Slechte begeleiding
vage opdrachten
geen eenduidige uitleg en beoordeling

Positief: Op zich een prima opleiding, veel geleerd en is te gebruiken in de praktijk.
Negatief: Veel herhaling in de modules. Beoordeling van de eindopdrachten oneerlijk, er worden geen duidelijke feiten aangegeven die voor punten mindering zorgen. De beoordeling is slechts een mening van de beoordelaar, niet op feiten gebaseerd. Bezwaar indienen kan je geld kosten, dit vind ik een groot nadeel.

Romy

Voor notarieel recht mis ik nog een aantal onderdelen. Namelijk het ondernemingsrecht en het onroerend goed recht. Deze opleiding focust alleen op familierecht. Dat is jammer. Verder vond ik module... Voor notarieel recht mis ik nog een aantal onderdelen. Namelijk het ondernemingsrecht en het onroerend goed recht. Deze opleiding focust alleen op familierecht. Dat is jammer. Verder vond ik module 2 van familierecht goed te doen. Deze lijkt mij ook als eerste aanbieden. Ik was in september begonnen en moest beginnen met fiscaliteiten zonder enige kennis van erfrecht. Dat is niet helemaal handig. Wellicht daar op inspelen.

Lars

Ten eerste wil ik zeggen dat ik de opleiding erg leuk vond en me heeft verrijkt.

Ten tweede was het zeer jammer dat ik de opleiding noodgedwongen 2/3 deel online heb moeten volgen i.v.m. corona, dat was echt een groot nadeel omdat de opleiding HBO architectuur een erg visueel vak is.
De virtueel classroom was dan ook niet voldoende om het gemaakte werk goed te kunnen presenteren en te laten beoordelen, daarin was de interactie ook zeer moeilijk te regisseren door de docenten.

Als derde geef ik hieronder een aantal plus en min punten per onderdeel van de opleiding

Boeken; zeer leuke boeken, ben ik erg blij mee

Online leer omgeving, berichten box was wel een beetje zoeken en onoverzichtelijk, de les informatie stond op verschillende plaatsen, was dus niet duidelijk of ik alle informatie had. Het lesrooster met de informatie van de les was wel handig.

Voorbereiding lessen, het was niet duidelijk dat er voor de 1e les huiswerk gemaakt moest worden als voorbereiding. Ik vond daar in tegen het wel heel goed dat de lessen d.m.v. huiswerk voorbereid moesten worden. dit heeft me bij het leren voor mijn examen goed geholpen.

Leraren, ik vond de keuze erg goed, de 3 leraren die ik heb gehad waren mensen uit de praktijk met 3 verschillende functies die alle 3 een goed verhaal hadden.

De studie heeft veel invloed op mijn privé leven gehad, en heeft ook veel tijd gekost, dit heb ik zeer onderschat. het was naast mijn baan een halve extra baan. vooral het maken van de module opdrachten kostte veel tijd.

Module Opdrachten; ik vond deze heel leuk om te doen maar wel heel veel werk, vooral de eerste opdracht vond ik zwaar. Wat ik vooral moeilijk vond was de theorie toe te passen in de opdracht, dit was niet duidelijk en heel veel uitzoek werk.
Wat ik wel heel slordig vond is dat bij de eerste module opdracht de bijlagen niet zijn beoordeeld. hierdoor kreeg ik een 4 in eerste instantie. Daar kwam ik later pas achter, toen ik de beoordeling goed gelezen had. ik vond de correspondentie en de hulp die ik kreeg van de "studie begeleider" (dit was meer een telefoniste) onder de maat. Ik kon namelijk eerst alleen een paar vragen stellen aan de examen commissie maar kon geen cijfer herziening verwachten. Zonder verder tegen bericht kreeg ik een nieuw cijfer nadat ik mijn vragen had gesteld. Ik had op het moment dat ik hulp nodig had niet het idee dat ik die kon krijgen en dat ik alleen maar een paar vragen kon stellen met heel veel restricties en dat het stellen van die v

Ik was op zoek naar een cursus, wat mij meer kon vertellen inhoudelijk over IT security.
Dit is tegengevallen, ik vind de opleiding erg algemeen (eerste 4 lessen, 2 cursusdagen) en niet inhoudelijk gericht op IT Security. Gaat vooral over risicomanagement, compliance, AVG. Was voor mij bekende kennis. Laatste dag zou wat meer inhoudelijk zijn over cyberrisk helaas kon ik er niet bij aanwezig zijn.
Ik vind de module opdracht te zwaar voor hetgeen in de lesstof behandeld is, verhouding is mi niet juist. Daarnaast is de module opdracht, wat mij betreft niet duidelijk.

Alien

Over het algemeen genomen als de inhoud van de opleiding goed, niveau van docenten goed een alhoewel de een wat meer betrokken was dan de ander kan ik spreken van prettig samenwerken.
Wat ik...
Wat ik jammer vond, was het bureaucratische van de NCOI, weinig ruimte voor maatwerk. Ook het "dichtgetimmerde" proces van bezwaar indienen en inzage in gemaakte toetsen( om er tenslotte van te leren" heb ik als niet studie motiverend ervaren.

Ik vond de lessen teveel gericht op het behalen van je examen en te weinig op vernieuwing.

De inhoud van de opleiding is prima boeken lesmateriaal is up to date sluit goed aan bij huidige tijd, zeker het sociologie boekt. Aanvullend informatie naar de praktijk door de docenten is... De inhoud van de opleiding is prima boeken lesmateriaal is up to date sluit goed aan bij huidige tijd, zeker het sociologie boekt. Aanvullend informatie naar de praktijk door de docenten is prettig
de eerste twee module op locatie dit vindt ik een fijne combi manier om te leren. Derde module sociologie vorig jaar uitgesteld nu dit jaar gevolgd online.
Docent heeft het prima gedaan maar ik mis de onderlinge input die je elkaar kan geven als je in een klas zit. Ook zie je alleen avatar wat de interactie nog moeilijker maakt. Voor mij werkt dit niet. Vindt het ook lastig om de module af te ronde

Ik vond het af en toe lastig om online alles goed te volgen.

Gerrit

Ik vond het een goede training, jammer dat mijn beoordeling lager uit komt, omdat ik de aansluiting mis met mijn beroepspraktijk, alsof je deze training alleen volgt als je er werkzaam in bent!