Kwaliteit van de offerte
Hotel(s)
Reisadvies
7.8/10

Viviane Van Sande

Het was een prachtige reis en we zijn heel tevreden over dienstverlening van NBBS reizen, als we weer een verre reis maken zullen we zeker weer bij NBBS boeken.

Sterke punten tijdens het verblijf

Voor ons was het ideaal dat we alles via e-mail hebben kunnen regelen, niet alle reisbureaus doen dat.

Voor ons was alles heel goed.

Geweldige voorbereiding in samenwerking met jullie medewerker. Daarna een super vakantie gehad. Een aaneenschakeling van hoogtepunten

Sterke punten tijdens het verblijf

Enkele bijzonder mooie accomodaties, zoal Granny Dots, Sephapane Lodge en Monks Cowl.
Goede afwisseling van dieren en natuur

De accomodatie Forest Villas in St. Lucia was heel erg gehorig en zou ik niet aan anderen aanbevelen.

Prima contact

Sterke punten tijdens het verblijf

Mooi land, divers, aardige mensen. Reis was goed in elkaar gezet, met aanvullingen en wijzigingen van onze kant.

Myra Roosen

Altijd goed geregeld tot in detail. Genoeg ruimte om wensen kenbaar te maken. Na ruim 15 jaar bij NBBS (Traveltrend) te hebben geboekt is veranderen van reisagent eigenlijk geen optie. Heeft... Altijd goed geregeld tot in detail. Genoeg ruimte om wensen kenbaar te maken. Na ruim 15 jaar bij NBBS (Traveltrend) te hebben geboekt is veranderen van reisagent eigenlijk geen optie. Heeft natuurlijk ook te maken met het bijzondere plezierige persoonlijke contact met Martine van Hooff. Zij snapt het als geen ander.

Sterke punten tijdens het verblijf

Goede opvang van de reisagente ter plekke en beschrijvingen van de route (deze laatste keer tot op zekere hoogte zie hieronder) en informatie over de bestemmingen en lokale bezienswaardigheden .... Goede opvang van de reisagente ter plekke en beschrijvingen van de route (deze laatste keer tot op zekere hoogte zie hieronder) en informatie over de bestemmingen en lokale bezienswaardigheden . Goede en hele leuke lodges, 1 was wel heel bijzonder, of de tijd er 50 jaar stil had gestaan maar dat maakt het ook wel weer bijzonder en daardoor leuk. En 1 was niet helemaal wat wij ervan hadden verwacht. Ik heb deze ervaringen ook gedeeld met onze contactpersoon. Dat helpt weer voor de volgende klanten.

Contacten met de autoverhuurbedrijven blijven altijd bijzonder, ook al is het vanuit Nederland nog zo goed geregeld, je hebt ter plekke altijd het gevoel dat je wordt opgelicht/afgezet in de maling... Contacten met de autoverhuurbedrijven blijven altijd bijzonder, ook al is het vanuit Nederland nog zo goed geregeld, je hebt ter plekke altijd het gevoel dat je wordt opgelicht/afgezet in de maling wordt genomen. Onze ervaring is inmiddels dat je overal foto's van moet maken, goed moet lezen wat er op de contracten (erg kleine lettertjes) en in de folders (ook vol met kleine lettertjes ook al staat je handtekening daar niet onder, ze refereren er wel aan als je bijvoorbeeld een autoband ergens anders hebt laten plakken of aangeschaft) staat van het verhuurbedrijf. Ik ben bang dat daar niet veel aan te doen is.
Onze reis ging van Windhoek naar Kaapstad en vervolgens naar Mauritius. De informatie die we kregen van de reisagente in Namibië was dik in orde ( ze gaf wel een paar keer aan dat we in Windhoek mooie diamanten konden kopen;-) Jammer was dat de kaart ophield bij de grens van Zuid Afrika en de verdere informatie was summier, eigenlijk alleen coördinaten en vouchers. Nou zijn we niet achterlijk en ook geen groentjes dus het kwam wel goed, maar ik kan mij voorstellen wanneer het de eerste keer is je toch even op je hoofd krabt.

Reactie NBBS Reizen:

Hartelijk dank voor de mooie en uitgebreide feedback over uw reis. Wat fantastisch om te horen dat u al ruim 15 jaar tevreden bent over NBBS Reizen! Martine werkt inmiddels al meer dan 20 jaar bij... Hartelijk dank voor de mooie en uitgebreide feedback over uw reis. Wat fantastisch om te horen dat u al ruim 15 jaar tevreden bent over NBBS Reizen! Martine werkt inmiddels al meer dan 20 jaar bij ons, dus zij beschikt over een schat aan kennis en ervaring. Als supervisor van NBBS Reizen gebruikt zij deze kennis ook om jongere medewerkers op te leiden. Wat betreft autoverhuurmaatschappijen slaat u de spijker op zijn kop. Op locatie wordt inderdaad vaak geprobeerd om onze reizigers extra (en onnodige) verzekeringen en andere producten aan te smeren. Ondanks al onze waarschuwingen, laten sommige reizigers zich hierdoor inderdaad misleiden. Uitroeien van dit probleem lukt niet, want de medewerkers op locatie ontvangen vrijwel altijd commissie op deze extra omzet. Gelukkig heeft u inmiddels voldoende ervaring hiermee om u niet om de tuin te laten leiden. Wij hopen dat u in de toekomst nog veel mooie reizen met ons zult maken! Met vriendelijke groet, het team van NBBS Reizen

Anke Engelberts

Onze reis naar Cuba was perfect toegespitst op onze vraag. Heel goed in elkaar gezet door Sandra Nuis die onze aanvraag heeft behandeld, complimenten!

