Leo Kleijburg

De Donau

Hoe heeft u uw cruise ervaren?

Een reis die veel indrukken heeft achtergelaten.

R Klein

De donau

Hoe heeft u uw cruise ervaren?

heel fijn, goede cruiseleader en fijn gezelschap.

E. Goedhart - Verheyen

Donau

heel prettig.

ik heb al heel uitgebreid gereageerd op jullie enquête, vind daarom deze aktie wat overdreven!

ir R. van der Sluys

Ontvangst aan boord uitstekend

Dirk van Hoorn

Saone en Rhone

Hoe heeft u uw cruise ervaren?

Een zeer aangename cruise door een mooi gebied op een prachtig schip.

G. van Genderen

Kerstcruise 2018 op de Seine met de Swiss Sapphire.

Hoe heeft u uw cruise ervaren?

Tot nu toe had ik alleen riviercruises in de zomer gemaakt. Dan breng je een groot deel van de tijd op dek door. Ik was dus benieuwd, hoe dit zou bevallen. Het was een prachtige cruise! In winterse sfeer met vaak nevel op het water. Er zijn veel foto's gemaakt.....De beide reisleiders vulden elkaar prima aan. Interessante excursies. De boot was prima. De hutten waren royaal en werden goed schoongehouden. Personeel aan boord was vriendelijk en het eten erg lekker met steeds ruime keuze. 1 minpuntje: Bij de informatie van Friendship Cruises over de boot stond, dat er geen wifi aan boord was. Maar op de website van de rederij was te lezen dat de boot gratis wifi had. Maar door de info hadden velen hun tablet niet meegenomen. In onze bus was ook wifi! Het was een fantastische cruise.

P. Schoof-Knoop

De Rijn cruise tijdens de kerstdagen.

Hoe heeft u uw cruise ervaren?

Fantastisch! Ontzettende vriendelijk personeel.
Alleen de reisleidster was totaal niet op de hoogte van meerdere dingen.
Haar mannelijke collega, geweldig. Maar we hadden op de uitstappen met haar te maken. Als er iets mis gaat wat de tijd betreft, dat een gebouw later open gaat, kan gebeuren. Maar als ze dan ergens afspreekt op een bepaalde tijd en zij ons dan drie kwartier laat wachten voor zij verschijnt..... Ook laat ze de bus naar het schip rustig een kwartier eerder vertrekken terwijl niet iedereen op de hoogte was. Deze dame was niet in staat dit werk goed te doen.

Mw. M.C. de Jong / geen tel. contact

Kerstcruise over de Seine

Hoe heeft u uw cruise ervaren?

Het schip de Swiss Saphire was prachtig, ruime suite 28m2 met inloopkast!! Vorig jaar de Romantische Rijn gedaan met de Emily Bronte. Dat beviel zo goed dat we dit jaar voor de Seine cruise kozen. Verzorging en begeleiding was prima. Excursies met de dubbeldekker prima verzorgd, gidsen goed. Het schip was met 58 personen matig bezet. Was dit misschien de reden dat er drastisch op de maaltijden is bezuinigd? Het eten was saai en fantasieloos bereid. Veel vlees/visgerechten voorzien van een dikke paneermeel laag. Een koekje bij de koffie ontbrak. Maaltijden in de bistro simpel en niet smakelijk. Dit geeft ons toch te denken om een 3de cruise te maken met Friendship, zeker gezien de prijs die we betaald hebben. We hebben ons beklag gedaan bij de reisleidster, weet helaas haar naam niet meer, maar dat heeft niet veel geholpen. Het is dus best moeilijk om een sterrenaanduiding te geven. Schip prima, maaltijden niet.

Reactie Friendship Cruises:

Geachte mevrouw de Jong,

Fijn van u te mogen horen dat u opnieuw voor Friendship Cruises heeft gekozen voor een prachtige Kerstcruise. Eerst de Rijn en nu over de Seine.
De Swiss Sapphire is ons luxe Suiteschip van 5-sterren superior luxe. Het is het meest intieme hotelschip uit onze vloot en met een capaciteit van slechts 50 kamers een van de mooiste hotelschepen van de Seine. Het schip was nagenoeg geheel volgeboekt vanwege de grote vraag naar Suites voor alleengebruik.

Naast uw lovende woorden over de Sapphire bent u minder goed te spreken over de maaltijden.
Wij kunnen u verzekeren dat onze keukenbrigade koste noch moeite spaart om van een Kerstcruise een bijzondere belevenis te maken, ook op culinair gebied.
Jammer genoeg waardeert u deze cruise met slechts 3 sterren. U zult begrijpen dat wij streven naar waarderingen van 5 sterren.
Uw reiservaringen zullen wij met de hotelmanager bespreken. U kunt er van verzekerd zijn dat uw opmerkingen niet aan dovemans oren zijn gericht.
Wij zullen de vinger aan de pols houden. Tot slot wil ik graag een tipje van de sluier oplichten en u deelgenoot maken hoe uw medepassagiers deze reis hebben ervaren:
In onze enquête uitslagen is een 9 het hoogst haalbare.

Reis algemeen 8,5
Excursieprogramma, locale gidsen 8,7
Excursieprogramma, touringcar 8,6
Excursieprogramma, excursie inhoud 8,4
Gemiddelde score 8,5

Wij spreken de wens uit u nog eens te mogen begroeten aan boord van onze varende hotels.

Cees van Pelt

J.P. Albers

Kerstcruise 2018 over de rivier Rijn met de Robert Burns

Hoe heeft u uw cruise ervaren?

Wij hebben het uitstekend naar ons zin gehad. De verzorging aan boord was prima, heerlijke maaltijden, prima bediening en een uitstekende service van de bemanning. De begeleiding van de reisbegeleiders van Friendship was goed, zij wisten goiede alternatieven te bedenken op momenten dat de omstandigheden iets in het nadeel waren. Niets dan lof.