21 daagse selfdrive rondreis Botswana

Beschrijf hier uw ervaringen

We hebben samen met onze 2 kinderen een fantastische rondreis gehad door Botswana.

Jaco en Janet

Self drive Namibie, Zambia en Botswana

Beschrijf hier uw ervaringen

Na de positieve ervaringen van vorig jaar met Khuduga hebben we dit jaar wederom via Jan en Marianne onze reis geboekt. Ook nu liep alles weer vlekkeloos. Het was een prachtige reis. Vorig jaar zijn... Na de positieve ervaringen van vorig jaar met Khuduga hebben we dit jaar wederom via Jan en Marianne onze reis geboekt. Ook nu liep alles weer vlekkeloos. Het was een prachtige reis. Vorig jaar zijn we voornamelijk in Botswana geweest en toen waren we op slag verliefd op dat fijne land. Dit jaar wilden we niet hetzelfde en hebben daarom voor Namibie en Zambia gekozen en natuurlijk ook nog even door een deel van Botswana. Khuduga heeft ook Namibie voor ons geregeld. De lodges en campings waren allemaal prima. Zambia hebben we zelf geregeld, maar kon ook mooi in de reis ingepast worden. Al met al zijn we zeer tevreden over Jan en Marianne. Nogmaals dank voor de mooie reis.

Kees Veth (& Petra Nijland)

We hebben een 21 daagse kampeerreis gemaakt door Botswana. Kamperen op het dak van onze 4 x 4 en campings variërend van luxe met stromend water, gelegenheid tot bestellen van maaltijden en soms... We hebben een 21 daagse kampeerreis gemaakt door Botswana. Kamperen op het dak van onze 4 x 4 en campings variërend van luxe met stromend water, gelegenheid tot bestellen van maaltijden en soms zelfs een bar om 's avond te relaxen tot plekken waar alleen een bordje aan een boom hing en geen faciliteiten.

Beschrijf hier uw ervaringen

Al een jaar voor dat we naar Botswana gingen hebben we contact opgenomen met Jan en Marianne van Khuduga. Vanaf het begin klikte het en zo hebben zij de reis zoals wij deze graag wilden... Al een jaar voor dat we naar Botswana gingen hebben we contact opgenomen met Jan en Marianne van Khuduga. Vanaf het begin klikte het en zo hebben zij de reis zoals wij deze graag wilden samengesteld; een avontuur met wat zekerheidjes op de reservebank. Alles was perfect geregeld: route, permits en reserveringen. Waar er keuze was op kampeerterreinen hadden we het beste plekje en verdwalen hebben we alleen de eerste dag gedaan om maar gelijk goed in de stemming te komen. De dag dat we aankwamen in Maun was ook Kees z'n verjaardag met Jan en Marianne als visite. De rondreis begon met een overnachting in de Okavango Delta en daarna het land in met onze 4x4. Van de eenzaamheid in de Kalahari tot en met de kuddes olifanten, zebra's en antilopen die zich vanwege de droogte langs de rivieren in het noorden verzameld hadden. Een vakantie om nooit te vergeten.

Rianne

Self drive Budget Botswana reis (18 dagen)

Beschrijf hier uw ervaringen

Wij hebben echt een fantastische tijd gehad gedurende onze budget reis door Botswana, ondanks onze keuze voor een budget reis voelde we ons de koning te rijk. Altijd op de mooiste plekjes,... Wij hebben echt een fantastische tijd gehad gedurende onze budget reis door Botswana, ondanks onze keuze voor een budget reis voelde we ons de koning te rijk. Altijd op de mooiste plekjes, schitterende uitzichten en veel dieren. En de perfecte mix tussen prachtige natuurcampings met enkel natuur/dieren en niemand anders, gevolgd door luxe campings met heerlijke douches en zwembaden en uitzichten voor o.a. druk bezochte drinkplaats voor de fantastische olifanten. En ondanks dat wij beiden niet zo’n grote liefde voor autorijden hebben; Hebben we erg genoten van de diverse routes, de grote aantallen aan diverse dieren die we hebben gezien, het prachtige landschap, en achteraf zelfs het uitgraven van de auto.

Ellen

Rondreis Botswana met bushcamper.

