Enie.nl

Alles goed verlopen

Bijzonder vlot.

Alles is soepel gegaan.

Snel gehandeld.

Snelle handeling en er wordt goed meegedacht.

Duidelijk en helder.

Persoonlijk contact.

Duidelijk.

Goed bereikbaar.
Goede informatie verstrekking.

Mijn ervaring met Enie.nl is zeer matig, ik heb het gevoel dat Enie.nl vooral gaat voor kwantiteit en niet voor kwaliteit.
De beloofde meekijksessie bij het verkooppraatje lukte niet,...
De beloofde meekijksessie bij het verkooppraatje lukte niet, waarschijnlijk omdat de servers van Enie.nl overbelast waren.
Het legplan bleek onmogelijk, de zonnepanelen waren door het dat van de dakkapel heen getekend met als gevolg dat er niet volgens plan gelegd is door de installateurs. De keuze om alles via Google Earth te doen en op basis van door de klant verstrekte gegevens en niet op locatie langs te gaan werkt duidelijk niet, wel zorgt Enie.nl er op deze manier voor dat zij ingedekt zijn voor fouten, de verantwoordelijkheid wordt vooral bij de klant gelegd zo ook op de dag van plaatsing direct goedkeuring vragen aan de klant over het afwijken van het legplan, weer de verantwoordelijkheid bij de klant leggen. Het maakt op mij de indruk dat het vooral gaat om het snel geld verdienen.
Door het afwijken van het legplan ligt een flink deel van één van de panelen al snel in de schaduw van een schoorsteen, het rendement moest even afgewacht worden zo kreeg ik te horen. Waarschijnlijk zou ik met negen panelen meer rendement halen dan met de huidige 10. Volgens de installateurs moeten aan voor- en achterzijde een gelijk aantal panelen geplaatst worden, volgens de verkoper is vier achter en 6 voor ook mogelijk.
De installateurs beloofden vooraf dat alles netjes opgeruimd achter gelaten zou worden. Niets bleek minder waar, na afloop kon ik de rotzooi van zolder halen en de troep in de tuin opruimen, ze probeerden mij zelfs het karton en de pallet in mijn maag te splitsen ("misschien heeft u er nog iets aan") een dakpan die naar beneden was komen kletteren hebben de installateurs in de dakgoot laten liggen, de schade die de dakpan veroorzaakt heeft is door de installateurs niet gemeld. Bij het melden hiervan bij Enie.nl werd mijn kritiek weggewuifd want "zo zijn onze installateurs niet". Een pro-actieve houding van de kant van Enie.nl om de schade hersteld/vergoed te krijgen ontbrak en ontbreekt volledig.
Eind september zou er opnieuw contact zijn, voor zover ik weet telefonisch, dit bleek echter een mailtje te zijn die in mijn spambox terecht was gekomen. Deze mail heb ik vorige week beantwoord maak tot op heden nog geen reactie gehad.

Ik heb ze niet kunnen ontdekken

Zie beschrijving hierboven

Piet

Goed georganiseerd, denken mee en antwoord op al mijn vragen

meedenken en antwoorden op al mijn vragen

R. Tjok-a-hen

Prettige ervaring.

Goed verloop.

G. van Steeg

Uitstekend.

Goede communicatie via internet.

Houkema

Was goed in het begin tot bijna op het laatst, toen ging niet meer zo goed, maar uiteindelijk ging het beter tot optimaal. 👍

Foutjes herstellen, zonder commentaar.

Die had ik maar, is helemaal opgelost.