Correcte afhandeling
Informatie op de Lendahand website

Simone

Laagdrempelig en helder. Eerlijk en open. Fijn om iets voor ontwikkelingslanden te kunnen doen. Wij hebben het zo goed hier...

Marcel Linssen

De intenties van Lendahand zijn prima. De waarde van de meeste beoordelingen is zeer beperkt, want verzameld op moment van beginnen met investeren. Dan ziet alles er altijd zonnig uit. Totdat blijkt... De intenties van Lendahand zijn prima. De waarde van de meeste beoordelingen is zeer beperkt, want verzameld op moment van beginnen met investeren. Dan ziet alles er altijd zonnig uit. Totdat blijkt dat er niet meer terugbetaald wordt. Want dat bijvoorbeeld het geld bij SimGas op was, is duidelijk, maar waarom? Alleen een wegvallende financier of betaalden de klanten van de apparatuur niet meer? Zo ja, waarom? "What's-in-it-for-me-today?" voor de klant van de installaties? Bleef de apparatuur het ook doen als niet betaald werd? Was de incasso organisatie in Afrika wel voldoende sterk? Niets over te vinden ook niet in de webinar…..

Reactie Lendahand:

Dank voor de feedback. Gelukkig zijn er ook heel veel reviews van mensen die al jaren bij ons investeren:-) Het is natuurlijk erg vervelend als een bedrijf failliet gaat (tot op heden hebben we 2%... Dank voor de feedback. Gelukkig zijn er ook heel veel reviews van mensen die al jaren bij ons investeren:-) Het is natuurlijk erg vervelend als een bedrijf failliet gaat (tot op heden hebben we 2% van het totale uitstaande bedrag moeten afschrijven bij Lendahand). Bedrijven als SimGas, die net als Lendahand de wereld (duurzaam) willen verbeteren, zijn totdat ze winstgevend zijn sterk afhankelijk van het aantrekken van eigen vermogen. Als dat om wat voor reden dan ook niet lukt, houdt het op een gegeven moment helaas op. Het goede nieuws is dat er in totaal zo'n 2500 biogasvergisters zijn geplaatst én worden gebruikt. Ook vinden er nog terugbetalingen plaats, maar dat geld gaat naar de 100 ex-medewerkers die te maken hebben met maandenlang achterstallig loon. hgr Peter

Ronald Hemerik

Ik vind Lendahand een sympathieke organisatie. De communicatie is helder en heeft een prettige toen of voice.

Goede manier om te investeren tegen een aardig rendement en tegelijk een impact te maken.

Trees van den Hoogen

Uitstekend. Goede communicatie. Erg prettig 3n duidelijk website.

Niets dan positieve ervaringen! Enerzijds doe je wat nuttigs met je geld, anderzijds levert het veel meer op dan een spaarrekening. Het mes snijdt dus simpelweg aan twee kanten.

Ik beleg nu al langere tijd, met een totaalbedrag van ong. € 50.000. De ervaringen zijn goed. Twee maal een zeperd, maar dat hoort er bij (Eenmaal ging het mis door overheidsinterventie). Daar werd... Ik beleg nu al langere tijd, met een totaalbedrag van ong. € 50.000. De ervaringen zijn goed. Twee maal een zeperd, maar dat hoort er bij (Eenmaal ging het mis door overheidsinterventie). Daar werd door Lendahand direct aangekondigd en zo goed mogelijk verklaard.
In de berichtgeving mis ik twee dingen: Berichtgeving over het succes (in economische en maatschappelijke) zin van de leningen. Hoe gaat het op langere termijn? Dat lijkt me immers de zin van deze beleggingen.
Verder mis ik informatie over de aard van de collectieve leningnemers. Hoe opereren die in het financiële stelsel van het betreffende land? Is b.v. de Golomtbank een monopolist, die ons 3% geeft en zelf 15% vraagt? En zo ja, is dat hoog voor het betreffende land? Eenzelfde vraag voor b.v. de Grameenbank.
Dus graag meer informatie over het functioneren van de grote leningnemers, gerelateerd aan het betreffende lan.

Tenslotte: laatst kreeg ik - NADAT ik had belegd - een waarschuwing dat ik meer dan € 10.000 bij één leningnemer had uitstaan (Ik neem aan de Grameenbank). Dat zou vóór de transactie duidelijk moeten zijn.

Reactie Lendahand:

Dank voor uw feedback! Momenteel zijn we bezig om de gemaakte impact beter in kaart te brengen. Dat is tijdrovend, maar we boeken vooruitgang. We proberen daarnaast zoveel mogelijk informatie van... Dank voor uw feedback! Momenteel zijn we bezig om de gemaakte impact beter in kaart te brengen. Dat is tijdrovend, maar we boeken vooruitgang. We proberen daarnaast zoveel mogelijk informatie van een partner te geven (jaarverslag, website, informatiedocument etc), helaas is het lastig om ook voor alle partijen in al die landen een concurrentieanalyse en/of macro-economische analyse toe te voegen. Tot slot: de waarschuwing is op ons initiatief en zijn we niet verplicht te doen. We sturen het bericht direct na de investering die het totaal hoger dan EUR 10K doet uitkomen, zodat deze investering eventueel binnen de wettelijke termijn kan worden geannuleerd. hgr Peter

Annemarie

Een leuke manier om iets goeds te doen met spaargeld dat je nog een tijdje niet nodig hebt en anders op een bankrekening niets staat te doen met 0% rente. Mooi om te zien hoeveel mensen je hebt... Een leuke manier om iets goeds te doen met spaargeld dat je nog een tijdje niet nodig hebt en anders op een bankrekening niets staat te doen met 0% rente. Mooi om te zien hoeveel mensen je hebt bereikt of aan een baan geholpen en hoeveel ton CO2 je mede hebt gereduceerd.

Blijft uitdagend