E Verschoor

KeepSmiling

Rhône & Saône

welvarend

Henk Dekker

Van Passau naar de Zwarte Zee en terug naar Passau.

Hoe heeft u uw cruise ervaren?

Niet goed ten eerste in de papieren die wij voor de cruise toegezonden hebben gekregen staat dat wij bij het diner een wijn naar keuze zouden krijgen, wit of rood, echter onze reisleider Wilber Boeren moest ons mededelen dat het een vergissing was maar dat wij als compensatie op 2 avonden was zouden kunnen drinken bij het diner, de eerste avond dronken wij aan tafel , 6 personen, allemaal een glas wijn maar op de tweede avond dat wij wat dronken bij het diner dronken een paar van ons een glas bier de wijn was wel gratis, maar het bier moesten wij wel betalen want in de papieren stond wijn en geen bier terwijl 200 cc wijn kostte € 5,10 en een glas bier kostte € 4,30 , ja er stond wijn. Dan stond er koffie- en theestation 24-uur per dag beschikbaar, het was er niet. Avondmuziekprogramma verzorgd door de Amadeus muziekgroep, deze groep bestond uit 1 man met een elektronisch orgel. Er zouden kookdemonstraties gegeven worden, niet 1 keer gezien. Friendship Cruises doet het mooier voorkomen dan dat het is. Ons middagexcursie naar de Hongaarse Puszta, wij zouden 2 uur van boord maar gingen om 4 uur, wij zouden heerlijke dranken en zoutige snacks krijgen het werden 1 glas wrange rode wijn en abrikozenlikeur en een plakje brood met gebakken uien , door dat wij zo laat waren had-den wij het idee dan de mannen op tijd thuis wouden zijn de show afgeraffeld werd. De middag excursie naar Boekarest, het diner zouden wij die dat het nuttigen aan boord maar in een typisch Roemeens restaurant het werden echtet een lunchpakket en een diner aan boord, tevens hebben wij een openluchtmuseum bezocht, wij kregen 40 minutren de tijd om het te bekijken , bus uit en in , ook nog een bezoek brengen aan het toilet dus meer dan tijd genoeg. Dan de ochtendexcursie naar de Donaudelta, 4 uur was meer dan lang genoeg en op terugweg zouden wij een busrit maken door het Macin National Park wij hebben het hele Nationale Park nooit gezien. De excursies zijn ingedeeld in 3 klassen, klasse 1 heel makkelijk, klasse 2 wat meer lopen en wat neer trappen, en klasse 3 nog meer lopen en trappen, op de 9e dag was er een middagexcursie stadtour Roussé, mijn echtgenote loopt niet zo ver meer en deze excursie had de klasse 3 gekregen dus wij zijn niet meegegaan, echter toen onze tafelgenoten terug kwamen en wij vroegen hun hoe het was en of het een klasse 3 was werd er geantwoord amper een klasse 1, dus wij hadden gemakkelijk mee gekund. Er is meer fout gegaan maar dan wordt dit epistel te lang maar het merendeel van onze Nederlandse groep was niet tevreden, wij hadden meer verwacht van deze cruise dan dat wij hebben gekregen.
De verzorging was goed maar voor € 3000,00 per persoon hadden wij meer verwacht.

Reactie Friendship Cruises:

Geachte heer Dekker, Inmiddels bent u weer terug van uw Donau cruise naar de Zwarte Zee met de Thurgau Silence. U mag van Friendship Cruises met een gerust hart veel verwachten. Daarom besteden... Geachte heer Dekker, Inmiddels bent u weer terug van uw Donau cruise naar de Zwarte Zee met de Thurgau Silence. U mag van Friendship Cruises met een gerust hart veel verwachten. Daarom besteden we veel aandacht aan informatie in de reisgids en op onze website. Ervaringen leert ons dat transparante informatie vooraf over het schip en de verzorging misverstanden en teleurstellingen tijdens de reis voorkomen. We hebben onze website en uw boekingsdossier er nog eens nauwkeurig op doorgelezen en komen tot de conclusie dat u tijdens de Donau cruise die verzorging heeft ontvangen waar u ook voor geboekt en betaald heeft. Op onze website staat vermeld: - Volpension verzorging aan boord (beginnend met het diner op dag 2 en eindigend met het ontbijt op dag 16) - Culinair dineren in het panorama-restaurant waar alle maaltijden zijn inbegrepen (ontbijtbuffet, lunch, diner) -Welkomstdiner - Captains Gala Dinner Bovenstaand correspondeert weer met onze boekingsbevestiging en nota. Tijdens deze cruise door 7 landen maken we bij de realisatie van excursies gebruik van lokale gidsen. Nederlandssprekende gidsen hebben onze voorkeur. Echter daar zijn er maar weinig van. Veelal zijn het Duitstalige gidsen. Bij die selectie gaan we niet over een nacht ijs. Uw opmerkingen m.b.t. de gidsen nemen wij graag ter harte en zullen met onze lokale partners worden besproken. Wij dank u hartelijk dat u de moeite heeft willen nemen uw reiservaringen met ons te delen. Zodoende houden wij de vinger aan de pols en kunnen we daar waar nodig verbeteringen door voeren. Als familiebedrijf weten we maar al te goed dat tevreden passagiers onze beste ambassadeurs zijn. Daar doen we samen met onze gemotiveerde collega's elke dag ons uiterste best voor. Nu wij weten dat u een nog completere verzorging zeer op prijs stelt, attenderen wij u op onze Scenic cruises met butler service. Friendship biedt een royale keus aan varende hotels in 4 maar ook 5*****sterren luxe. Mogelijk dat een luxer schip en een all-inclusive service nog beter aansluiten bij uw persoonlijke voorkeur. Momenteel wordt de laatste hand gelegd aan de reisgids 2020 met een zeer gevarieerd aanbod. Indien u nieuwsgierig bent geworden kunt u ook alvast een kijkje nemen op onze website. Veelal treft u daar de nieuwe reizen en vertrekdata net even iets eerder aan. Mocht u vragen hebben, schroom niet en laat het ons weten. We geven u graag een goed advies en begroeten u graag nog eens als gast aan boord. Met vriendelijke groet, Cees van Pelt

Wim Schippers

Donau

Hoe heeft u uw cruise ervaren?

