7.6/10
7.4/10

Tijs

Vlotte communicatie telefonisch en via mail, snelle levering van ruilmotor Seat Ibiza 1.2 naar België.

Misschien een online database van beschikbare ruilmotoren.

Aanbod

R.A. van der Veer

Wees gewaarschuwd voor dit bedrijf!!

Een aantal van de zeer negatieve recensies zijn zeer herkenbaar en zo ook mij overkomen.
Er worden voorstellen gedaan die niet nagekomen kunnen...
Wees gewaarschuwd voor dit bedrijf!!

Er worden voorstellen gedaan die niet nagekomen kunnen worden door medewerkers van het bedrijf. Namen worden in eerdere recensies genoemd en zal ik in deze achterwege laten.

Inmiddels nu ruim 4 maanden aan het communiceren met dit bedrijf, zonder resultaat. Ik heb nu een ultimatum voorgelegd die binnenkort afloopt voordat een gerechtelijke procedure zal worden opgestart.
Via de onderdelenlijn is mij een motorblok aangeboden voor een Porsche Cayenne, te weten een M4800. Omdat die van mij een gekantelde zuiger had/heeft, ben ik ingegaan op een offerte van Motorenplaza. Helaas bleek de geleverde motor, zogenaamd nagekeken en voorzien van een nieuwe distributieketting voor de nodige garantie, in zeer zeer slechte staat. Dit is bevestigd door een Porsche expert. Ofwel er is een sloopmotor geleverd met alle kosten van inbouw van dien.

Mijn oude motor was al reeds geleverd aan Motorenplaza in het kader van een ruilmotor. Mocht je dan ook een zelfde soort motor hebben ontvangen met een gekantelde zuiger, dan is dat waarschijnlijk mijn oude blok en zit je nu met mijn ellende opgescheept via de levering van Motorenplaza. Het terug leveren van mijn oude blok (koop ongedaan maken) lijkt namelijk tot op heden niet mogelijk. Mocht je meer informatie wensen, als motornummer etc. laat het mij dan weten via deze site.

Tot een oplossing hebben de gesprekken nog niet kunnen leiden. Althans volgens de medewerkers van Motorenplaza waren deze er wel, maar werden deze in een later stadium door de eigenaar van het bedrijf herroepen.

Let op!!
De service die in beginsel wordt geboden lijkt te maskeren wat in een later stadium alleen maar frustratie zal worden, helaas.

Het ultimatum dat aan Motorenplaza is voorgelegd loopt binnenkort af en ik ben dan ook zeer benieuwd naar de afhandeling. Hetgeen ik ook zal publiceren via dit kanaal, waarbij ik er niet vanuit ga positief te worden verrast. Inmiddels ben ik wel zover dat het voor mij een principe kwestie gaat worden en middels dit kanaal potentiele slachtoffers wil behoeden voor een gelijksoortige situatie.

Desalniettemin, wees voorzichtig met dit bedrijf, doe vooronderzoek naar het te leveren motorblok en betaal niet voor je dat onderzoek hebt afgerond. Of blijf er van weg en maak een keus voor een bedrijf met een inbouwservice. Kost misschien wat meer, maar dan weet je wat je krijgt bij aflevering.

Wordt vervolgd

Klantvriendelijkheid, eerlijkheid, reactiesnelheid, oplossingsgerichtheid etc. etc.

Verkoop strategie

Jacques

Goede correcte informatie, duidelijke afspraken en keurige aflevering!

Korte communicatielijn.

Yannis Van Der Velde

Snel reageren en goed product

HM.

Zeer correct en meedenkend

Hans

Snelle reactie .

Salim Europ

Recentelijk een motor besteld voor een hyundai i40 met code D4FD. Deze motoren zijn heel schaars en hebben hun kwalen.
Nadat bevestigd werd dat er een motor beschikbaar was, verraste...
Nadat bevestigd werd dat er een motor beschikbaar was, verraste motorenplaza mij met het feit dat ze de motor eerst na gingen kijken om zo zeker te zijn van hun garantstelling.
Het een en ander leidde ertoe dat de levering nogal wat vertraging opliep en ik in de problemen dreigde te komen met mijn klant.
Na wat gebel en gemail is uiteindelijk een oplossing gevonden en kon ik de motor afhalen.
Ik tevreden en vooral de klant die nu in een auto rijdt met een motor die nog vele jaren en kilometers ertegen kan.
Alles draait om communicatie, maar helaas ben je ook afhankelijk van leveringsproblemen van onderdelen en transport.
Inmiddels een nieuwe bestelling geplaatst voor een mercedes motor. Heb de hoop dat alles ook goed zal verlopen.

Korte communicatielijnen is zeer belangrijk. Zeker in deze tijden van sociale media.......

Eigen hersteldienst

Stevie

Top motor . Bedankt ik ben tevreden

…..

Er is altijd wel iets dat beter kan . Maar ik ben tevreden

autobedrijf Schmidt

Enthousiast eb netjes geholpen

op de hoogte houden van de levering

prijs is goed

Salim Halal Europ

Nadat bevestigd werd dat er een motor beschikbaar was, verraste...

Korte communicatie

Eigen reparatieafdeling in huis