Enie.nl

Hoe tevreden ben je over de nazorg?
7.6/10
Hoe heb je het contact met onze medewerkers ervaren?
Hoe tevreden ben je over de deskundigheid van de installateurs?
Hoe tevreden ben je over het eindresultaat?
Hoe tevreden ben je over het advies van onze adviseur?
Hoe tevreden ben je over ons voorstel/de offerte?
Hoe tevreden ben je over onze communicatie in het algemeen?
7.8/10

Yahya amrani

Sprakeloos!!!
Afspraak 2,5 mand geleden voor vandaag
Sprakeloos!!!
Afspraak 2,5 mand geleden voor vandaag
18-07-2022 gepland, aanbetaling is voldaan, vrij genomen van mijn werk,geen communicatie of iets geen telefoon geen email ,geen panelen geen monteur geen Afspraak wat een bedrijf zeg!!!
Als je een bedrijf zoekt dat snel levert en snel rekeningen stuurt maar daarna geen of een uiterst beroerde service verleent, afspraken niet nakomt en nauwelijks bereikbaar is, zoek dan niet verder. Als je service wilt, kijk dan zeker ergens anders.

Communicatie

Reactie Enie.nl:

Goedemorgen, ik wil je ten eerste bedanken voor het hele fijne telefoon gesprek. Bedankt dat je even de tijd hebt genomen om de situatie verder met mij te bespreken. Helaas is de installatie... Goedemorgen, ik wil je ten eerste bedanken voor het hele fijne telefoon gesprek. Bedankt dat je even de tijd hebt genomen om de situatie verder met mij te bespreken. Helaas is de installatie afspraak niet doorgegaan en is dit niet duidelijk naar jullie toe gecommuniceerd. Mijn oprechte excuses hiervoor, ik begrijp heel goed dat dit geen fijn gevoel opwekt. Bedankt dat je nog vertrouwen in ons hebt en we gaan deze situatie natuurlijk goed maken. 25-08-2022 komt ons installatie team bij jou langs en gaan we er voor zorgen dat alles in een keer goed zal gaan. Ik wil daarna gelijk weer contact met je opnemen om te kijken hoe dit is verlopen. Ik wil je voor nu een hele fijne dag verder wensen.

jeffrey

Slecht leveren bestellingen altijd te laat.
Weten niet wat men moeten doen.

Eerste groep zzp waren oke

Bestel je shit na onderteken contract niet dag voor uitrol

Reactie Enie.nl:

Hi Jeffrey, bedankt voor het delen van je ervaring en het fijne telefoongesprek. Helaas is het bij jou meermaals mis gegaan tijdens de installatie en de levering van materialen. Mijn oprechte... Hi Jeffrey, bedankt voor het delen van je ervaring en het fijne telefoongesprek. Helaas is het bij jou meermaals mis gegaan tijdens de installatie en de levering van materialen. Mijn oprechte excuses hiervoor. Helaas zijn wij jou ook te kort gekomen als het komt op de communicatie. Deze feedback nemen wij uiteraard mee in het vervolg, bedankt hiervoor. Ik begrijp van jou dat de installatie uiteindelijk is afgerond en dat alles nu werkend is. Ik hoop dat je hier nu van kunt gaan genieten. Ik wil je een hele fijne dag toewensen.

Jeroen I

Het ziet er netjes uit, ik schrok wel even van de reviews hier maar mijn ervaring is gewoon goed. Netjes geïnstalleerd door vakkundig personeel wat erg vriendelijk was. Alles werkt en dan heb ik... Het ziet er netjes uit, ik schrok wel even van de reviews hier maar mijn ervaring is gewoon goed. Netjes geïnstalleerd door vakkundig personeel wat erg vriendelijk was. Alles werkt en dan heb ik geen moeite om binnen 3 dagen te moeten betalen. Heel logisch in mijn ogen. Dus ik ben een tevreden klant.

Goede merken apparatuur

Reactie Enie.nl:

Beste Jeroen, heel erg bedankt voor deze mooie review. Ik ben blij om te lezen dat alles zo goed is verlopen. Fijn dat je ervaring met het installatie team ook zo positief is, ik geef dit zeker aan... Beste Jeroen, heel erg bedankt voor deze mooie review. Ik ben blij om te lezen dat alles zo goed is verlopen. Fijn dat je ervaring met het installatie team ook zo positief is, ik geef dit zeker aan ze door. Geniet van je zonne-installatie. Ik wil je een hele fijne dag toewensen.

