Assortiment
Winkel-uitstraling
Website
Prijs / kwaliteit verhouding

Ankie en Roelf Oosting

Keukenspeciaalzaak Sombroek is een geweldige zaak. 1985 kochten we onze 1e keuken bij hun. Het was de enige keukenzaak die met onze ideen meeging. Deen is zelfs mee verhuist naar ons huis die we in... Keukenspeciaalzaak Sombroek is een geweldige zaak. 1985 kochten we onze 1e keuken bij hun. Het was de enige keukenzaak die met onze ideen meeging. Deen is zelfs mee verhuist naar ons huis die we in 1995 betrokken. Nu was de keuken aan vervanging toe dus weer naar Sombroek . De aandacht en service is nog steeds top. Dankzij het meedenken en advies hebben we weer een geweldige keuken. Dus als jullie een nieuwe keuken nodig hebben ga naar Sombroek keukens dan wordt je vanzelf zoals mij een keukenprinses.

Steken heel veel tijd en energie in het begeleiden naar de keuken die bij je past.
Proberen ook niet boven je budget uit te komen.
Aftersale is ook top.

Zou het niet weten bij ons is alles perfect gegaan.

Reactie Keukenspeciaalzaak Sombroek:

Hartelijk dank voor uw review en de appeltaart. Hij was erg lekker!

Sombroek

Veel tijd genomen voor afspraken

Zeer star in hun kunnen/willen.
Niet aan afspraken houden.
Verkeerd ingemeten.
Niet klantvriendelijk na tekenen contract.
Slechts communicatie.
Mondelinge afspraken...
Zeer star in hun kunnen/willen.
Niet aan afspraken houden.
Verkeerd ingemeten.
Niet klantvriendelijk na tekenen contract.
Slechts communicatie.
Mondelinge afspraken niet nagekomen.

Beste familie,
Beste familie,
Wij betreuren uw zeer slechte beoordeling. Na montage van de keuken hebben wij een ondertekende opleverbon ontvangen. Daarop staat dat alles naar tevredenheid is, behalve dat er twee plankjes opnieuw geleverd moeten worden. Dit omdat deze iets afwijken van kleur (beits) t.o.v. de naastliggende schouw. Helaas zijn de nieuwe plankjes tijdens transport beschadigd, wat wij natuurlijk ook heel vervelend vinden. Ze zijn inmiddels opnieuw in bestelling en worden z.s.m. nageleverd.
Ten tijde van uw aankoop was er een consumentenactie vanuit Siemens. U heeft nagelaten uw aankoop bij Siemens aan te melden en verwacht nu dat wij u compenseren. Wij hebben nog geprobeerd te bemiddelen bij Siemens, maar zij geven aan dat de actie inmiddels verlopen is en daarin niets kunnen betekenen. U kunt dus geen aanspraak meer maken op de foodprocessor. Dat vinden wij vervelend voor u, maar het betreft een actie vanuit Siemens. Wij hebben daar geen aandeel in.
U heeft een prachtige keuken waar alleen nog twee plankjes ontbreken. Deze worden nog nageleverd, zoals beloofd. Door uw eigen nalatigheid heeft u een Siemens consumentenactie misgelopen. Omdat wij u hiervoor niet compenseren schrijft u dan anoniem(!?) een zeer slechte review over ons. Spijtig dat u zich zo opstelt.

Harry Spek

De ontwikkeling van deze keuken is een mooi proces geweest. Wij kwamen bij Sombroek met een redelijk helder idee voor opstelling en aanzicht. In een goed gesprek met een geduldige medewerker is dat... De ontwikkeling van deze keuken is een mooi proces geweest. Wij kwamen bij Sombroek met een redelijk helder idee voor opstelling en aanzicht. In een goed gesprek met een geduldige medewerker is dat idee uitgewerkt. Onze wensen werden goed opgepakt, aangevuld met belangrijke mogelijkheden, en na ruim 2 uur was letterlijk en figuurlijk een mooi plaatje ontstaan.
In een tweede gesprek is het ontwerp nog enigszins aangepast, na enkele opmerkingen van ons.
Bij de definitieve meting bleken wij niet tevreden te zijn over het door ons gekozen materiaal en hebben ander materiaal gekozen, zowel voor de kastjes als voor het aanrechtblad. Daarna is het definitieve ontwerp samengesteld.
Begin augustus is de keuken op vakkundige wijze geplaatst en afgemonteerd.
De uiteindelijke keuken heeft onze verwachtingen overtroffen. Prima materiaal, goede apparatuur in functionele opstelling, en onze wensen zijn uitstekend gerealiseerd.

