Kwaliteit van de offerte
Service
Hotel(s)
Reisadvies
7.8/10

Overall een mooie reis, waren blij dat we een upgrade kregen naar een 4WD (wij denken eigenlijk dat je mensen met klem moet adviseren een 4WD te huren, een 2WD is niet echt comfortabel en minder... Overall een mooie reis, waren blij dat we een upgrade kregen naar een 4WD (wij denken eigenlijk dat je mensen met klem moet adviseren een 4WD te huren, een 2WD is niet echt comfortabel en minder veilig). Sommige accommodaties waren heel leuk en sfeervol, andere echt beduidend minder. Als voorbeeld in ieder geval Rolbos guesthouse in Calvinia; dat was echt niet aangenaam. Op voorhand hadden wij hier een alternatief voor gevraagd en kregen te horen dat dit het beste beschikbare was. Het kan inderdaad zo zijn dat via de agent waarmee NBBS zaken doet er geen betere accommodaties geboekt kunnen worden. Wij kregen de indruk dat de agent maar met een aantal accommodaties 'zaken doet' en dat begrijpen we deels wel omdat daar de marge waarschijnlijk zit waar de agent en NBS zijn geld verdient, maar als klant voel je wel beberkte keus terwijl er veel meer keus is. In Calvinia waren zeker leukere accommodaties beschikbaar geweest en dat gold ook op een aantal andere locaties. Overall indruk is dat zolang het een standaard reis betreft NBBS best een aardig en betaalbaar aanbod doet al is het aanbod aan accommodaties wel zeer beperkt. Zodra het maatwerk moet worden, ligt het anders en is de keuze te beperkt en wordt je als klant weinig keus voorgeschoteld. De focus leek voor ons te veel te liggen op het zaken doen met accommodaties waar NBBS goede marges krijgt. Wij hadden er waarschijnlijk best meer geld voor over gehad als wij aantrekkelijker alternatieven voorgeschoteld hadden gekregen. Het viel ons ook op in de verstrekte informatie; bij alles wat in de standaard reis zit, is wat uitleg en tips en afstanden. Bij de onderdelen die afwijken wordt dat niet geleverd. Komt niet sterk over; als je maatwerk wilt leveren, moet je ook daar een klein beetje 'the extra mile' willen gaan.

Sterke punten tijdens het verblijf

een aantal accommodaties was heel aangenaam en echt de moeite waard; Desert Hills Lodge, Fish River Lodge, Vergelegen en Waterberg Plateau Lodge alhoewel we bij de laatste enorme stampij hebben... een aantal accommodaties was heel aangenaam en echt de moeite waard; Desert Hills Lodge, Fish River Lodge, Vergelegen en Waterberg Plateau Lodge alhoewel we bij de laatste enorme stampij hebben moeten maken om de kamer te krijgen die op de voucher stond. Receptie gaf aan dat de Namibian agent nooit bevestigd had en zij ons daarom een downgrade hadden gegeven. Gaven ook aan dat dit vaker gebeurde met de agent. Deze ervaring heeft echt een negatieve ervaring op onze laatste vakantiedag gehad, recepte was bijzonder oncooperatief.

