Marc Damoiseaux

Donau

Hoe heeft u uw cruise ervaren?

Een prachtige cruise met een mooi schip.Mooie excurties en heeeel lekker eten aan boord.Ook de bemanning en het andere personeel was heel vriendelijk en behulpzaam.

Inez van den Brink

Niet over een rivier, maar naar de Baltische eilanden.

Minder dan onze cruises over: 1. Donau 2. Douro 3. Rhône-Saônne

Omdat:
1. het schip minder luxe was
2. er bijna geen land in zicht was....
Minder dan onze cruises over: 1. Donau 2. Douro 3. Rhône-Saônne

Omdat:
1. het schip minder luxe was
2. er bijna geen land in zicht was. Je voer over grote waterplassen.
3. gidsen niet goed, veel te lange verhalen, behalve die van Greifswald. Hij sprak goed Engels en
had een interessant verhaal.
4. bij het ontbijt moest je al aangeven wat je voor de lunch en avondeten wilde gebruiken.

Reactie Friendship Cruises:

Geachte mevrouw van den Brink,
Geachte mevrouw van den Brink,
Jammer genoeg waardeert u deze keer uw reis met slechts 2,5 ster. U zult begrijpen dat wij hier van schrikken. Wij streven immers naar waarderingen van 5 sterren. U mag van Friendship Cruises met een gerust hart veel verwachten.
Daarom besteden we veel aandacht aan transparante informatie vooraf. Op zowel onze website alsmede in de uitgebreide reisdocumentatie die u 3 weken voor vertrek van ons ontvangt, informeren wij u uitgebreid over tal van reis technische aspecten. 40 jaar ervaring leert ons dat we zodoende misverstanden tijdens de reis voorkomen.
Bij Friendship Cruises kunt u kiezen uit 21 rivieren en 22 varende hotels in het 4-en 5-sterren segment. Tot nu boekte u bij ons voornamelijk cruises op 5***** sterren schepen. Nu koos u voor een 4**** schip tijdens de cruise Baltische Eilanden. Dat is inderdaad een sterretje minder. Mogelijk was u het voorheen een tikkeltje luxer gewend. Dit neemt niet weg dat wij uw reiservaringen zeer serieus nemen en met de rederij zullen bespreken.
U kunt er van verzekerd zijn dat uw opmerkingen niet aan dovemans oren zijn gericht. Ik dank u hartelijk dat u de moeite heeft willen nemen uw reiservaringen met ons te willen delen. Zodoende kunnen we de vinger aan de pols houden en daar waar mogelijk het de volgende keer beter doen.
Zonder aan uw reiservaringen iets af te doen maak ik u graag deelgenoot hoe uw medepassagiers deze cruise hebben ervaren.
Reis algemeen 8,7
Excursieprogramma, lokale gidsen 8,0
Excursieprogramma, touringcar 8,3
Excursieprogramma, excursie inhoud 7,0
Gemiddelde score van uw medepassagiers 8,4
(In onze enquête is een 9 het hoogst haalbare)
Graag spreken we de wens uit u nog eens te mogen begroeten aan boord van onze varende hotels.
Mandy van Raaij
Friendship Cruises

Gerry Vossenberg

De Donau

Hoe heeft u uw cruise ervaren?

uitstekend. goede begeleiding. alle gidsen in Nederlands (niet alle gidsen waren evengoed) heel fijn dat de bussen meegaan. Goed hotel op de heenweg.

M de Prez-Mulder

Donau

Hoe heeft u uw cruise ervaren?

Geweldige reis. Uitstekende verzorging aan boord. Prima chauffeur Arjan en reisleidster Annemarie Aardewerk.

K.Vos

Baltische eilanden.

Hoe heeft u uw cruise ervaren?

Goed. Aan boord uitstekende verzorging. Excursies goed geregeld en uitstekende lokale gidsen.
Ook niets dan lof voor de reisbegeleiding.
Het weer zat ook mee! Elke dag rond de dertig...
Ook niets dan lof voor de reisbegeleiding.
Het weer zat ook mee! Elke dag rond de dertig graden.

T. Bruins-Huisman

Seine

Heel plezierig

Ellen

Wolga Rusland

Hoe heeft u uw cruise ervaren?

Wij waren met een bevriend echtpaar en hebben alle vier de cruise als “fantastisch” ervaren met een goede afwisseling van drie dagen verblijf hotel, 7 dagen boot en weer drie dagen hotel.
Wel...
Wel hadden wij het geluk dat we prachtig weer hadden en dat is zonder meer op een boot heel belangrijk daar de cabine aan de kleine kant was. Het personeel van de Volga Dream was vanaf de luchthaven in Moskou tot met het vertrek in St.Petersburg buitengewoon vriendelijk, behulpzaam en correct en niets was te veel. Bij de excursies hadden wij ( totale groep van 14 mensen) zeer enthousiaste en kundige gidsen! Kortom: een bijzondere reis met veel cultuur, voortreffelijk eten en verzorging op de boot en perfecte centraal gelegen hotels!

C van Lintel

Wolga oa

Hoe heeft u uw cruise ervaren?

zeer prettig en aangenaam.

Ballieux

Donou

uiterst plezierig

Jacques van den Berg

De Donau

Hoe heeft u uw cruise ervaren?

We hebben genoten en de reis heeft aan onze verwachtingen voldaan. Alles zat logistiek goed in elkaar. De excursies waren prima georganiseerd en voorzien van vriendelijke en deskundige gidsen. De... We hebben genoten en de reis heeft aan onze verwachtingen voldaan. Alles zat logistiek goed in elkaar. De excursies waren prima georganiseerd en voorzien van vriendelijke en deskundige gidsen. De crew was geweldig.