Het is een prachtig geheel geworden. Het spel van horizontale en verticale lijnen, en de mooie verhoudingen in een speciaal gemaakte hogere kast, zijn zaken die wij die wij wel globaal hebben... Het is een prachtig geheel geworden. Het spel van horizontale en verticale lijnen, en de mooie verhoudingen in een speciaal gemaakte hogere kast, zijn zaken die wij die wij wel globaal hebben bedacht maar die echt door Sombroek zijn gerealiseerd.
In de speciale kast staan twee witte ovens zoals wij zelf wensten, en er is (ook naar onze eigen wens) een uittrekbare plank voor onze koffiemachine. In combinatie met het gekozen hout is dat een prachtige aanblik. Het is ook mooi dat de horizontale lijnen over de hele lengte worden gehandhaafd. Dat gebeurt waar lades zitten, maar ook op bv de vaatwasser waar het deurtje uit twee delen bestaat en waar dus ook halverwege een lijn loopt.

Wij kunnen iedere klant aanbevelen om ook zelf met ideeën te komen. Het is voor ons erg essentieel geweest om bij enkele andere zaken hebben rondgekeken. Daar hebben we goede ideeën opgedaan. Witte... Wij kunnen iedere klant aanbevelen om ook zelf met ideeën te komen. Het is voor ons erg essentieel geweest om bij enkele andere zaken hebben rondgekeken. Daar hebben we goede ideeën opgedaan. Witte oven, uittrekbare plank voor koffie-apparaat, geen kastje maar lades, horizontale lijnen. Alles is vervolgens wel uitstekend vormgegeven door Sombroek.
De materiaalkeuze is wel erg moeilijk geweest. Over de keuze die we bij het eerste gesprek maakten, waren we niet meer tevreden toen bij de definitieve meting het materiaal voor kastjes en aanrechtblad werd neergelegd. In de zaak hebben we daarna een andere keus gemaakt en monsters meegekregen. Het blijft moeilijk om aan de hand van vrij kleine stukjes materiaal zo'n belangrijke keus te maken. Maar iedereen moet zeker het materiaal kunnen beoordelen in de eigen omgeving.

Beste familie Spek,
Hartelijk dank voor uw uitgebreide review.
De foto's die u ons heeft gestuurd zijn ook prachtig.
Veel plezier van uw nieuwe keuken!

Fam. Stoop

We zijn goed begeleid en geadviseerd bij de aankoop en keuze van onze keuken. Er zijn verschillende opties en oplossingen aangedragen, alles bleef vrijwel binnen ons budget. Onze wensen zijn hier... We zijn goed begeleid en geadviseerd bij de aankoop en keuze van onze keuken. Er zijn verschillende opties en oplossingen aangedragen, alles bleef vrijwel binnen ons budget. Onze wensen zijn hier goed in meegenomen waardoor onze keuken helemaal is geworden zoals we voor ogen hadden.
Bij de montage waren er een paar puntjes niet helemaal netjes afgewerkt, de monteur is hiervoor teruggekomen. De achterwanden van het blad zijn kromgetrokken, dit wordt door Sombroek opgelost, helemaal top!

Goed advies, meedenken.
Ervaringsdeskundigen
Goede oplossing geboden voor defect

Een paar dagen na de plaatsing telefonisch contact opnemen met de klant of alles naar wens is. Nu moesten we hier eerst zelf achteraan.
Bij de tweede afspraak bleek het blad van onze keuze...
Bij de tweede afspraak bleek het blad van onze keuze niet meer leverbaar. Dit was een domper en hadden we graag eerder geweten.