Zie boven en luister goed naar de klant, zoek uit wat hij/zij wil en bereid is te betalen, schotel alternatieven voor. Sommige accommodaties lagen echt ver van een bezienswaardigheid af (125km van... Zie boven en luister goed naar de klant, zoek uit wat hij/zij wil en bereid is te betalen, schotel alternatieven voor. Sommige accommodaties lagen echt ver van een bezienswaardigheid af (125km van de gate van Etosha is in namibie een trip van bijna 2 uur, daar zijn echt betere alternatieven voor te vinden), maar ook de accommodatie in bv Swakopmund lag behoorlijk uit het centrum. Hoeft niet altijd erg te zijn, maar geef goede en betrouwbare info. De twee stops rond Etosha (die na heel veel gemail en wijzigingen tot stand kwamen) waren echt niet goed gekozen. De eerste accommodatie lag een flink stuk van de gate en als wij de routebeschrijving van de eerste locatie naar de tweede hadden gevolgd, hadden we nagenoeg niets van Etosha gezien; die lag namelijk dik 4,5 uur rijden verder, en dan nog eens 125km van de gate af. Dat soort info moet je op voorhand echt verstrekken en wij kregen daardoor (en een aantal vergelijkbare dingetjes het gevoel dat de verkopers het land niet zo goed kennen). Uiteindelijk hebben wij zelf maar een alternatief plan gemaakt en zijn dóór Etosha heen van de eerste naar de tweede locatie gereden. Een vergelijkbare ervaring in Kgalagadi park; twee nachten aan de ingang van het park waardoor je twee dagen nagenoeg hetzelfde stuk aan het bekijken bent, eenvoudigweg omdat je niet 'verder' komt op een dag. Daar zou je mensen echt moeten adviseren 1 nacht in het zuiden, dan door het park rijden en 1 nacht in het noorden en dan in Namibie er uit, zeker als je toch al die kant uit gaat.

Reactie NBBS Reizen:

Hartelijk dank voor de zeer uitgebreide feedback over uw reis door Namibië. Uw tip om meer nadrukkelijk reizigers een 4WD te adviseren huren wij ter harte en uw mening over de accommodaties stellen... Hartelijk dank voor de zeer uitgebreide feedback over uw reis door Namibië. Uw tip om meer nadrukkelijk reizigers een 4WD te adviseren huren wij ter harte en uw mening over de accommodaties stellen wij zeer op prijs. De beschikbaarheid hiervan behoeft enige uitleg. In Namibië hebben reisorganisaties op dit gebied namelijk sinds 2017 grote uitdagingen. Het aanbod in Namibië is beperkt en de afstanden zijn groot. In combinatie met een stijgende populariteit van Namibië als reisbestemming is de situatie ontstaan dat op diverse locaties nauwelijks beschikbare kamers te vinden zijn, met als gevolg dat alternatieve overnachtingsplaatsen inderdaad soms op grote afstand liggen. De hoogste prioriteit van de lokale agent van NBBS Reizen zijn accommodaties die kamers beschikbaar houden voor individuele reizigers (al zijn die op een bepaald moment ook volgeboekt). Onze marge is daaraan ondergeschikt. Veel lodges en hotels in Namibië zijn bovendien het hele jaar (grotendeels) gereserveerd voor groepsreizen. Dat er andere lodges of hotels in de omgeving zijn, wil dus niet altijd zeggen dat een reisorganisatie daar kamers kan bieden.
Als laatste de bestemmingskennis bij onze medewerkers. Offertes worden gemaakt door medewerkers die zelf door het vakantieland hebben gereisd. Voor overleg kunnen zij zich wenden tot de Product Manager Afrika, wat met Namibië regelmatig voorkomt vanwege het grote aantal noodzakelijke afwijkingen op oorspronkelijke reisroutes. Wij hopen dat deze uitleg u een beter inzicht geeft in de werkwijze van NBBS Reizen. Met vriendelijke groet, het team van NBBS Reizen

Voor het grootste deel prima

Sterke punten tijdens het verblijf

Op een na alles keurig geregeld, alles klopte

Uitleg over hoe in het buitenland bij domestic flights online inchecken

EveLinus

Uw collega was telkens gemist in het opmaken en doorzenden van onze documenten . Erg slordig te werk gegaan zeker niet voor herhaling vatbaar b

Sterke punten tijdens het verblijf

Enkel vlucht en auto geboekt bij jullie.erg slordig in omgang met klanten

Aandacht aan op te zenden documenten .