Na diverse cruises met Friendship te hebben gemaakt, waaronder ook de Donau met de Amadeus Rhapsody, hebben we de Donau voor de tweede bevaren met de Amadeus Elegant wat ons zeer goed is bevallen. Een van de hoogtepunten was de excursie naar de Hongaarse Puszta. Na ontvangst met een schnaps en uitgebreide lunch met muziek hebben we genoten van een bezoek aan de paardenstallen en het museum waarna een rondrit per koets en tenslotte een dressuurshow. De busreis is ook deze keer zeer goed verlopen met de vrolijke chauffeur “Arjan” die we ook hadden naar onze vorige reis over de Rhône en Saône. Ook een pluim voor de Cruiseleaders “Annemarie”, “Claudia”, “Hedwig”. De service en maaltijden aan boord waren uitstekend. Een minpuntje wat genoemd moet worden is dat, in tegenstelling genoemd in het programma, geen kopie met het doorgehaalde burgerservicenummer werd geaccepteerd en het paspoort afgegeven moest worden. Al met al hebben wij het zeer naar ons zin gehad, mede ook door het mooie weer. We gaan zeker weer een cruise boeken bij Friendship.

K. van Kaam

Donau Delta

Hoe heeft u uw cruise ervaren?

Matig, de Amadeus Queen is zeker geen 5*****luxe schip, zeer onervaren personeel, eten viel erg tegen. Suite was uitgerust met bedden van elk slechts 70 cm breed. Ook het voorprogramma was rommelig en geen 5***** kwaliteit. Klachten worden niet serieus genomen

Reactie Friendship Cruises:

Geachte heer en mevrouw van Kaam, Graag maak ik van de gelegenheid gebruik ook op uw tweede mail te reageren. Hoewel de eerste brief aan u voor de volle 100% door mij zelf is behandeld en... Geachte heer en mevrouw van Kaam, Graag maak ik van de gelegenheid gebruik ook op uw tweede mail te reageren. Hoewel de eerste brief aan u voor de volle 100% door mij zelf is behandeld en geconcipieerd, maar niet door mij zelf is ondertekend, reageer ik deze keer op uw verzoek persoonlijk. Als familiebedrijf is het al 40 jaar onze eerste taak en verantwoording van elke passagier een ambassadeur te maken. Tevreden cliënten vormen immers het bestaansrecht van onze onderneming. Friendship Cruises vaart met de mooiste hotelschepen van Europa. De laatste 3 jaar hebben wij inderdaad 10 nieuwe schepen verwelkomd in onze vloot. Naast de drie van Amadeus, onze cruise partner uit Oostenrijk, waren dat o.a. ook 5 schepen van onze cruise partner en rederij uit Zwitserland. De overige 2 van twee andere reders. Beide eerdergenoemde reders zijn evenals Friendship familiebedrijven. Zij hebben samen met ons gemeen dat we een grote hekel hebben aan klachten. Juist om die rede werken wij respectievelijk 15 en 40 jaar met hen samen. Zonder aan uw reiservaringen iets af te doen, hebben wij u deelgenoot gemaakt van de reiservaringen en beoordelingen van uw reisgenoten op de cruise. Mogelijk dat wij met onze 5 sterren vloot en service niet aan uw verwachtingen kunnen voldoen. U kunt er van verzekerd zijn dat uw opmerkingen niet aan dovemansoren zijn gericht. We zullen uw opmerkingen met de rederij delen en ook intern er ons voordeel mee doen. De les die wij er deze keer uit leren is: Bij het eerste contact met de cliënt nog beter luisteren naar de specifieke wensen en verwachtingen. Daardoor kunnen wij u nog beter adviseren welke cruise en welk schip met welke service het beste bij uw wensen aansluit. U mag van Friendship Cruises veel verwachten. Zo is een royale keus uit luxe schepen, maar ook keus in service niveau. Inmiddels denk ik te weten wat uw verwachtingspatroon is. Tegen die achtergrond kan ik u de, eveneens in ons programma gepresenteerde, rivier cruises met butlerservice aanbevelen. Zowel in onze reisgids als op onze website heeft u kennis kunnen maken met de All Inclusive service op de varende hotels van de Scenic Collection. De service aan boord van deze varende hotels gaat nog een stapje verder. Elke cruise en elk varend hotel heeft z'n eigen karakter, aantal sterren en service concept. Mogelijk dat een cruise uit ons programma met de Scenic Collection wel aansluit bij uw wensen en verwachtingspatroon. We begroeten u graag nog eens als cliënt aan boord en maken er graag een welvarende vakantie van. Met vriendelijke groeten, Cees van Pelt Friendship Cruises

Dirk van Hoorn

Seine

Hoe heeft u uw cruise ervaren?

Prettige cruise met interessante omgeving en uitstapjes

Loes Kieviet

Zeer fijn en goed

P.van Breugel

De Seine

Hoe heeft u uw cruise ervaren?

Een geweldige reis met aansprekende excursies , een voortreffelijke reisleider op een fantastisch schip.
Een comfortabele bijkomstigheid is de eigen touringcar die alle excursies compleet maakt. !!