Fam. Mulder

We hebben het uitzoeken van de keuken als prettig ervaren. Er was aandacht voor onze wensen en er is uiteindelijk een prachtig ontwerp uitgekomen en daarna een prachtige keuken. De service na het... We hebben het uitzoeken van de keuken als prettig ervaren. Er was aandacht voor onze wensen en er is uiteindelijk een prachtig ontwerp uitgekomen en daarna een prachtige keuken. De service na het plaatsen van de keuken is ook goed verlopen.

Veel ervaring, ruimtelijk inzicht waardoor alle ruimte benut.

Bespreken van de uiteindelijke keuken en daarbij de prijs, zouden wij eerst willen weten wat we allemaal voor de prijs krijgen. Nu werd eerst dit kost het, onderhandelingen en daarna pas wat krijgen... Bespreken van de uiteindelijke keuken en daarbij de prijs, zouden wij eerst willen weten wat we allemaal voor de prijs krijgen. Nu werd eerst dit kost het, onderhandelingen en daarna pas wat krijgen we ervoor.

Van te voren afspreken als er meerwerk tav afvoerkosten van karton, plaatsen plint etc. wordt voorzien.
Nu kwam dit opeens bij de monteur aan het licht en zorgde het voor discussie.
Uiteindelijk netjes opgelost, maar staat mi professioneler om dit van te voren te bespreken. Dan komen er geen onverwachtse kosten meer bij.

Richard Vos Tuitenhorn

Keurig klant vriendelijk geholpen met een top service en een mooie keuken.

Duidelijke afspraken over montage en kosten

Zo doorgaan

Reactie Keukenspeciaalzaak Sombroek:

Bedankt voor uw review en de mooie foto's; de keuken is inderdaad prachtig geworden.

Marleen Noteboom

15 jaar geleden hebben we hier onze eerste keuken aangeschaft. Dat was prima bevallen. En nu, in 2017 zijn ze nog steeds sterk in alle aspecten die met de aanschaf van een nieuwe keuken te maken... 15 jaar geleden hebben we hier onze eerste keuken aangeschaft. Dat was prima bevallen. En nu, in 2017 zijn ze nog steeds sterk in alle aspecten die met de aanschaf van een nieuwe keuken te maken hebben. Voorpret, advies, begeleiding, communicatie, goede neven-adressen voor stuc-schilder-montage werkzaamheden, allemaal top geregeld!

Zeer goede communicatie, begeleiding en advies. Ze hebben een hoop uit handen genomen. Helemaal top!

Beste Marleen en Vincent,
Bedankt voor jullie mooie review!

Wever

Ons contactpersoon wisselde geregeld na de verkoop. Na de eerste prijsopgave werd ons medegedeeld dat ze de installatiekosten vergeten waren, dus die moesten we er nog even bij optellen. Tijdens... Ons contactpersoon wisselde geregeld na de verkoop. Na de eerste prijsopgave werd ons medegedeeld dat ze de installatiekosten vergeten waren, dus die moesten we er nog even bij optellen. Tijdens het verkoopgesprek gevraagd wat er gebeurt als er plots een apparaat niet meer leverbaar is. Hier werd aangegeven dat dit vaak maar om tientjes ging dus dat zou Sombroek dat voor haar rekening zou nemen. Puntje bij paaltje kregen wij een mail waarin stond aangegeven dat de kookplaat niet meer te leveren was en dat ik een ander model kon krijgen á €250. Pas nadat wij hebben aangegeven nog een wijnkoeler te willen en deze af te nemen gaf Sombroek aan deze kosten voor haar rekening te nemen. Daarnaast zijn er tijdens de afwerking ook een aantal punten naar voren gekomen waar Sombroek simpel verwijst naar de order bevestiging.
Welke een 5 pagina tellend document is met allerlei termen die ons onbekend zijn. Hieruit hadden wij het op kunnen maken.

