Enie.nl

Hoe tevreden ben je over de nazorg?
7.6/10
Hoe heb je het contact met onze medewerkers ervaren?
Hoe tevreden ben je over de deskundigheid van de installateurs?
Hoe tevreden ben je over het eindresultaat?
Hoe tevreden ben je over het advies van onze adviseur?
Hoe tevreden ben je over ons voorstel/de offerte?
Hoe tevreden ben je over onze communicatie in het algemeen?
7.8/10

Johan Neutel

Ik heb al sinds 2015 ellende met Enie.nl. Aardige mensen aan de telefoon, maar beloftes worden niet nagekomen, niets wordt opgelost. Wat een spijt dat ik met dit bedrijf in zee ben gegaan.

toezeggingen nakomen en schade vergoeden

Obbink

Slechte communicatie.
Slechte communicatie.
komen afspraken niet na door elke keer wijziging in contract.
Plaatsing duurt langer dan dan dat ze beloven, ze vermelden binnen 8 weken leveren gebeurt niet. (vermelding op website levering binnen 8 tot 16 weken.)
Zijn inmiddels 16 weken verder en je verneemt niks meer van ze.
Mail wordt niet beantwoord.
Helaas telt het contract naar van 1 kant en kan enie alles maar wijzigen als ze dat willen.

alles, slechte communicatie.
komen afspraken niet na door elke keer wijziging in contract.
Plaatsing duurt langer dan dan dat ze beloven

Kees Reijerkerk

Zolang niet alles volgens offerte wordt geleverd/uitgevoerd geen sterren waard. Helemaal niet als er na plaatsing niet meer wordt
gereageerd.

Valt te bezien

Reageren en oplossen

Reactie Enie.nl:

Goedemiddag Kees. Wat jammer om te lezen dat je niet tevreden bent over de nazorg en het eindresultaat. Op basis van je voor- en achternaam vind ik alleen klantgegevens van een installatie van begin... Goedemiddag Kees. Wat jammer om te lezen dat je niet tevreden bent over de nazorg en het eindresultaat. Op basis van je voor- en achternaam vind ik alleen klantgegevens van een installatie van begin 2020. Die installatie is volgens onze gegevens naar tevredenheid uitgevoerd en sinds 30 april 2020 is er ook geen contact meer met ons gezocht. Helaas hebben we geen actueel 06-nummer van je, dus wil je contact met ons opnemen via WhatsApp op 085-4017000? We gaan graag met je in gesprek over je ervaring.

G.W.Brouwer

Zie hierboven

Maart 2022 storing app gemeld, pas na ruim dertien telefoontjes, veel mails en een dag tevergeefs wachten op een servicemonteur en het bezoek van een monteur die het betreffende onderdeel niet bij... Maart 2022 storing app gemeld, pas na ruim dertien telefoontjes, veel mails en een dag tevergeefs wachten op een servicemonteur en het bezoek van een monteur die het betreffende onderdeel niet bij zich had, is het defect op 6-7 (4 maanden later dus)grepareerd. Op 7-8 viel de app weer uit. Weer contact gezocht met Enie. Dat verloopt nu alsvolgt: 9-8 tel de storing gemeld. Ik ontvang een mail. instructies uitgevoerd, helpt niet.
Voor de veiligheid een WiFi versterker gekocht en geinstalleerd. nogmaals geprobeerd om verbinding te herstellen, niet gelukt

vrijdag 9-9 opnieuw gebeld.zou begin de week daarop worden teruggebeld. heb uitdrukkelijk verzocht om mij terug te bellen op mijn nummer en niet mijn vrouw.zou waarschijnlijk die dag niet meer worden maar begin volgende week

woensdag 14-9 nog niets gehoord. Zelf gebeld. in mijn dossier zat geen aantekening van het tel. gesprek van 9-9. telefoonlijn was slecht, ook nadat ik was teruggebeld. Enie verbreekt verbinding en zegt dat ze me mailt (10.00 uur)
Om 11.30 uur nog geen mail. weer gebeld,(joyce) was nog niet aan de mail toegekomen, wou het nu telefonisch doen, verbinding viel weg.
Op nieuw gebeld. Mijn nummer is opnieuw genoteerd. mij is gezegd dat ik wordt teruggebeld.