Beschrijf hier uw ervaringen

Onze rondreis die door Khuduga geweldig was samengesteld nav gesprekken met elkaar, was fantastisch.
Door hun eigen ervaringen zijn zij heel goed in staat om te adviseren, wat de reis onvergetelijk maakt. En dat was het, onvergetelijk!!!
De persoonlijke en hartelijke begeleiding van Marianne en Jan hebben wij als zeer aangenaam ervaren. Bij aankomst in Botswana heetten ze ons welkom en aan het einde van de reis hebben ze ons zelfs nog uitgenodigd bij hen thuis in Botswana om de reis te evalueren.
Alles was perfect door hun geregeld, van de bushcamper tot de geweldige kampeerplekken waar je je alleen op de wereld waant.
Ik kan deze organisatie van harte aanbevelen.
Marianne en Jan, enorm bedankt voor deze onvergetelijke ervaring. En wellicht tot ziens!!!

Joost Hogenboom

Wij (vriendengroepje van 3 in totaal) maakten een 12 daagse 4x4 selfdrive reis met Botswana als hoofdbestemming en de Victoria Falls in Zimbabwe en Zambia als eindpunt. Khuduga Botswana Self Drives... Wij (vriendengroepje van 3 in totaal) maakten een 12 daagse 4x4 selfdrive reis met Botswana als hoofdbestemming en de Victoria Falls in Zimbabwe en Zambia als eindpunt. Khuduga Botswana Self Drives stelde het programma samen op basis van onze wensen op het gebied van de dingen die we graag wilden gaan zien en het karakter van de reis.

Beschrijf hier uw ervaringen

Al vanaf het eerste contact met Khuduga Botswana Self Drives wisten we dat we met de voor Marianne en Jan een hele goede hadden gemaakt. De communicatie verliep steeds uiterst vlot en plezierig en... Al vanaf het eerste contact met Khuduga Botswana Self Drives wisten we dat we met de voor Marianne en Jan een hele goede hadden gemaakt. De communicatie verliep steeds uiterst vlot en plezierig en het enthousiasme om een reis samen te stellen die zo goed mogelijk aansloot bij onze wensen en ideeen over het karakter van de reis was heel goed merkbaar in alle opzichten. Geen vraag was teveel en de service was meer dan perfect. Omdat Jan en Marianne zelf wonen in Botswana en de gebieden die we gingen bezoeken zelf ook allemaal kennen en regelmatig bezoeken wisten we ook dat we aan een spannend maar verantwoord avontuur begonnen. De voorpret voorafgaand aan de reis was daardoor extra groot en de documentatie die we vooraf kregen (een zeer gedetailleerd en op maat gemaakt reisschema met handige tips over de route allerlei andere praktische tips, inclusief mooie kaarten van de gebieden die we zouden gaan bezoeken) versterkten dat nog eens extra. Eenmaal op reis was het eindeloos genieten.

Het reisprogramma was helemaal prima, veel afwisseling van landschappen en activiteiten en een mooie afwisseling in locaties waar we konden overnachten. Okavango was zo mooi en bijzonder vanuit de kano, al dat frisse water, groen en olifanten in en bij het water; prima gids en mooie kampplaats met wandelingen, Moremi met volop wild (mooie drive vanuit Southgate in de ochtend met drinkende leeuwen langs de rivier) en vooral Magotho campsites briljant met zoveel wild op locatie en groene drives met olifanten en hippo's, geweldig!! Nog flink vastgezeten met de auto maar alles goed gekomen na fantastische hulp van lokale bewoners. Doorsteek via Savuti naar Muchenje vooral hard werken, minder gevarieerd en droog maar verliep ook prima en camping muchenje daarna heerlijk met weer wat luxe en fijne douche! Prachtige tocht in de ochtend bij Chobe met hoogtepunt een groep leeuwen die net een olifant hadden gedood en waar honderden gieren bij kwamen....Mooie plek bij Chobe Bushcamp ook, toch blij dat we daar sliepen met olifanten bij de waterhole ipv Waterlilly Lodge in centrum Kasane. Boottocht was ok maar we waren wat verwend inmiddels en behoorlijk toeristisch; wel mooie krododillen gezien en grote groep buffels en met mooie afsluiting bij Victoria falls, ook bijzonder! Al met al een overgetelijke reis die perfect in elkaar zat wat ons betreft en ook heel goed aansloot bij onze wensen qua avontuur, afwisseling en de ontspanning op de locatie van de overnachtingen. Erg leuk ook dat Marianne en Jan ons nog wilden opzoeken in Maun voor een persoonlijke kennismaking en een drankje! In de regio is nog zoveel moois te zien (o.a. Namibie en meer gebieden in Bostwana) dus we komen hopelijk nog wel eens terug... Wij raden iedereen aan die echt op maat en met heel professioneel en betrokken advies een reis in deze regio wil maken om contact te zoeken met Jan en Marianne van Khuduga Botswana Self Drives.

