Enie.nl

Hoe tevreden ben je over de nazorg?
7.8/10
Hoe heb je het contact met onze medewerkers ervaren?
Hoe tevreden ben je over de deskundigheid van de installateurs?
Hoe tevreden ben je over het eindresultaat?
Hoe tevreden ben je over het advies van onze adviseur?
Hoe tevreden ben je over ons voorstel/de offerte?
Hoe tevreden ben je over onze communicatie in het algemeen?

Mariska Bouwmeester

Zonnepanelen zouden op een maandag worden geïnstalleerd. In de eerste instantie zouden ze om 13.00 uur komen. Ze belden echter ongeveer een week van tevoren of het ook eerder kon omdat er een... Zonnepanelen zouden op een maandag worden geïnstalleerd. In de eerste instantie zouden ze om 13.00 uur komen. Ze belden echter ongeveer een week van tevoren of het ook eerder kon omdat er een afspraak was uitgevallen. Nieuwe tijd was half tien. Op de dag zelf bleken ze niet aangepast te hebben en ze zouden alsnog om 13.00 uur komen. Geen excuses niets, alleen vallen over het feit dat ze vaak mijn voicemail kregen. Omdat ze met een 08.... bellen heb ik inderdaad niet opgenomen, omdat ik er vanuit ging dat het reclame was. Mijn voicemail hebben ze nooit ingesproken.

13.00 uur. Er is niemand. 14.00 uur nog niemand, ook geen telefoontje. Rond 15.00 uur maar eens gebeld. Ze zouden er achteraan en binnen een uur terugbellen. Na anderhalf uur nog steeds niets gehoord en zelf maar weer gebeld. Binnen 10 minuten zouden ze alsnog bellen. Na een half nog niets. Zelf maar weer gebeld en ze zouden alsnog zo komen. Rond 16.45 waren ze er dan eindelijk ondanks dat ik aangegeven heb drie kleine kinderen te hebben die naar bed moeten, zeiden ze wel voor acht uur klaar te zijn. Uiteindelijk zijn ze om 21.45 uur weg gegaan en lag er nog geen paneel op het dak.

Volgende dag zelf moeten bellen. Ze wisten bij Enie nog van niets. Vervolgafspraak gepland voor vrijdag 14.00 uur. Je raad het al, er weer niemand op komen dagen. We moesten zelf maar met het uitvoerend bedrijf bellen om iets te plannen.

Dit gedaan en ze zouden maandag tussen 10.00 en 11.00 uur alsnog komen. Dit is vandaag en het is inmiddels 12 30 uur en er is nog niemand! Ze zouden me in ieder geval voor 12.00 uur bellen, maar uiteraard hebben ze dit ook niet gedaan.

Wordt nog vervolgd dus, maar mijn advies: GA NIET MET DEZE MENSEN IN ZEE, HET IS NIETS DAN ELLENDE EN ZE ZIJN NIET ÉÉN AFSPRAAK NAGEKOMEN!!!

Geen goed woord voor over

Beste M. Bouwmeester,
Beste M. Bouwmeester,
Het spijt mij om te horen dat de installatie en de gemaakte afspraken niet zijn gegaan zoals je van ons zou verwachten. Het is enorm belangrijk dat je weet waar je aan toe bent en dat je tevreden bent met onze installatie.
Vorige week heb ik direct een reactie gegeven op je mail. Helaas heb ik daar niets van vernomen. Gelukkig heb ik ook gezien dat de installatie in zijn geheel is afgerond en dat alles goed werkt. We betreuren het gebrek aan communicatie uiteraard en nemen dit echt mee als leermoment. Wij zijn er altijd voor jullie en staan in de toekomst uiteraard altijd voor jullie klaar.

A. van den Bor

Slechte installateurs die werk niet afmaken en zich niet aan de afspraken houden.

De eerst contacten waren goed, bij de installatie ging het niet goed meer.

Onderaannemers houden zich niet aan afspraken. Werk is afgeraffeld en niet goed opgeleverd. Tot 4x toe heb ik op ze zitten wachten om het geheel netjes af te laten werken. Elke keer weer een... Onderaannemers houden zich niet aan afspraken. Werk is afgeraffeld en niet goed opgeleverd. Tot 4x toe heb ik op ze zitten wachten om het geheel netjes af te laten werken. Elke keer weer een afspraak verzetten. Geen goede service. Als het geld binnen is hoor en zie je ze niet meer!!!