Conclusie met dit soort aankopen: neem alles op zodat je altijd ergens op terug kunt vallen en vraag elk detail na want anders zit je later met de gebakken peren.

Rustig en duidelijk eerste gesprek. De installateur Ferry Bouman is een vakkundig kracht die door Sombroek ingehuurd word.

- een contactpersoon van A-Z
- beter klantcontact ( soms wel 4 keer een verzoek moeten indienen tot er actie genomen werd)
- Door een aantal kleine aanpassingen had deze slechte...
- een contactpersoon van A-Z
- Door een aantal kleine aanpassingen had deze slechte ervaring voorkomen kunnen worden

Beste familie Wever,
Wij betreuren uw reactie. Graag reageren wij op uw review.
Beste familie Wever,
Wij betreuren uw reactie. Graag reageren wij op uw review.
Er is bij u een prachtige keuken gemonteerd met als enige opleverpunt dat er een deukje in de bestekindeling zit.
Het klopt dat er één element van de keuken niet afgewerkt is. U vergeet echter te vermelden dat u daar een wand zou gaan maken. U heeft zonder ons te informeren besloten die wand niet te gaan maken, waardoor dit nu zichtbaar is. In overleg zijn wij altijd bereid om tot een oplossing te komen. Uw eis is echter dat wij dit kosteloos moeten oplossen.
Wat betreft uw overige opmerkingen:
Op 28-01-2016 heeft u een koopovereenkomst én een montageopdracht op hetzelfde moment ondertekend. Uw opmerking dat er later nog installatiekosten bij kwamen, begrijpen wij dus niet helemaal.
U heeft de keuken in januari 2016 aangeschaft en levering/montage is eind april 2017 geweest. Wij leveren altijd de nieuwste modellen apparatuur uit en geen oude modellen. Vaak worden oude modellen vervangen door vergelijkbare nieuwe modellen. Voor uw kookplaat was er geen directe opvolger. Dus zijn we in overleg met u getreden en hebben wij u twee andere modellen voorgesteld: één ongeveer gelijkwaardige (welke 50 euro goedkoper was) en één luxere (welke 250 euro duurder was). Uw eis was dat wij de duurdere moesten leveren zonder bijbetaling.
Onderdeel van onze interne kwaliteitscontrole is dat meerdere personen uw keuken controleren c.q. verwerken. Op die manier worden alle afspraken op dusdanige wijze vastgelegd, zodat ze voor iedereen duidelijk zijn. Dat dit door u als klant niet altijd als prettig ervaren is, zullen wij meenemen als verbeterpunt.
Zoals u terecht aangeeft leveren wij wat afgesproken is (dus wat in de koopovereenkomst staat). Het zou ook vreemd zijn als wij zomaar iets anders gaan leveren. Alleen omdat het u nu niet uitkomt, hadden wij daar van af moeten wijken. Dat wij - ondanks dat wij alle afspraken zijn nagekomen - worden geconfronteerd met een zeer negatieve beoordeling is teleurstellend.
Wij wensen u desondanks veel plezier met uw nieuwe keuken. De beschadigde bestekindeling is in bestelling en zullen wij zo spoedig mogelijk naleveren.

B. Warners

Positieve ervaring zowel bij de verkoop als installatie. Ook in de tijd tussen koop en installatie werden vragen snel en adequaat beantwoord.

Meedenken bij verkoop; snelle communicatie

Nee, alles naar tevredenheid

E.B. Van der Klein-Voortman

Positief. Vraagstellingen duidelijk beantwoord. Advies geven. Combinatie's zoeken die passend zijn in de woning.

Het voorbereiden van aankoop. Het maken van een schets. Het opnemen van de maten.
Het eerlijk overleg met wat wel mogelijk is en wat niet mogelijk is.
De uitleg en de schaal...
Het eerlijk overleg met wat wel mogelijk is en wat niet mogelijk is.
De uitleg en de schaal tekeningen om een beeld te krijgen hoe de keuken gaat worden.

Nee.