Reactie Enie.nl:

Bedankt voor het delen van je ervaring. Vervelend dat je problemen ervaart met de monitoring. We kunnen ons voorstellen dat je graag meekijkt in de opbrengst van je zonne-installatie. Zoals je... Bedankt voor het delen van je ervaring. Vervelend dat je problemen ervaart met de monitoring. We kunnen ons voorstellen dat je graag meekijkt in de opbrengst van je zonne-installatie. Zoals je omschrijft, hebben er al meerdere afspraken plaatsgevonden en heeft de monitoring het tussentijds ook weer gedaan. Helaas ervaar je opnieuw problemen en verwacht je dat de antenne kapot is. Ik zie dat we op 15 september een afspraak hebben gemaakt en dat we volgende week bij je langskomen om de oorzaak te onderzoeken en daarnaast ons best doen om de monitoring weer te herstellen.

Stefan Obbink

VERMIJDT DEZE OPLICHTERS,
Na tekenen, aanbetaling en 14 dagen bedenktijd begint de ellende.

Na een adviesgesprek akkoord gegeven voor plaatsen van zonnepanelen.
De plaatsing zou...
VERMIJDT DEZE OPLICHTERS,
Na tekenen, aanbetaling en 14 dagen bedenktijd begint de ellende.

Na een adviesgesprek akkoord gegeven voor plaatsen van zonnepanelen.
De plaatsing zou binnen 8 weken plaatsvinden omdat alles geregeld zou worden uit eigen beheer.
Dit vermelden ze zelf ook op hun site dat het plaatsen 8 tot 16 weken duurt.
Na 10 weken niks te horen gekregen te hebben contact gezocht met enie, zei vertellen dat het bij de planning ligt en er snel een afspraak zou komen voor montage.
Zijn nu 15 weken verder en tot op heden nog steeds niks te horen gekregen voor de montage.
In het advies gesprek worden veel dingen beloofd maar kunnen ze niet waarmaken.
(uit een update die ik inmiddels gekregen heb vind de plaatsing nu plaats december of januari nog steeds onder voorbehoud, de onderdelen die benodigd zouden zijn zou niet compleet zijn. Dit te horen gekregen via een whatsapp gesprek want via de mail wordt er niet meer geantwoord. Wat raar is omdat in week 10 mij gemeld is dat alles compleet is en bij de planning ligt voor montage.)
Zoals uit meerdere negatieve reacties lijken de problemen niet bij enie te liggen maar bij de klant.
Advies om je zonnepanelen bij een ander bedrijf te kopen of huren.
Enie is typisch z'n bedrijf dat groter en groter wilt worden maar de druk niet aan kunnen en schijt hebben aan de klant.

alles

Van Zwol

Erg slecht, gevoel na het laatste contact.( heeft een aantal weken geduurd)

Mooie praatjes

Juiste mensen voor installatie op pad sturen. Na keuring verkeerde omvormer draden liggen als een web over de dakpannen, en zelfs de stekkers liggen in het water.
Laat nu door een andere partij...
Laat nu door een andere partij de boel aanpassen. Jammer dat vereniging eigenhuis zich met zo’n partij inlaat.