Reactie NBBS Reizen:

Dank u wel voor uw feedback. Omdat u bij ons uitsluitend vliegtickets en een huurauto heeft geboekt, is de feedback over de hotels en de totale reis voor NBBS Reizen helaas niet relevant, temeer... Dank u wel voor uw feedback. Omdat u bij ons uitsluitend vliegtickets en een huurauto heeft geboekt, is de feedback over de hotels en de totale reis voor NBBS Reizen helaas niet relevant, temeer omdat u het vakantieland wel de maximale score toekent. Wij zijn wel verbaasd over de negatieve beoordeling over de offerte. Indien deze zo slecht was geweest, nemen wij aan dat u de reis niet bij ons zou hebben geboekt. Met vriendelijke groet, het team van NBBS Reizen

Anouk van der Meer

Goede service, Remona heeft ons heel goed geholpen en al mijn vragen beantwoord. Er werd snel gereageerd en de hele reis was top geregeld.

Sterke punten tijdens het verblijf

Sommige hotels waren super (elegant desert lodge, onguma bush camp), zou het zeer aanraden deze hotels te blijven gebruiken. Andere hotels waren ronduit slecht (Waterberg camp en orange house).... Sommige hotels waren super (elegant desert lodge, onguma bush camp), zou het zeer aanraden deze hotels te blijven gebruiken. Andere hotels waren ronduit slecht (Waterberg camp en orange house). Indien mogelijk zou ik adviseren deze hotels te verwisselen voor andere.

Dienstverlening was top. De reis zelf ook! Het enige verbeterpunt zou zijn dat de rij afstanden erg groot waren voor een land als Namibie en de slechte wegen. De auto was ook prima, maar als we voor... Dienstverlening was top. De reis zelf ook! Het enige verbeterpunt zou zijn dat de rij afstanden erg groot waren voor een land als Namibie en de slechte wegen. De auto was ook prima, maar als we voor een kleine meerprijs net een iets grotere (beter tegen de weg bestand) auto hadden kunnen hebben, had ik graag die optie gehad. Die twee hotels die ik noemde zou je eigenlijk moeten schrappen, wat waren die slecht..

Reactie NBBS Reizen:

Hartelijk dank voor uw feedback over uw huwelijksreis naar Namibië, wat fijn dat u zo van de reis heeft genoten. Jammer om te horen dat Waterberg Camp is tegengevallen. Remona had deze accommodatie... Hartelijk dank voor uw feedback over uw huwelijksreis naar Namibië, wat fijn dat u zo van de reis heeft genoten. Jammer om te horen dat Waterberg Camp is tegengevallen. Remona had deze accommodatie juist toegevoegd vanwege haar eigen goede ervaringen, vooral met de mooie ligging en de aantrekkelijke prijs. Kennelijk is deze accommodatie aan renovatie toe, het is goed dat wij ons hier nu van bewust zijn. Ook uw mening over The Orange House in Swakopmund stellen wij op prijs. Onze Product Manager Afrika is op de hoogte gesteld en neemt hierover contact op met onze lokale agent. Met vriendelijke groet, het team van NBBS Reizen

A Van Wijnen

Hele mooie rondreis door Taiwan.
Heel mooi en bijzonder land.

Sterke punten tijdens het verblijf

Mooie hotels met vriendelijke medewerkers.
Over het algemeen waren de hotels op goede locaties om de stad te verkennen

Ik zou het hotel in taitung niet meer in de reis doen. Erg oud en muf hotel. In de buurt is er ook niks te beleven.

Reactie NBBS Reizen:

Hartelijk dank voor uw feedback over uw reis door Taiwan. Fijn om te horen dat de reis zo goed bevallen is. Uw tip over het hotel in Taitung hebben wij doorgegeven aan onze Product Manager voor Azië... Hartelijk dank voor uw feedback over uw reis door Taiwan. Fijn om te horen dat de reis zo goed bevallen is. Uw tip over het hotel in Taitung hebben wij doorgegeven aan onze Product Manager voor Azië en het Midden-Oosten, zodat hij het hotel opnieuw kan beoordelen. Bedankt voor het doorgeven van uw mening over dit hotel. Met vriendelijke groet, het team van NBBS Reizen

Anne van Gelder

Super vakantie gehad!

