C.M.A.Koper van Bockxmeer

Geweldig

Jan en Anneke de Bont uit Dordrecht

Donaucruise 19-27 september 2021

Hoe heeft u uw cruise ervaren?

Prachtig, goed verzorgd, prima reisleiding en 5 sterren maaltijden.

Jw van weezenbeek

Nog niet

HELAAS NIET

J.Herweijer

Donau 4 oktober

Hoe heeft u uw cruise ervaren?

Op de Friendship site stond op 24 september nog dat bij een oranje of rood advies van BuZA er niet gereisd kan worden en als Friendship de cruise zou annuleren zouden we ons geld volledig... Op de Friendship site stond op 24 september nog dat bij een oranje of rood advies van BuZA er niet gereisd kan worden en als Friendship de cruise zou annuleren zouden we ons geld volledig terugkrijgen. Oranje = zeer hoog risicogebied ivm corona en helaas gaat onze cruise 2x door Servië wat code oranje heeft. Na ons telefoontje met de baas van Friendship op 24 september verzekerde deze ons er van, dat deze adviezen wat "fluide" dienen te worden opgevat. Waarschijnlijk bedoelt hij in een richting die zijn portemonnee beter uitkomt. De reis zou inclusief de excursies in Belgrado gewoon doorgaan. Het lijkt ons echter geen goed idee Servië 2x te bezoeken nu dit code oranje heeft en er ook nog niet-gevaccineerde gasten meevaren.
Wel vindt de baas het goed als we zelf plaatsvervangers kunnen vinden. Een beetje flauw om mensen waar je een hekel aan hebt op dit moment naar Servië te sturen, vind ik. En nog wel met zogenaamde "friendship"
Het verbaasde ons niet dat Friendship Cruises 1 dag later de tekst dat er "bij oranje niet gereisd kan worden' gauw van hun site verwijderd heeft....... Jammer dat je bij zelf annuleren nu nog maar 5% van de betaalde reissom terug krijgt. De al betaalde excursies kan hij nu op het schip met een dikke extra winst opnieuw verkopen.

Reactie Friendship Cruises:

Beste meneer Herweijer,
Het spijt ons oprecht dat u eigenstandig heeft besloten de Donaucruise te annuleren.
Indien de reisorganisatie de reis annuleert betalen wij u de gehele reissom...
Beste meneer Herweijer,
Indien de reisorganisatie de reis annuleert betalen wij u de gehele reissom direct terug.
Indien de cliënt de reis annuleert gelden de annuleringsvoorwaarden. Uw angst om tijdens de KLM vlucht naar München/Passau mogelijk naast een niet gevaccineerde passagier plaats te nemen kunnen wij niet voor u wegnemen. Dat geldt ook voor alle individuele uitstapjes, excursies, musea bezoek in de steden en langs de Donau tijdens een 17-daagse cruise. Onze crew aan boord is volledig gevaccineerd evenals alle deelnemers aan deze Donaucruise. Wij hadden u graag als passagier bij ons aan boord verwelkomd. Helaas is het er niet van gekomen.
Cees van Pelt
CEO Friendship Cruises

Frank H Bonset Aruba

Hollands Welvaren Zuid en Noord 12 dagen met de Emily Bronte

Hoe heeft u uw cruise ervaren?

Als uiterst comfortabel, uitstekende keuken en gekwalificeerde staff

Mevr.Renders

Nederland België reis 18 september 2021

Hoe heeft u uw cruise ervaren?

Boot prima eten goed,bediening uitstekend.maar een heel groot minpunt is dat er s,avonds niets georganiseerd word in de salon.het is een dooie boel.pianiste die wat zit te pingelen.dus dan maar op... Boot prima eten goed,bediening uitstekend.maar een heel groot minpunt is dat er s,avonds niets georganiseerd word in de salon.het is een dooie boel.pianiste die wat zit te pingelen.dus dan maar op je kamer tv kijken,maar dat kan ik thuis ook.er lopen drie reisleidsters rond die zouden toch echt wel wat kunnen bedenken al is t maar een Puzzle of een bingo of gezellige muziek voor een dansje.er is werkelijk niet een keer gebruik van de dansvloer gemaakt.we hadden erg veel vaaruren dus dan mag je wel beetje geamuseerd worden ik heb heel veel mensen hier over horen klagen van verveling maar vroeg naar bed

H Hoff

Moesel en de rijn