Hoe heeft u het adviseringstraject ervaren?
8.2/10
Hoe verliep het inplannen van de installatieafspraak?

Bart van Schijndel

Via van Mossel Lease

Heeft u nog verdere op-/ of aanmerkingen?

De installatie kan netter gedaan worden!

Jody Mik

Via leasemaatschappij Van Mossel

Heeft u nog verdere op-/ of aanmerkingen?

Ik heb aangegeven dat de installatie goed is verlopen. De installateurs hebben het zeer goed gedaan. Onderstaand mijn opmerkingen, waarom ik geen 'zeer goed' gegeven heb.

- De...

- De Hostalitbuis is erg lelijk. Dat terwijl het design van de laadpaal erg mooi is. Ik begreep van de installateur dat hiervoor geen alternatief is. Het zou wel goed zijn om hier alternatieven voor aan te bieden. Ook sluit hij boven en onder niet aan. Ik weet niet of dit gebruikelijk is, maar ook daarin lijkt wat verfijning wel gewenst.
- Na plaatsing werd mij om een handtekening gevraagd in een Franstalig scherm. Dit ging alleen om plaatsing, begreep ik.
o Op het opleveringsformulier zie ik dat graafwerk opgegeven staat. Dat was wel de bedoeling, maar is niet uitgevoerd. Het lijkt me niet correct om dit wel in rekening te brengen.
- Bijgevoegde mail ontving ik 6 keer. Iets teveel, maar hij was in ieder geval niet te missen 😉

Theo Willemsz PokonNaturado B.V

nee

de Lange

Via Terberg Leasing

Heeft u nog verdere op-/ of aanmerkingen?

Mijn wensen zijn niet gehoord en afwerking installatiewerkzaamheden zijn matig.

E. Mekking / Van Gelder Groep

Verplicht via laadpaalvoorziening via werkgever

William Mol

Via mijn werkgever

Heeft u nog verdere op-/ of aanmerkingen?

Jullie stuurden maandag de bevestiging van de tijd pas na het bezoek. Dit is niet heel handig. Ik wist maandag niet hoelaat de installateur er zou zijn.

Verder hadden jullie vorige week...

Verder hadden jullie vorige week in eerste instantie de verkeerde lader meegegeven aan de installateur. Ik had deze gewijzigd naar de lader met kabel.

Ook heb ik vanaf het begin een grijze lader besteld. Deze hadden de heren maandag niet mee. Nu hangt er tijdelijk een witte. Het wordt wel weer omgewisseld maar het verloopt daarom bij jullie allemaal niet echt soepel.

Strukton / Eurailscout

Werkgever (Strukton) heeft ervoor gekozen

Heeft u nog verdere op-/ of aanmerkingen?

Offerte 2 x aangepast; (kabelsleuf zelf gegraven; 100 euro per meter is erg duur, ik heb het zelf in 1/3 van de tijd gedaan. Ondanks melden dat er een een mantelbuis beschikbaar was voor de doorvoer... Offerte 2 x aangepast; (kabelsleuf zelf gegraven; 100 euro per meter is erg duur, ik heb het zelf in 1/3 van de tijd gedaan. Ondanks melden dat er een een mantelbuis beschikbaar was voor de doorvoer van de kabel stond er toch nog een post voor boren van meterkast naar buiten. ik heb gekozen voor een laadpaal met capaciteit 22 kW, salesman gaf aan dat mijn auto dat kon laden tot 11 kW (dus goede info) maar ik wil toekomstbereid zijn. ik heb gemeld dat ik 3 x 40 Ampere huisaansluiting heb, (op papier 3 x 35 Ampere, maar die zekeringen bestaan niet). Montage ploeg 1 kwam keurig op tijd en leverde netjes werk af. Rond de middag werd in gebeld door montage ploeg 2??, die heb ik afgezegd, 1 paal is genoeg. Chauffeur is onverantwoord hard weg gereden (camera beeld!) en klacht buurvrouw, kinderrijke buurt! Vervolgens bij lezen handleiding blijkt dat in scherm wordt gemeld wat maximale laadstroom is; op scherm staat 11 kW. dit is niet wat besteld is! gebeld met Salesman; deze meldt dat ik me niet ongerust hoef te maken want ik kan echt laden met 22 kW, dit herhaald hij. ik krigj mail waarin wordt gemeld dat alles ingeregeld wordt, duur ca 1 dag. Daarna nog steeds 11 kW in display, en zwart/wit, logo zou groen moeten zijn? alles gemeld. Daarna nieuwe mail gekregen: "Uw laadpunt is voorzien van een upgrade naar 32A. (3fx32Ax230=22kw).
U heeft een 32A automaat (aardlek) geïnstalleerd gekregen. Met de veiligheidsmarge van 5A in acht genomen komen we tot (3fx28Ax230=19,3kw) waar mee geladen kan worden."
Hieruit leidt ik af dat de salesman 2 x onwaarheden heeft gesproken: het klopte NIET dat ik zou kunnen laden met 22 kW (ondanks 11 kW in display), en ik kan sowieso niet laden met 22 kW (zie uitleg hierboven) . de kleur van het logo is na een nieuwe aanpassing nu wel groen.

CSU/Tzorg

Via mijn werkgever CSU/Tzorg

Heeft u nog verdere op-/ of aanmerkingen?

Het advies, telefonische communicatie over het inplannen van een afspraak verliep allemaal prima. Tot op het moment van de installatie zelf:
- Uur na afspraak zelf gebeld waar de monteur...
- Uur na afspraak zelf gebeld waar de monteur bleef; ivm zieken vertraagd. Een half uur later werd ik gebeld dat de monteur helemaal niet meer zou komen ivm uitloop bij vorige opdracht. Dit vond ik erg vervelend aangezien ik thuis aan het werk was en een hoop afspraken had verzet met het oog op een stroomonderbreking.
- Telefonisch is gezegd dat het stroom er ongeveer een half uur af zou gaan, dit bleek ruim 2 uur ivm vervangen totale meterkast. Ik was hier liever beter over geinformeerd. Reactie van de monteurs: op kantoor weten ze daar niks van, die adviezen kloppen niet altijd. Maar jullie werken toch bij hetzelfde bedrijf? Beetje gek om zo over elkaar te praten tegen je klant.
- Bel werkt niet meer na installatie. Inmiddels een mail gestuurd met het verzoek om dit te komen herstellen.
- Jullie geautomatiseerde systeem stuurt een mail dat er een monteur onderweg is om de laadpaal te activeren, maar dat klopt niet want dit gebeurt op afstand. Verwarrend voor de ontvanger.

Qua service ben ik best tevreden, maar er is in mijn beleving nog echt aandacht nodig voor de communicatie.

Cegeka

Via mijn organisatie Cegeka