Hartelijke groet van Jan Coen, Rene en Joost

Piet Krijgsman

Self drive rondreis Namibië, Botswana en Zimbabwe

Beschrijf hier uw ervaringen

we hadden een prima auto (Toyota Hilux) en alle overnachtingen waren perfect geregeld. Mede hierdoor hebben wij een onvergetelijke vakantie gehad. Vooraf hebben wij met Marianne van Khuduga goede... we hadden een prima auto (Toyota Hilux) en alle overnachtingen waren perfect geregeld. Mede hierdoor hebben wij een onvergetelijke vakantie gehad. Vooraf hebben wij met Marianne van Khuduga goede afspraken kunnen maken over de afstanden die we maximaal per dag wilden rijden en over de mate van luxe die we wilden hebben bij onze overnachtingen.

jan-coen van elburg

Self Drive Botswana + Vic Falls

Beschrijf hier uw ervaringen

Van 20 tot 30 September door Botswana getrokken. Plan gemaakt samen met Jan en Marianne. Bij aankomst kwamen ze dat in de lodge nog gezellig toelichten, inclusief uiteraard de laatste tips om... Van 20 tot 30 September door Botswana getrokken. Plan gemaakt samen met Jan en Marianne. Bij aankomst kwamen ze dat in de lodge nog gezellig toelichten, inclusief uiteraard de laatste tips om maximaal te kunnen genieten van onze trip. We hebben prachtige dingen gezien, de reis zat goed in elkaar. Mooie balans van ervaringen en wanneer er een obstakel kwam (geen plek meer) werd dit meteen opgelost. Zeer fair en transparent met kosten, supervriendelijk en altijd bereikbaar. We zouden wel direct weer terug willen gaan! groet Joost, Jan-Coen, Rene

Rondreis Botswana

Beschrijf hier uw ervaringen

Fantastische reis langs de hoogtepunten van Botswana. Kanotocht en overnachting in de Delta. Overnachtingen op afgelegen campingplekken waren voor ons topervaringen. Gedurende 10 dagen een 4x4... Fantastische reis langs de hoogtepunten van Botswana. Kanotocht en overnachting in de Delta. Overnachtingen op afgelegen campingplekken waren voor ons topervaringen. Gedurende 10 dagen een 4x4 bush-camper gehad. Ook dit was een geweldige ervaring. Dit alles zeer goed geregeld door Khuduga Botswana Self Drives.

Hank

Een 16-daagse rondreis door Botswana en Zimbabwe (Victoria watervallen).

Beschrijf hier uw ervaringen

Onze reis was een fantastische ervaring. Botswana is prachtig. Je kunt uren rijden en (vrijwel) niemand tegenkomen. Wat een prachtige natuur en wat een wild hebben we kunnen bewonderen! We hebben... Onze reis was een fantastische ervaring. Botswana is prachtig. Je kunt uren rijden en (vrijwel) niemand tegenkomen. Wat een prachtige natuur en wat een wild hebben we kunnen bewonderen! We hebben safari's met de auto, de boot en te voet gedaan. Zelf kamperen en slapen op de auto was het leukste. De andere slaapplaatsen waren ook goed. Het zelf rijden met de auto was superleuk, wel uitdagender dan we dachten. Het raften op de Zambesi was een ervaring op zich!
Alles was perfect geregeld door Khuduga. Marianne en Jan hebben voor ons een hele gevarieerde reis samengesteld, ook rekening houdend met onze kinderen van 19 en 16. We kregen vooraf alle informatie die we nodig hadden. Wij zouden zo weer gaan.