Sterke punten tijdens het verblijf

De verschillende casa particular waar we verbleven hebben waren allemaal erg goed, ontzettend vriendelijke mensen, schone ruime kamers en prima ontbijt.

Voor reizen in Cuba is het handig een routebeschrijving toe te voegen, of in ieder geval te vermelden dat het slim is de route via bv. Google Maps alvast te downloaden omdat er geen auto's zijn met... Voor reizen in Cuba is het handig een routebeschrijving toe te voegen, of in ieder geval te vermelden dat het slim is de route via bv. Google Maps alvast te downloaden omdat er geen auto's zijn met GPS.

Ron Koomen

We hebben een fantastische rondreis op Sumatra gemaakt, alles was perfect geregeld, zowel de contacten vooraf met de medewerkers van NBBS, als de reis zelf, met een super-goede gids en chauffeur.

Sterke punten tijdens het verblijf

De gids was super, hij bood zelfs een programma aan op dagen die we "vrij" hadden gepland, de hotels waren conform verwachting en prima

Eigenlijk niet

Lisanne

Prima, reis goed geregeld.

Hotels waren prima.

Geweldige reis op maat samengesteld door Canada en de oostkust van de VS.

Sterke punten tijdens het verblijf

Vooraf veel tijd gestoken in het plannen van de reis en de route, wat zich dubbel en dwars heeft uitbetaald. Dit zorgde voor optimaal genieten ter plekke! Er is eigenlijk niets wat ik achteraf... Vooraf veel tijd gestoken in het plannen van de reis en de route, wat zich dubbel en dwars heeft uitbetaald. Dit zorgde voor optimaal genieten ter plekke! Er is eigenlijk niets wat ik achteraf anders had willen doen.
Met dank aan Sandra, die alle gewenste aanpassingen steeds zonder problemen verwerkte.

Het zou handig zijn om alle reispapieren ook digitaal te ontvangen. Dan hoef je niet alles op papier mee te nemen en heb je bovendien een kopie achter de hand als je iets kwijtraakt.

We hebben een geweldige reis gemaakt die tot in de puntjes was verzorgd

Alles was perfect geregeld

Mooie reis naar Botswana, Namibië en Zimbabwe.

Sterke punten tijdens het verblijf

- Mooie locaties waar wij hebben overnacht.
- Alle accommodaties wisten van onze komst af, verliep vlekkenloos.
- Accommodaties waren nabij de wildparken, al hadden we ook wel graag in...
- Mooie locaties waar wij hebben overnacht.
- Alle accommodaties wisten van onze komst af, verliep vlekkenloos.
- Accommodaties waren nabij de wildparken, al hadden we ook wel graag in het park overnacht waar dit mogelijk was.

- Het natuurgebied, onderdeel van de magadikdi pans, vlak bij Nata Lodge Botswana, is GEEN aanrader aan het einde van het droge seizoen. Er is echt heel weinig water en daarmee een zeer beperkt... - Het natuurgebied, onderdeel van de magadikdi pans, vlak bij Nata Lodge Botswana, is GEEN aanrader aan het einde van het droge seizoen. Er is echt heel weinig water en daarmee een zeer beperkt aantal vogels.
- De reisbescheiden die wij vooraf hebben ontvangen bevatte inconsistente informatie. Er stond voorin het mapje dat wij hiermee alle vouchers hadden ontvangen, maar later stond dat we nog een persoon zouden moeten ontmoeten op de luchthaven van aankomst (Kasane voor ons) die ons nog vouchers zou geven. Zeer verwarrend.
- Wij zijn vertrokken met de huurauto vanaf Kasane, en ingeleverd in Vic Falls. Dat heeft ons $500 extra gekost. Als wij waren vertrokken vanaf Maun, (een stad welke gewoon op onze route lag) hadden we daarna hetzelfde rondje kunnen rijden en de auto kunnen inleveren in Maun. Het is jammer dat dit niet, vroeg in het samenstellen van de reis, is genoemd.
- Elke dag een stuk rijden is niet aan te bevelen. Beter is 2 nachten op 1 locatie. Dan heb je 1 volle dag om een national park te bezoeken. En dit heb je wel nodig om enig sinds een stuk van het park te kunnen zien. Wij hadden vaak maar 2 uurtjes aan het einde van de dag. Dat betekende 1 uur heen en 1 uur terug door het park rijden.