Beste A. van den Bor,
Beste A. van den Bor,
Ik vind het jammer om te horen dat je er geen goed gevoel aan hebt overgehouden. Ik zie gelukkig dat alle aandachtspunten wel worden opgepakt en dat deze worden opgelost. Ik vind het belangrijk dat je hier een goed gevoel aan overhoudt.
We komen binnenkort bij je langs om ervoor te zorgen dat je helemaal tevreden bent. Ik vind het belangrijk dat we allemaal met een goed gevoel verder kunnen gaan! Tot snel!
Fijne dag!

Houd je aan afspraken en neem je klanten serieus.

Duidelijke offerte, uitleg en plaatsing

Houden aan afspraken!
Eerste afspraak is helemaal aan het einde afgezegd wegens tegenslag bij een voorgaand adres, dat kan gebeuren.
De nieuwe datum was pas 2 weken later, dat vond ik niet...
Houden aan afspraken!
De nieuwe datum was pas 2 weken later, dat vond ik niet ok, maar in elk geval de toezegging dat ik het eerste adres was om 09.30 uur opdat ik niet wederom een hele dag thuis zou hoeven zitten

Om 10.00 ging de telefoon, ze kwamen rond 12.30 uur en ik had geen keuze. Uiteindelijk kwamen ze om 13.45 uur en heb ik in totaal 2 dagen thuis moeten zitten.

De toegezegde compensatie voor de eerste afzegging is tot op heden niet betaald, ook niet na 3 reminders. De afzegging / verplaatsing van dag 2 kwam niet voor vergoeding in aanmerking.

Al met al voel ik me niet serieus genomen.

Beste heer/mevrouw,
Beste heer/mevrouw,
Bedankt voor de beoordeling. Het is uiteraard belangrijk dat je een goed gevoel overhoudt aan ons en dat je tevreden bent met je installatie. Ik heb je op 20 augustus een mail gestuurd met de vraag of je eventueel openstaat voor een gesprek zodat we hiervan kunnen leren. We zijn er altijd voor jullie en ik zie dan, mocht je het willen, graag een antwoord tegemoet.

Dick Offringa

Na de offerte bleef het stil. Zelf maar gebeld voor installatie afspraak. Komt een stel ZZPers in een Bulgarenbus zonder de geoffreerde ladderlift de zaak installeren. Hebben geen (plat)dak doorvoer... Na de offerte bleef het stil. Zelf maar gebeld voor installatie afspraak. Komt een stel ZZPers in een Bulgarenbus zonder de geoffreerde ladderlift de zaak installeren. Hebben geen (plat)dak doorvoer bij zich. Op naar de plaatselijke Praxis. Die heeft het ook niet. Zaterdagmiddag vóór Pinksteren wordt de zaak afgemaakt. Blijken ze een plastic pijpje met kit op het dak te hebben geplakt. Kabels met tie-rips aan elkaar geknutseld. Klaar is Kees. Dachten ze. Wat een ellende. Afspraken worden niet nagekomen, men komt niet of veel later. Gelukkig had ik één troef: Ik had nog niet betaald.
Mijn advies: Betaal pas als het helemaal goed is en neem geen genoegen met loze beloftes.

ongeveer alles

Beste Dick,
Beste Dick,
Bedankt voor je feedback. Erg jammer om te lezen dat je er geen goed gevoel aan over hebt gehouden. Ik wil dit graag met je bespreken en heb je geprobeerd te bellen en heb je net een mail gestuurd. We willen dit uiteraard graag dat je hier een goed gevoel aan overhoudt en zien je antwoord dan ook graag tegemoet.

Raes

Al sinds oktober 2020 problemen met de zonnepanelen, en de laatste 4 maanden totaal geen opbrengst meer. Reparatie inplannen gaat zeer moeizaam. Hopelijk kan iemand me vertellen hoe ik van deze... Al sinds oktober 2020 problemen met de zonnepanelen, en de laatste 4 maanden totaal geen opbrengst meer. Reparatie inplannen gaat zeer moeizaam. Hopelijk kan iemand me vertellen hoe ik van deze firma afkom.

Communicatie en nakomen afspraken

Beste familie Raes,
Beste familie Raes,
Bedankt voor het delen van de ervaring. Fijn dat we elkaar hebben kunnen spreken. Wij vinden het enorm belangrijk om te weten wat er precies is gebeurd. Gelukkig komen wij volgende week langs om het probleem op te lossen. De gehele situatie is bekend en wij gaan ervan uit dat het probleem daarna helemaal is opgelost.
Zoals ik heb toegezegd, neem ik de dag na het monteursbezoek contact op om alles goed met jullie af te sluiten.

m v wingerden

Tot aan de offerte verloopt e.e.a. nog goed, daarna wordt het lastig.. Communicatie over BTW teruggave is beroerd. Ook terugbellen gebeurt niet. Excuses niet gehoord..