Sterke punten tijdens het verblijf

Alles was goed geregeld; alles verliep vlot en zonder gedoe.

Ja, verdiep je als reisorganisatie in de lokale problemen. Zo hadden we last van rode algen bij de golf van Mexico. We konden niet naar het strand en ook bij het hotel was het niet al te best.... Ja, verdiep je als reisorganisatie in de lokale problemen. Zo hadden we last van rode algen bij de golf van Mexico. We konden niet naar het strand en ook bij het hotel was het niet al te best. Overal stonk het naar rotte vis. Als we dat geweten hadden, dan hadden we St. Petersburg overgeslagen.

Reactie NBBS Reizen:

Hartelijk dank voor uw feedback. Goed om te horen dat u zo enthousiast bent over uw rondreis door Florida. Wel spijtig van uw ervaringen met de roodalg in St. Petersburg. Aan de Golf van Mexico... Hartelijk dank voor uw feedback. Goed om te horen dat u zo enthousiast bent over uw rondreis door Florida. Wel spijtig van uw ervaringen met de roodalg in St. Petersburg. Aan de Golf van Mexico steekt dit probleem eens in de zoveel tijd de kop op, maar deze keer houdt het probleem helaas ongewoon lang aan. Gelukkig verbleef u slechts twee nachten in St. Petersburg, maar u heeft gelijk dat het beter zou zijn geweest als wij u vooraf hadden gewaarschuwd en een eventuele alternatieve overnachtingsplaats hadden overwogen. Hier zullen wij met boekingen van toekomstige reizigers (en zolang de roodalg voorkomt) rekening mee houden. Wij stellen uw feedback daarom zeer op prijs. Met vriendelijke groet, het team van NBBS Reizen

Wij hebben een fantastische reis gemaakt van Darwin naar Perth, maar begrepen later dat die georganiseerd was door Travelmarvel.

Sterke punten tijdens het verblijf

De reisleidster en chauffeur deden meer dan uitstekend hun best om het ons naar de zin te maken.

Wij bleken de enige Nederlanders, daarnaast was er een stel uit Engeland en uit Dallas. De overigen waren Australiërs. Dat hoorden we pas tijdens de reis.
De informatie over de reis was...
De informatie over de reis was summier en kwam erg laat.

Mooie reis, goed geregeld, hotels tevoren vastgelegd, dit geeft rust.

Zwembaden erg klein.
Suggestie van kamperen bij Yosemite was niet goed, we hebben die dagen een hotel moeten nemen.

Uitstekend persoonlijk contact, krantennaam wordt direct herkend. Jammer dat de informatie op de website niet actueel was (ferry Canada) en dat er bij een kleine wijziging (1 nacht langer) direct... Uitstekend persoonlijk contact, krantennaam wordt direct herkend. Jammer dat de informatie op de website niet actueel was (ferry Canada) en dat er bij een kleine wijziging (1 nacht langer) direct geen reisbescheiden meer werden verstuurd.

Sterke punten tijdens het verblijf

Geboden accomodaties waren prima verzorgd, reisbescheiden in orde

Verdieping in reis, 2 dagen Tofino is teveel, zeker gezien de reisafstand, terwijl Telegraph Cove zeer de moeite waard is als uitvalsbasis voor excursies. Deze zelf geboekt en zowel de accommodatie... Verdieping in reis, 2 dagen Tofino is teveel, zeker gezien de reisafstand, terwijl Telegraph Cove zeer de moeite waard is als uitvalsbasis voor excursies. Deze zelf geboekt en zowel de accommodatie als de excursie waren top, alles gezien binnen 24 uur, terwijl in Tofino niets te zien was.

Frank Bollen

Alles was perfect geregeld

Locaties waren goed gekozen

Bij aankomst op het vliegveld was de gereserveerde wagen niet beschikbaar . Waardoor we 25 euro per dag duurder uit waren .