Ik wil zeggen dat het online les geven en de manier hoe een aantal docenten les hebben gegeven echt slecht was. Met 22 studenten in een digitale leeromgeving is gewoon niet te doen, en als de... Ik wil zeggen dat het online les geven en de manier hoe een aantal docenten les hebben gegeven echt slecht was. Met 22 studenten in een digitale leeromgeving is gewoon niet te doen, en als de docent dan ook op een manier les geeft waar niemand iets aan heeft tja dan is het lastig om sommige modules te volgen.
Maar je moet het zelf doen, en desondanks heb ik goed cijfers, en maak dit jaar af.

Ik raad het ook iedereen af om met ncoi in zee te gaan al is het maar om de belachelijke hoge bedragen die worden gevraagd, voor een herkansing of een les extra te volgen.

H

Frank

Naar mijn idee bezit de docent over veel kennis, maar gaat het mis bij het overbrengen van deze kennis naar de studenten toe. Wellicht kwam het doordat de opleiding volledig online was ipv... Naar mijn idee bezit de docent over veel kennis, maar gaat het mis bij het overbrengen van deze kennis naar de studenten toe. Wellicht kwam het doordat de opleiding volledig online was ipv klassikaal. Verder vond ik de inhoud van het boek en de uitleg van de docent niet goed op elkaar aansluiten. Het boek vond ik ook te Microsoft specifiek. Ik had hier wat meer generieke informatie verwacht.

Al met al ben ik zeer ontevreden over deze module. Als ik het vergelijk met de BI module die ik eerder heb gedaan heb ik weinig geleerd van deze module.

Danielle

Door de Covid maatregelen was het niet mogelijk om de eerste module (strategisch zorgmanagement) klassikaal te volgen, dit is logisch. De module wordt vervolgens in E learning aangeboden met een... Door de Covid maatregelen was het niet mogelijk om de eerste module (strategisch zorgmanagement) klassikaal te volgen, dit is logisch. De module wordt vervolgens in E learning aangeboden met een trainer die de leerlingen niet begeleid en ook geen duidelijke antwoorden kan geven. Er werd voor deze module geen Virtual Classroom aangeboden. Als de leerlingen het toch zelf moeten uitzoeken is het ook een beetje raar om hier zoveel geldt voor te vragen, er is werkelijk waar niets door de docent of NCOI ondernomen om de leerlingen de ondersteunen.
De module Data analyse werd wel via Virtual Classroom aangeboden. De docent was erg bekwaam in haar vakgebied, alleen is zij niet bekend met de non-profit en/of zorgsector, dit zorgde voor veel verwarring en onduidelijkheid.
Voor de totale opleiding Controller in de Zorg was mijn verwachting dat ik specifiek meer zou leren over dataregistratie en -analyse in de zorg, juist omdat deze zo anders is dan in de profitsectoren. Daarnaast ook meer hoe je het MT kan ondersteunen, met het evalueren van het beleidsplan leer je wel veel over de organisatie, maar niet direct over het ondersteunen van de organisatie. In principe kan iedereen googlen naar de oplossing van deze opdracht.

Nathalie

Momenteel volg ik een vervolg Bachelor maar achteraf gezien had ik beter naar andere onderwijsinstelling kunnen gaan. Ik raad NCOI dan ook niet aan bij collega's die een studie willen starten. Momenteel volg ik een vervolg Bachelor maar achteraf gezien had ik beter naar andere onderwijsinstelling kunnen gaan. Ik raad NCOI dan ook niet aan bij collega's die een studie willen starten.

Ik vind het erg vervelend dat de verdienmodule van NCOI voor gaat op de service en medeleven tbv de studenten.
De docenten doen (bijna allemaal!) goed hun best maar uiteindelijk lukt het hen niet om mij als student goed voor te bereiden op het examen gezien NCOI zo krampachtig met deze info omgaat, echter gezien het verdienmodel is het natuurlijk wel weer kassa voor NCOI bij een herexamen....................
Tevens vind ik de manier van examineren en het nakijken hiervan een spel van muggenzifterij. Er wordt niet meer gekeken in het licht vanuit de stof of de student het beheerst, neen er wordt gekeken of de juiste woorden zijn gebruikt en zodra deze woorden missen kost dit punten.
Je hebt met (vaak) fulltime werkende mensen te maken die veelal naast het werk een gezin draaiende dienen te houden en daarnaast ook een studie volgen. Hier past de bekrompen manier van examineren niet in, mijn inziens.