Door de adequate...

Door de adequate communicatie door Marieke heb ik een beter gevoel gekregen over de service. Ze heeft goed geluisterd en hopelijk lukt het enie om zorgvuldig met de klant om te gaan.

Tot aan de offerte verloopt e.e.a. nog goed, daarna wordt het lastig..

Communicatie over BTW teruggave is beroerd. Ook terugbellen gebeurt niet.

Beste M. van Wingerden,
Beste M. van Wingerden,
Inmiddels hebben we elkaar uitgebreid telefonisch gesproken. Bedankt dat je hiervoor openstonden je hierna je review hebt willen aanpassen. We bespreken de feedback intern zodat we er van kunnen leren, en herhaling kunnen voorkomen.
Ik wens je een zonnige zomer!

Ruud

2,5e dag voor de installatie van de zonnepanelen kreeg ik een telefoontje van Enie dat de aangeboden zonnepanelen niet meer leverbaar waren. Tijdens dit gesprek kreeg ik twee opties, namelijk... 2,5e dag voor de installatie van de zonnepanelen kreeg ik een telefoontje van Enie dat de aangeboden zonnepanelen niet meer leverbaar waren. Tijdens dit gesprek kreeg ik twee opties, namelijk annuleren van de order of andere panelen bestellen met een meerprijs. De adviseur zette hierbij erg veel druk om in korte termijn een nieuwe offerte te tekenen of ik kon fluiten naar de panelen. Ik heb meerdere malen via VEH geprobeerd om tot een oplossing te komen, maar tot op heden (na meer dan een maand) helaas geen uitsluitsel.

De installatie is netjes uitgevoerd

Afspraken nakomen en op tijd informeren

Beste Ruud,
Beste Ruud,
Bedankt voor het delen van je ervaring.
We hebben telefonisch contact gehad en je hebt je ervaring en feedback uitgebreid met mij gedeeld. Dat doe ik vervolgens intern zodat we van de situatie kunnen leren. Zoals ik tijdens ons gesprek ook zei, we kunnen de tijd helaas niet terugdraaien.
We wensen je veel plezier van de zonnepanelen, en laten we hopen op een zonnige zomer.

Jannick

Na maanden wachten zijn de zonnepanelen dan eindelijk gerepareerd ik vind jullie klantenservice echt slecht.

snel verkopen

service!

Beste Jannick,
Beste Jannick,
Bedankt voor het delen van je ervaring.
Ten eerste onze excuses dat je het zo hebt ervaren. Ik zou graag met je in contact komen om de situatie te bespreken. Vorige week heb ik een mail gestuurd met de vraag of je hier voor open staat. Mocht je voor het gesprek openstaan wil je dan op mijn mail reageren?

Jurrit Vlag

Telefonisch zeer respectloos behandeld, het lijkt erop alsof Enie helemaal niet zit te wachten op nieuwe klanten. Wat een arrogantie!

Klantenservice

Beste Jurrit,
Beste Jurrit,
Bedankt voor het delen van je ervaring.
Ten eerste onze excuses dat je het gesprek zo hebt ervaren, dat is zeker niet de bedoeling. Ik zou graag met je in contact komen, zodat we kunnen kijken wat er gebeurd is tijdens het telefoongesprek. Vorige week heb ik een mail gestuurd met de vraag of je hier voor open staat. Mocht je voor het gesprek openstaan wil je dan op mijn mail reageren?

Noord

De zon schijnt niet alle dagen

Verkoop is prima maar service en communicatie niet. Wacht al maanden op herstel. beloven van alles maar bellen niet weer terug. Komen afspraken niet na.
Gelukkig door deze review het een en...
Gelukkig door deze review het een en ander goed door gesproken en ik wacht nu het eindresultaat af en hopelijk kan deze review dan verwijderd worden

De kwaliteit en service van vandaag is de reclame voor morgen!!!

Beste Noord,
Beste Noord,
Inmiddels hebben we elkaar uitgebreid telefonisch gesproken. Bedankt dat je hiervoor openstond en je hierna je review hebt willen aanpassen. Voor vandaag staat een afspraak ingepland om de optimizers te vervangen, ik ga ervanuit dat hierna het probleem is opgelost.
Ik wens je een fijne dag!