Marcel Voorthuijsen

Slecht bereikbaar, bij klachten spelen ze verstoppertje. Hele kinderachtige bedoeling

Ze weten je wat aan te smeren

Monitoren van het systeem, zoals beloofd, doen ze niet eens.

Henk

Heb sinds vorig jaar zonnepanelen en sinds een maand valt de omvormer na enige tijd steeds uit. heb afspraak( 2x) gemaakt om deze te komen repareren maar er komt gewoon niemand en je wordt hier ook... Heb sinds vorig jaar zonnepanelen en sinds een maand valt de omvormer na enige tijd steeds uit. heb afspraak( 2x) gemaakt om deze te komen repareren maar er komt gewoon niemand en je wordt hier ook niet van op de hoogte gesteld en zit hier hele dag op te wachten. na telefonisch contact te hebben gehad ( duurde ook erg lang) kreeg ik te horen dat de monteur pech had met zijn bus ( ongelooflijk) en vonden ze het blijkbaar niet nodig mij op de hoogte te brengen. Service is absoluut een dikke 0 ( nul).Als aan vulling hierop wil ik mededelen dat er twee weken later een monteur is langs gekomen en heeft op een professionele manier de storing opgelost . Hij liet me zien dat de aansluitingen bij het monteren van de elektrische zekeringen in de meterkast niet geheel juist waren gedaan en dat de storing die ik had waarschijnlijk daardoor plaats vond ook heeft hij er een zwaardere zekering in geplaatst voor de zekerheid dat de installatie er niet steeds uit zou springen bij piek momenten. als compensatie heb ik van Enie €100 gekregen voor het langdurige ongemak dat is dus wel netjes

zonnepanelen op tijd geleverd en monteur die bij de storing langs gekomen is zeer deskundig

communicatie kan beter en sneller lijkt mij

Michel

In eerste instantie prima contact gehad met ENIE. Toen we de offerte hadden getekend begon het wachten! Geen planning die belt voor een schouw.
Na vele malen terugbellen een schouw gepland....
Na vele malen terugbellen een schouw gepland. Deze kwam te laat!
Na de schouw geen belletje van de planning voor het leggen van de panelen.
Zelf weer veel gebeld en eindelijk een afspraak.
1 dag voor de installatie. Ik word gebed. Corona!! Ik bel later de planning en die vertellen dat er geen materiaal is!?! (Gelogen?!)
Weer een nieuwe afspraak 3 weken later!
Weer gebeld! Geen ballast!?! Die zou een maand geleden toch al op ons dak komen?
Heb nog steeds geen panelen en er wordt steeds een andere smoes bedacht!!
Hoop dat dit snel professioneel wordt opgelost!

Update:
Inmiddels hebben we nu eindelijk een goed werkende instantie op ons dak. Gelukkig werd er erkend dat er meerdere fouten zijn gemaakt en ENIE heeft hier ook haar verantwoordelijkheid in genomen.

Nazorg

Communicatie en transparantie

A.K

Panels installed 3 weeks ago. But the inverter is not working. It broke during installation. For 3 weeks, please replace it. They always say to call back, but they don't. After a pre-arranged visit,... Panels installed 3 weeks ago. But the inverter is not working. It broke during installation. For 3 weeks, please replace it. They always say to call back, but they don't. After a pre-arranged visit, no one comes. They sent an invoice for payment. Of course I won't pay. They play like with small children. This week, I'm going to my advocate.

Neee

Neee

Reactie Enie.nl:

Hi Arkadiusz, thank you for the great conversation that we had this morning. I'm very sorry to hear that many things went wrong during the whole process. We could have done better regarding... Hi Arkadiusz, thank you for the great conversation that we had this morning. I'm very sorry to hear that many things went wrong during the whole process. We could have done better regarding communication and keeping promises. As promised one of the advisors will give you a call today to discuss further plans. I wish you a great day!

