Arian Fred de Geus

Donau

Hoe heeft u uw cruise ervaren?

Uitstekend, alles was prima georganiseerd.
Bootreis, onderkomen, excursies, eten aan boord. Niets op aan te merken.
Enige minpuntje was dat wij onze heenvlucht Schiphol Wenen misten door de trage bagageafhandeling op Schiphol. Wij hebben daar 2 uur in de rij gestaan en konden pas iemand van de KLM bereiken toen het te laat was. Wij hebben daar een klacht over ingdiend bij de KLM, maar die wijst elke verantwoordelijkheid af. Wij hebben zelf een omboeking naar een latere vlucht geregeld, zodat wij toch nog op tijd waren in Wenen, maar moesten daar per persoon 130 euro voor betalen. Wel was het contact met Friendship cruises prima, en zij hebben gezorgd voor transport in Wenen naar de boot. Maar het heeft voor zeer veel stress gezorgd. Het had kunnen worden voorkomen als de reisbegeleidster ons even gebeld had. Had zij geen lijst met GSM nummers? Met de overige reizigers is zij via de priority lane gegaan, zij waren waarschijnlijk net weg toen wij in de bagage checkin stonden, of wij wisten niet wie zij was. Wij waren er ruim op tijd, en hadden ook met de gewone vlucht meegekund, als wij uit de ook uit de wachtrij waren gehaald. Wij hebben de gewone aanwezigheidstijd van 2 uur gevolgd. Iets wat door Friendship cruises, de KLM en ook nog steeds door Schiphol wordt gehanteerd (zelfs in de media).
Het was aan de ene kant mooi dat wij de vlucht konden omboeken op de latere vlucht van vijf uur (in plaats van twaalf uur), maar het is geen leuke start van de vakantie. De kosten van 130 euro per persoon vonden wij onredelijk, te meer daar wij geen keus hadden en ter plekke snel moesten beslissen. Waar wij ook niet van op de hoogte waren, was dat de terugvlucht uit Boekarest ook zou vervallen als wij niet met de KLM heen zouden vliegen naar Wenen.
Nadat wij in een door Friendship cruises geregelde taxi met zijn vieren toch nog op tijd aan boord waren gebracht en zelfs bij het avondeten nog konden aanschuiven verliep de rest van de cruise vlekkeloos. Ook nog alle lof voor de reisleidster Agnes van Karpaten tours die ons vanaf de boot en in Boekarest begeleidde.
Onze suggestie is om de afhandelingstijd van 2 uur te voorzien in uw documenten van een opmerking dat dat in de zomertijd onvoldoende kan zijn, en dat via de Schiphol app gecheckt kan worden hoe het met de wachttijden zit. Iets wat wij ook niet wisten. Bij de service balie werd als argument gebruikt voor de extra kosten, dat 2 uur 's zomers niet voldoende is en het daardoor onze verantwoordelijkheid was, terwijl nog steeds zelfs in de media gezegd wordt dat 2 uur voor vertrek aanwezig zijn wel voldoende is.
En bovendien contact mogelijkheid met de reisleidster op Schiphol, zodat dit soort problemen voor toekomstige passagiers voorkomen kunnen worden.
Zowel wij als onze beide Canadese reisgenoten nemen geen genoegen met de 130 euro omboekingskosten en zijn nog aan het onderzoeken welke stappen wij daarin verder moeten nemen. In elk geval zullen wij ook via de media een ander geluid laten horen dan wat er reizigers wordt voorgespiegeld, en dat zoals wij in de krant mochten lezen, er voor wordt gezorgd dat niemand zijn vlucht mist, ook 's zomers niet. Wij hadden een heel ander beeld toen wij in de wachtrij bij de service desk stonden en het zwart zag van de mensen die hun vlucht ook moesten omboeken.

Ineke van Est

Donau

Hoe heeft u uw cruise ervaren?

een fantastische ervaring, met een zeer goede verzorging en enthousiast personeel.

Gerard IJff

De Donau

Hoe heeft u uw cruise ervaren?

Als een fantastische belevenis.

A. Schoonderbeek

Mekong rivier, Vietnam en Cambodja

Hoe heeft u uw cruise ervaren?

Fantastisch, alles prima geregeld, geweldig eten en mooie uitstapjes

R.J. Grube

Uitstekend

Ida van Beuzekom

Heel goed.

F.A.M. van Eijk-van der Velden

De Seine.

Hoe heeft u uw cruise ervaren?

Heel goed, we hebben veel gezien bij interessante excursies.
Wij vonden alleen de diners van mindere kwaliteit dan we gewend waren bij Amadeus!

mevrouw W.van Beuzekom

De Seine

Een topper; heb genoten!

J. J. Koole

Hoe heeft u uw cruise ervaren?

De cruise op zich was excelent, alleen kregen wij cabin no 231 op het Strausdek toegewezen, hetgeen we dus nooit meer zullen accepteren i.v.m. geluidoverlast van zowel de motor bij het varen en de pompen tijdens het aangemeerd liggen.

Reactie Friendship Cruises:

Hartelijk dan voor uw review. Fijn om te horen dat u terugkijkt op een excellente cruise.
We vinden het jammer dat u niet geheel tevreden bent over de cabine aan boord van uw hotelschip. U heeft bij boeking gekozen voor een B-cabine Economy.
Cabines achter op het schip gesitueerd hebben doorgaans meer last van geluid en / of trilling. Vanwege de ligging wordt er daarom een lagere prijs berekent voor de Economy cabines. Nu wij uw voorkeur weten kunnen wij u bij een volgende boeking beter van dienst en adviseren wij u te kiezen voor uit een de beste categorieën, zoals A- en B- (mini)suites of cabines. Er is keuze uit 5 categorieën, waarvan de Economy de meest prijsgunstige is.
Wij begroeten u graag nogmaals aan boord van één van onze hotelschepen.

J.A.J.Roufs

Uitstekend