JM Baks

Rijn Kerstcruise 2018

Hoe heeft u uw cruise ervaren?

Prachtig hotelschip Mooie hutten. Geweldige crew. Helaas zeer slechte aanleg plaatsen. Niet te doen voor de meeste passagiers

Reactie Friendship Cruises:

Geachte familie Baks,
Geachte familie Baks,
Jammer genoeg geeft u ons in tegenstelling tot vorige jaren geen 5-sterren. Hoewel u zeer te spreken bent over de cruise geven de aanlegplaatsen u aanleiding om de reis met slechts 3 sterren te waarderen. Navraag bij de kapitein leert ons dat u vanwege de drukte op verschillende locaties langszij een ander schip heeft moeten afmeren. Dan kan het voorkomen dat u via het naastgelegen hotelschip aan wal kunt stappen. Naar ik begrijp loopt meneer wat moeilijker dan voorheen waardoor het mogelijk wat minder comfortabel was dan dat u normaal gesproken van ons gewend bent. U begrijpt dat onze voorkeur uitgaat om op elke steiger als eerste aan te meren. Echter zijn wij bij de toewijzing van de beste aanlegplaatsen afhankelijk van de lokale autoriteiten die deze toewijzen. Graag licht ik een tipje van de sluier op hoe uw medepassagiers deze Kerstcruise aan boord van het 5-sterren luxe hotelschip Robert Burns hebben ervaren:
Reis algemeen
Excursieprogramma, locale gidsen
7,4
Kerstconcert Basilika St. Kastor in Koblenz
8,9
We spreken de wens uit u ook volgend jaar weer aan boord van één van onze luxe hotelschepen te mogen begroeten voor een Kerstcruise. Zoals u in de brochure heeft kunnen zien vertrekt dit jaar o.a. het splinternieuwe hotelschip George Eliot, 5-sterren luxe vanuit Rotterdam. Onze cruisespecialisten staan u graag te woord om wederom een prachtige A-cabine voor uw volgende cruise met Friendship Cruises te verzorgen.
Hartelijke groet,
Cees van Pelt
Directeur

Gerrit Hommerson

Donau

Hoe heeft u uw cruise ervaren?

De Donau Kerstcruise van Friendshipcruises 2018.

Van 20 t/m 28 december hebben wij de Donaucruise van Passau naar Budapest v.v. 'gedaan'.
Met de Amadeus Silver II.
Met een...
De Donau Kerstcruise van Friendshipcruises 2018.

Met de Amadeus Silver II.
Met een busrit vanaf Veenendaal plus een overnachting op de heenreis in Geiselwind.
De cruise is een aanrader om eens een weekje onbezorgd te kunnen genieten van de uitstekende verzorging aan boord.
Onderweg kun je (via excursies) indrukken op doen van de diverse steden langs de route.
Deze toer werd van het begin tot eind in goede banen geleid door de jaloersmakende positieve instelling
van toerleider Annemarie Aardewerk en haar man Leo Delfgaauw.
Leo verzorgde tijdens de reis ook lezingen/presentaties over relevante wetenswaardigheden.
In de verschillende steden verzorgden deskundige, vaak nederlands sprekende lokale gidsen de excursies.
In dit rijtje mag, zonder de andere gidsen tekort te willen doen, Flip Maas (Wenen) niet onvermeld blijven.
Ook chauffeur Renee van onze dubbeldeksbus moet worden genoemd.
Niet alleen vanwege zijn rustige rijstijl maar zeker ook vanwege zijn overheerlijke eigengemaakte cakejes.
Is er t.a.v. deze reis toch nog iets van kritiek te melden?
Jawel.
Hoewel wij niet aangewezen waren op het gebruik van de lift aan boord,
was het voor diegenen die er wel op gerekend hadden een hard gelach te moeten lezen,
dat de lift al na een paar dagen buiten gebruik was en bleef.
En wat ons betreft was een overnachting tijdens de terugrit wenselijk geweest.
Bijna 900km is toch wel veel.
Maar, terugkijkend hebben wij via Friendshipcruises genoten van een geweldige Kerstcruise over de Donau
en kunnen we deze reis eenieder van harte aanbevelen!

Gerrit en Rita Hommerson.