Ernest van Hunen

Na een prettig gesprek en een goede offerte besloten tot koop over te gaan bij ENIE. Kreeg even hierna een nieuwe offerte toegestuurd.(zonder overleg) waarin een betere omvormer zou zijn opgenomen.... Na een prettig gesprek en een goede offerte besloten tot koop over te gaan bij ENIE. Kreeg even hierna een nieuwe offerte toegestuurd.(zonder overleg) waarin een betere omvormer zou zijn opgenomen. Uiteraard tegen een meerprijs.Opzich geen probleem.Een paar weken later blijkt dat in de offerte geen grondkabel is meegenomen terwijl er wel voor het plaatsen en aansluiten is gekozen bij en via ENIE. Hierover bericht gestuurd naar ENIE en krijg via de mail een reactie met excuses terug dat ik de desbetreffende grondkabel van hun krijg voor hetzelfde bedrag. Moet hiervoor wel even nieuwe offerte tekenen waarin deze kabel wel is meegenomen. Blijkt dat de nieuwe offerte bijna 150€ duurder is dan de getekende offerte. Gebeld met ENIE en na een wazig verhaal maar besloten vast te houden aan de getekende offerte en de grondkabel zelf maar te betalen. Panelen moeten nog geplaatst worden, ben benieuwd wat ENIE nog meer in petto heeft. Heb al een aanbetaling gedaan en daar in de afgelopen periode de prijzen van panelen behoorlijk gestegen zijn sta ik met de rug tegen de muur. Jammer deze start voelt niet goed.

Tot dusver nog niet en de panelen moeten nog geplaatst worden

Houd vast aan gemaakte afspraken

Reactie Enie.nl:

Hi Ernest, heel erg bedankt voor het fijne gesprek van vandaag! Ik ben erg blij dat we dit samen even hebben kunnen bespreken. Nogmaals ook erg bedankt voor de feedback die je mee geeft. Helaas is... Hi Ernest, heel erg bedankt voor het fijne gesprek van vandaag! Ik ben erg blij dat we dit samen even hebben kunnen bespreken. Nogmaals ook erg bedankt voor de feedback die je mee geeft. Helaas is het na het advies gesprek dus mis gegaan qua communicatie. Het ging uiteindelijk meermaals mis met de offerte. Mijn excuses hiervoor! Wij hebben afgesproken elkaar weer te spreken na dat de installatie volledig werkend is.
Ik wil je voor nu een hele mooie dag toewensen en wij spreken elkaar snel weer.

Joop en Ineke kuipers

De situatie welke wij hadden met Enie zijn intussen naar volle tevredenheid opgelost. Ons vorige review komt daarbij volledig te vervallen.

Geen idee

Communicatie

Vd hulst

Legplan op afstand deugde niet, plaatsingsdatum werd steeds opgeschoven, reageerde nooit op contact nadat de aanbetaling binnen was, schouw gaf duidelijkheid maar enie had “ geen zin” in de wat... Legplan op afstand deugde niet, plaatsingsdatum werd steeds opgeschoven, reageerde nooit op contact nadat de aanbetaling binnen was, schouw gaf duidelijkheid maar enie had “ geen zin” in de wat ingewikkelde klus. aanbetaling nog niet terug ontvangen.
Slecht bedrijf ..geen zaken mee doen!

Contact vóór tekenen offerte

Contact na tekenen offerte, communicatie, lieg niet dat klant geen schouw wilde.
Doe fysieke schouw ipv via satelliet foto.

Reactie Enie.nl:

Goedemiddag Ruud. Vanmiddag hebben wij elkaar telefonisch gesproken. Eén ding is duidelijk. Qua communicatie hadden we het beter moeten doen. Sorry. Helaas is de conclusie dat het niet haalbaar en... Goedemiddag Ruud. Vanmiddag hebben wij elkaar telefonisch gesproken. Eén ding is duidelijk. Qua communicatie hadden we het beter moeten doen. Sorry. Helaas is de conclusie dat het niet haalbaar en veilig is om op het platte dak te installeren. Vanmiddag heeft één van onze coaches hier met je over gebeld om meer uitleg te geven. De aanbetaling hebben we gisteren aan je overgemaakt. Ook wij vinden het jammer dat we de installatie niet door kunnen laten gaan. Ondanks dat je klantreis niet de schoonheidsprijs verdient, hoop ik dat je gevoel nu positiever is door de nazorg.