Duco

Mijn bezoek aan Klimbos Gooi-Eemland (oranje routes) met een groep kinderen van 8 en 9 jaar oud had zowel positieve als negatieve aspecten. Hoewel er leuke klimroutes waren en het eten lekker was,... Mijn bezoek aan Klimbos Gooi-Eemland (oranje routes) met een groep kinderen van 8 en 9 jaar oud had zowel positieve als negatieve aspecten. Hoewel er leuke klimroutes waren en het eten lekker was, waren er ook enkele nadelen.

Het gebrek aan begeleiding en evaluatie van de vaardigheden van jonge kinderen resulteerde in situaties waarin ze vast kwamen te zitten, met langdurige oplossingstijden (sommige routes duurden wel 45 minuten terwijl ze in 15 minuten te voltooien zijn). Hierdoor hadden niet alle kinderen genoeg tijd om alle routes af te maken (slechts 4 van de 5 routes in 3 uur tijd), wat tot teleurstelling leidde. Instructeurs moesten aangespoord worden om problemen aan te pakken.

De parcoursen lijken beter geschikt voor oudere kinderen (vanaf 8 jaar), omdat ze soms te hoog waren en het goed gebruik van de speciale karabijnhaken vereisten. Sommige delen waren te uitdagend voor jongere kinderen, waardoor ze moeite hadden om de routes te voltooien.

Hoewel Klimbos Gooi-Eemland nog steeds leuk is voor oudere en ervaren kinderen, zijn er verbeteringen nodig op het gebied van begeleiding en tijdsbeheer voor jongere kinderen. Het is belangrijk om de routes zorgvuldig te selecteren op basis van de leeftijd en vaardigheden van de kinderen, om zo een veilige en plezierige ervaring te waarborgen.

Als het park dit probleem beter aanpakt (bijvoorbeeld door een klauterpark te creëren voor kinderen van 5-7 jaar) en de huidige oranje route geschikt maakt voor kinderen vanaf 8 jaar (of door bij de instructies daadwerkelijk te beoordelen of ze vaardig genoeg zijn), zou ik het park 5 sterren geven. Gezien de genoemde punten kan ik op dit moment echter slechts 3 sterren geven.

Reactie Klimbos Nederland:

Hi Duco, bedankt voor je reactie. Goed om te lezen dat jullie de klimroutes en het eten positief hebben ervaren. Ik begrijp dat er in de juniorroutes wat kinderen waren die moeite hadden met... Hi Duco, bedankt voor je reactie. Goed om te lezen dat jullie de klimroutes en het eten positief hebben ervaren. Ik begrijp dat er in de juniorroutes wat kinderen waren die moeite hadden met klimmen, waardoor jullie wat vertraging opgelopen hadden. Wij geven altijd aan dat een klimroute tussen de 20 en 45 minuten kan duren, afhankelijk van de drukte en vaardigheden van de andere klimmers. Klimbos Gooi-Eemland heeft het grootste junior klimbos met 5 routes, dit omdat er ook echt veel juniorklimmers komen. Het klimniveau van een kind is erg verschillend: wat de ene 6 jarige met 2 vingers in de neus doet, heeft een 8-jarige soms moeite mee. Dit is ook de reden dat er toch vaak een volwassene meeklimt en dat er collega's van mij op toezicht lopen. En bij klimmen geldt: oefening baart kunst!

Super geregeld allemaal, vriendelijke en professioneel. Fijn dat ze ook echt toezicht houden en helpen wanneer nodig.Mijn dochter vind het een hartstikke leuk kinderfeestje geweest.

Super fijn om te lezen!

Rudie

Wij hebben met onze groep een heel plezierige middag beleeft in het klimbos. Het is allemaal perfect voor elkaar.

👍

karin van Heijst

Supergaaf geweest bij klimbos op de veluwe

👍

Oosterwijk

Heel leuk verjaardagsfeestje

Wat fijn!

Sawendah

In één woord fantastisch!
Voor de 3e keer geweest.
Professioneel, vriendelijk en aardig personeel. Zeer behulpzaam met een duidelijke uitleg voor je start!
Binnenkort gaan we weer!!

🤩 Tot snel!

Adriana

Superleuk, veilig, voor elk niveau, van kind tot ervaren klimmer, veel speelse afwisselende routes. Vind wel dat ze bij de instructie je moeten laten ervaren wat er gebeurd als je valt, want dat is... Superleuk, veilig, voor elk niveau, van kind tot ervaren klimmer, veel speelse afwisselende routes. Vind wel dat ze bij de instructie je moeten laten ervaren wat er gebeurd als je valt, want dat is waarom ik de blauwe route niet verder durfde te gaan. Bang om 12 meter hoog van de evenwichtskabel af te vallen. Als ik laag bij de grond al ervaren had wat er dan gebeurd had ik wellicht wel gedurft.

Reactie Klimbos Nederland:

Bedankt voor je review Adriana! Goed dat je aangeeft dat je iets gemist hebt in de instructie, dit ga ik intern doorzetten. Wel wil ik je meegeven dat het niet mogelijk is om 12 meter naar beneden... Bedankt voor je review Adriana! Goed dat je aangeeft dat je iets gemist hebt in de instructie, dit ga ik intern doorzetten. Wel wil ik je meegeven dat het niet mogelijk is om 12 meter naar beneden te vallen, je zit namelijk ALTIJD vast aan de zekerkabel, van het begin van de klimroute, tot het einde.