken en installatie-voorwaarden bekijken zoals aanpassing van de...

prettige communicatie met mensen die verstand van zaken hebben. Zowel de bureaumedewerkers als de installatie-ploeg zijn zeer communicatief en betrokken. Dit geeft een vertrouwd gevoel. Het inmiddels aangeboden "ontzorg-abonnement" geeft ook vertrouwen in de toekomst (after-sales service), voor een schappelijke prijs.

Tips of verbeterpunten

zorg dat het bedrijf niet te groot wordt, waardoor de persoonlijke aandacht kan verminderen.

Dag meneer Westerbeek,

Dank voor uw enthousiaste review!

Heel veel rijplezier op uw eigen zonne-energie toegewenst!

Hartelijke groet,

Paul Dalebout

Geen juiste huisgegevens gehanteerd. Adviseur wist mij toch echt te vertellen dat ik geen hoekhuis had en/of een dakkapel. Na wat heen-en-weer discussie kwam hij erachter dat ik - als huiseigenaar -...

Goede website/marketing.

Veel, zie boven.

Reactie OpdeZon:

Dag meneer. Hartelijk dank voor uw - voor ons leerzame - review. Wij hebben u niet zo snel uw Rijden OpdeZon Totaalplan geleverd als we hadden beloofd en dat is niet waar wij voor staan. Onze excuses hiervoor.

Ter toelichting, niet ter excuus, wij groeien op dit moment door en hebben er soms moeite mee om in de rolverdeling die hierdoor ontstaat onze reactietijden zo laag te houden als we willen en beloven.

Daarnaast spijt het ons dat u geen toegevoegde waarde van uw Rijden OpdeZon Totaalplan hebt ervaren. Dit heeft er vermoedelijk mede mee te maken dat we uw plan nooit persoonlijk met u door hebben kunnen nemen.

Het beeld dat u qua prijzen schetst herkennen wij. Wij bieden onze klanten een totaaloplossing met maatwerk en we ontzorgen onze klanten (alhoewel u dat helaas niet heeft mogen ervaren). Verder werken wij met de beste producten in de markt. Voor deze aanpak hanteren wij een ander prijsniveau dan bedrijven die zich meer met een standaardoplossing op grote hoeveelheden richten.

Met vriendelijke groet, Paul Dalebout

Inbraakproof

Zeer positief. De aangeboden informatie op de site evenals het telefonische advies over de constructie met onze B.V., de benodigde laadpaal en de verrekeningen is zeer professioneel te noemen.

Gedegen en eerlijk advies.

E.H. Bijlsma

Prima traject van keuzes bepalen en een nette installatie. Vanaf ingebruikname is het wel merkwaardig dat er totaal geen contact meer is en vragen wat te doen bij calamiteiten, storing en of...

Goed voortraject waarin uitgebreid wordt gekeken naar de verschillende opties.

Tips of verbeterpunten

Na de installatie is het contact over en zaken wat te doen bij calamiteiten, storing of onderhoud niet meer aan de orde. Absoluut een punt van aandacht.

Reactie OpdeZon:

Meneer Bijlsma, hartelijk dank voor uw review. Wij zijn blij dat u tevreden bent over de installatie en het advies. We herkennen ook wat u zegt over de beperkte uitleg bij oplevering. Dit hebben we mede door uw terugkoppeling geleerd en gaan we voor toekomstige klanten verbeteren.

Heel veel zonnige uren toegewenst namens Team OpdeZon, Paul Dalebout.