Over de flexibiliteit maar te zwijgen. Zo flexibel is het allemaal niet, ik woon in Utrecht (midden van het land!) en overal kan ik lessen volgen BEHALVE in Utrecht want deze lessen krijgen ze nooit vol. Ik heb meerdere malen moeten uitwijken naar Rotterdam of Amsterdam en dan ook op een andere dag dan mijn voorkeurs-dag want deze behoort niet tot de opties op een andere locatie.

Kortom de slogan en reclame zijn prachtig maar de praktijk is helaas een andere waarheid.

Helaas geen enkele begeleiding vanuit de docent. Masterclass betekent volledige zelfstudie en opdrachten maken die online in te leveren zijn. Ik loop meer dan de helft van de opdrachten achter en... Helaas geen enkele begeleiding vanuit de docent. Masterclass betekent volledige zelfstudie en opdrachten maken die online in te leveren zijn. Ik loop meer dan de helft van de opdrachten achter en toch weet NCOI me te herinneren aan de Masterclass die bijna afgerond zou moeten zijn en vraagt me een review te schrijven. Bij deze.

Masterclass online marketing gevolgd. Ik had een stuk meer verwacht voor een bedrag van bijna 4K. 2 boeken ontvangen en een digitale lesinstructie waarbij je de boeken in willekeurige volgorde... Masterclass online marketing gevolgd. Ik had een stuk meer verwacht voor een bedrag van bijna 4K. 2 boeken ontvangen en een digitale lesinstructie waarbij je de boeken in willekeurige volgorde doorleest. De 2 studieboeken op zich waren prima, behalve dat er vooraf niet is aangegeven dat ze in het Engels waren geschreven (wel vooraf gevraagd maar was niet bekend). Na het ontvangst van de boeken nog eens gevraagd en toen was het ineens heel vanzelfsprekend dat er Engelse studieboeken bij de opleiding hoorde. Vanwege corona waren er geen lessen op locatie. Hier kan ik inkomen. Dus dan maar virtueel. Helaas ging dit ook niet door omdat er te weinig aanmeldingen waren. De enige optie was dus zelf studie. Voordat de cursus begon heb ik 1 x met een 'docent' gesproken die in het kort heeft uitgelegd hoe je met de digitale leeromgeving moet omgaan. Toen ik vroeg waar ik de docent verder voor kon raadplegen was het antwoord 'als je vragen hebt over de digitale leeromgeving en niet zozeer les inhoudelijk'. M.a.w. eigenlijk nergens voor dus. Kortom erg veel geld voor 2 boeken.

De online leeromgeving is wel ouderwets, zonder beeld namelijk. Dat maakt de verbinding met medestudenten karig. De docent was niet ondeskundig, maar ook niet een autoriteit. De werkvormen waren... De online leeromgeving is wel ouderwets, zonder beeld namelijk. Dat maakt de verbinding met medestudenten karig. De docent was niet ondeskundig, maar ook niet een autoriteit. De werkvormen waren zeer ouderwets, eenzijdig en saai. De literatuur was interessant, maar had veel beter kunnen aansluiten op de praktijk van Zorg en Welzijn. Al met al een tegenvaller.

Xander

Ik vond het een hele leuke module, wat ik wel jammer vond was dat er minder aandacht was voor het daadwerkelijk modeleren in tekenprogramma's. Dit werd meer beschouwd als een zelfstudie i.p.v. iets... Ik vond het een hele leuke module, wat ik wel jammer vond was dat er minder aandacht was voor het daadwerkelijk modeleren in tekenprogramma's. Dit werd meer beschouwd als een zelfstudie i.p.v. iets klassikaals. Ik weet ook niet precies wat ik hier verwacht had maar misschien iets meer ondersteuning in het leren van een programma zoals vectorworks bv.

Lies

Positief: lesinhoud, materiaal en communicatie vanuit NCOI
Ervaring met docenten: wisselend. Maar dat kwam ook doordat het online was.
Vitero werkte niet altijd goed wat soms voor flinke...
Positief: lesinhoud, materiaal en communicatie vanuit NCOI
Ervaring met docenten: wisselend. Maar dat kwam ook doordat het online was.
Vitero werkte niet altijd goed wat soms voor flinke vertragingen zorgde.
Slechte ervaring heb ik met de examenlocaties in Arnhem (onvriendelijke bejegening) en Utrecht : gebouw van Bol.com heeft geen parkeergelegenheid in de buurt wat een halfuur lopen betekende.
Ik ben heel positief en dankbaar over de mogelijkheid van NL leert door maar wel verbaasd dat er vanuit mijn groepen (ik heb 2 modules gedaan) zoveel kandidaten afhaakten of onvoorbereid meededen.