Wubbogremmer

09/09/22 werden mijn panelen geplaatst er kwam maar 1 persoon die het werk moest doen ,ik woon in een nieuwbouwhuis en de monteur kon niet binnen langs voor de omvormer dus wou en kabelgoot aan de... 09/09/22 werden mijn panelen geplaatst er kwam maar 1 persoon die het werk moest doen ,ik woon in een nieuwbouwhuis en de monteur kon niet binnen langs voor de omvormer dus wou en kabelgoot aan de buitengevel maken ik zei dat ik dit niet wil Ohh zei de monteur dan kan ik niet verder ik zei op mijn beurt dat is jammer maar dan stoppen we hier en dan zoek ik en andere partij, hij bellen toen kon er wel een verdeelkast boven en kleine meterkast is dat hmm raar nu kon het wel , maar hij had eerst de panelen er op gelegd die nog niet goed liggen trouwens en hij zou vandaag 10/09/22 verdeelkast plaatsen en aansluiten en zou rond 09:30 bij mij zijn ik ben er dan meneer, nou je kunt wel raden wie er is 😃😃 juist niemand.gelukkig heb ik nog niet betaald en ander halen ze het er maar weer af maar mensen ga nooit met dit bedrijf in zee.

Gr wubbo gremmer

Hebben ze niet

Ze luisteren toch niet naar de klant dus ook dit helpt niet

Reactie Enie.nl:

Naar aanleiding van je beoordeling hebben we telefonisch contact gehad. De feedback die je hebt gedeeld wordt, zoals afgesproken, intern besproken. Inmiddels bestaat het genoemde installatieteam... Naar aanleiding van je beoordeling hebben we telefonisch contact gehad. De feedback die je hebt gedeeld wordt, zoals afgesproken, intern besproken. Inmiddels bestaat het genoemde installatieteam weer uit twee personen en komt het niet meer voor dat hij in zijn eentje de klus moet klaren. Dat is voor zowel de klant als voor ons geen gewenste situatie. Gelukkig kwam de monteur, al dan niet te laat, alsnog op de afgesproken dag om de installatie af te ronden.
We wensen je veel plezier met het opwekken van je eigen zonne-energie en bedankt voor het delen van je ervaring.

Korshuize

Slecht , een groot marktleider in zonnepanelen stelt mij erg teleur 22 april lagen de zonnepanelen op het dak , de installateur was vergeten om de papieren na afloop van installaties te laten... Slecht , een groot marktleider in zonnepanelen stelt mij erg teleur 22 april lagen de zonnepanelen op het dak , de installateur was vergeten om de papieren na afloop van installaties te laten tekenen,afijn 6 weken later kwamen ze de papieren laten teken , vervolgens lagen de zonnepanelen niet volgens lay-outs daar zit ik nu al zo'n 8 weken op te wachten na diverse telefoontjes zouden ze op 3 september jl langs komen om dat te doen wat denk je het installatiebedrijf kwam niet langs en hebben we 6 september opnieuw aan de telefoon gehangen met de klantenservice en die zei we bellen uw terug 2 dagen later nog niets vernomen van enie dus zelf maar weer gebeld en weer word je afgescheept met ze waren vergeten terug te bellen en nog werd er niets gedaan vrijdag nogmaals gebeld en werd er ineens gezegd we tekenen de lay-outs zelf wel in en daar bleeft het contact ook bij.

Ik hoop dat ze er iets van leren om contact te houden met de klant zodra de betaling is gedaan en de klant niet aan het lijntje houdt.

Snelheid

Kom jullie afspraken na als er gezegd word we bellen vandaag terug

Smits

Als je de juiste persoon vindt, wordt je klacht uiteindelijk snel en vakkundig opgelost.
Met dank aan Gwendy die onze dag weer zonnig heeft gemaakt

Loze beloftes

Reactie Enie.nl:

Bedankt voor het delen van je ervaring en het aanpassen van je beoordeling, Ingrid. Fijn om te lezen dat jullie de nazorg op prijs stellen. Daar gaat het zonnetje bij ons ook van schijnen :)

Hans

Na een stroef begin een sterk einde met dank aan Alex en installateur Jaco (toppertje).

Het plaatsen van de panelen.

Proberen de afspraken op tijd na te komen.

Reactie Enie.nl:

Wat fijn om te lezen dat we je uiteindelijk een tevreden klant mogen noemen. Bedankt voor je vertrouwen in ons en veel plezier met het opwekken van je eigen zonne-energie.