Lenie van der Boon

Rijn

Fantastisch

P.van Breugel

De vier rivieren cruise . We hebben een uitstekende cruise gehad op een zeer goed verzorgde boot.De verzorging en de kwaliteit van de voeding was prima. Wij waren buitengewoon te spreken over de... De vier rivieren cruise . We hebben een uitstekende cruise gehad op een zeer goed verzorgde boot.De verzorging en de kwaliteit van de voeding was prima. Wij waren buitengewoon te spreken over de inzet en inbreng van de reisleider Wim Smits, die verdient een bijzondere vermelding

Uitstekend

Verhoeks

Rijn en Moezel

Geweldig.

J.P. Breed

Rijn/Moezel

Hoe heeft u uw cruise ervaren?

Als goed. Alleen de communicatie was niet in de hutten i.v.m. middagrust daar, zodoende was je genoodzaakt om in de salon
plaats te nemen en die plaatsen met uitzicht waren altijd bezet...
plaats te nemen en die plaatsen met uitzicht waren altijd bezet door vaste personen. Het personeel en eten was prima.

J. Bottem-Adams

Vier rivieren cruise, Donau-Main-Moezel-Rijn.

Heel plezierig

A jansen

Rijnmoezel. 26 oktober 2018

Hoe heeft u uw cruise ervaren?

Ik heb maar een woord nodig. TOP

F. Meulendijks

De Donau van Passau tot aan de Zwarte Zee en terug , was de bedoeling.! We zijn vanaf dag 2 geconfronteerd met doorvaar problemen door te lage waterstand, die naar onze informatie al langer bekend... De Donau van Passau tot aan de Zwarte Zee en terug , was de bedoeling.! We zijn vanaf dag 2 geconfronteerd met doorvaar problemen door te lage waterstand, die naar onze informatie al langer bekend was. We komen niet verder dan Boedapest. Vanaf dag drie melden wij onze bezorgheid of we wel door kunnen varen. De kapitein maakt dagelijks melding van waterstand problemen. Uiteindelijk komt op dag 5 een alternatief aanbod om of terug te varen of vanaf Boedapest de reis af te breken en terug te vliegen. We vliegen teleurgesteld en boos terug naar huis.

Hoe heeft u uw cruise ervaren?

De boot, de accommodatie en de verzorging was prima. We betaalden meer dan € 3.200 voor deze teleurstelling, blijkt na uitbetaling van de restutie. Op onze reclames na thuiskomst wordt tot op heden... De boot, de accommodatie en de verzorging was prima. We betaalden meer dan € 3.200 voor deze teleurstelling, blijkt na uitbetaling van de restutie. Op onze reclames na thuiskomst wordt tot op heden niet gereageerd.

Reactie Friendship Cruises:

Geachte heer Meulendijks,
Geachte heer Meulendijks,
Samen met u vinden wij het heel erg spijtig dat de reis over de Donau naar de Zwarte Zee niet is gerealiseerd zoals gepland. Wij begrijpen uw teleurstelling. De extreme droogte en daarmee gepaard gaande lage waterstanden noodzaakte ons het vaarschema om nautische redenen aan te passen. Gedurende de 40 jaar dat wij riviercruises organiseren hebben wij deze omstandigheden niet eerder meegemaakt. Ons voorstel om op de 5e dag de reis te beëindigen heeft u geaccepteerd en aansluitend hebben wij u terstond de niet genoten vakantiedagen gerestitueerd. Uit het boekingsdossier is ons gebleken dat wij met enige regelmaat correspondentie hebben gevoerd met mevrouw van Dijck, met wie u deze reis heeft geboekt. Wij herkennen ons daarom ook niet in uw opmerking waarin u aangeeft dat u niets van Friendship Cruises heeft gehoord daar wij meermaals met mevrouw van Dijck zowel schriftelijk als mondeling contact hebben gehad. We spreken de wens uit dat wij u toch nog eens aan boord van één van onze varende hotels mogen begroeten.
Cees van Pelt
Directeur Friendship Cruises

J.J.Nuis en R.M. van der Heijden-Lamb

Passau-Donau-Zwarte Zee-Donau

Hoe heeft u uw cruise ervaren?

Mooie reis, mooie cabin, uitstekende verzorging en keuken. Ruim aanbod aan landexcursies.
Een koelkast in de hut zou fijn zijn geweest. De airconditioning moet veranderd worden zodat het hoofdeinde van de bedden niet in de luchtstroom ligt. Daardoor konden velen de airco 's-nacht niet gebruiken.