Bekwaamheid van de monteurs van Energiewacht
8.5/10
Vriendelijkheid van de medewerkers van Energiewacht
4.2/10
Kennis en professionaliteit
Nakomen van afspraken
8.5/10

Echt service gaan verlenen! Verder kijken als je neus lang is.

Kunt u dit toelichten? Waarom zou u Energiewacht wel/niet aanbevelen?

Reparaties worden soms niet uitgevoerd. Administratie is rommelig - wel-niet abonnement. Berekenen wel erg hoge tarieven in vergelijking met een installateur.

Wat viel u in positieve zin op?

De monteurs vriendelijk en goed hun werk doen

Schom

Geen, want die pakken ze niet op.

Kunt u dit toelichten? Waarom zou u Energiewacht wel/niet aanbevelen?

Energiewacht vervangt standaard onderdelen wat niet verplicht is en rekent dit door aan de klant zonder daarvoor te communiceren. Uiteindelijk valt het onderhoud daardoor, ondanks dat de cv-ketel niet defect was, altijd duurder uit dan op grond van het onderhoudscontract verwacht mag worden.

Wat viel u in positieve zin op?

Werknemers zijn bekwaam, maar communiceren niet voldoende. Je wordt pas na het onderhoud conformeert over het standaard vervangen van materialen. Je kan daardoor als klant niet meer terug en wordt onvoorzien op extra kosten gejaagd.

Drs.A.K. Oudman

Behulpzaam zijn

Kunt u dit toelichten? Waarom zou u Energiewacht wel/niet aanbevelen?

Heb 2 jaar geleden een airco van de energiewacht gekocht. Tevens een volledig onderhoud service contract. Hier geen beroep op hoeven doen tot maart er naar een storm een deel van de bekleding van de buitenunit kapot samen met een deel van de gevel. Gevraagd of de energiewacht mij uit de "brand" kon helpen. Hun reactie "zoek maar een installateur bij u in de beurt" Buiten deze uitzonderlijk geen service is dit niet mogelijk omdat o.a. ook de energiewacht ook de leverancier is van de airco. Dus twee jaar elke maand 13,95 betaald en dan word je behandeld.

Komen snel

Wat viel u in positieve zin op?

Vriendelijk te woord gestaan per telefoon

Klantvriendelijkheid bij de telefonisten laat te wensen over. En Energiewacht laat zijn klanten letterlijk in de kou staan.

Kunt u dit toelichten? Waarom zou u Energiewacht wel/niet aanbevelen?

Al vele jaren vaste klant met een onderhoudscontract. Binnen 24 uur kwam er een monteur toen de CV-ketel het begaf. Prima, zou je denken. Echter de pomp was kapot en die was niet voorradig. Gezien de leeftijd van de ketel stonden we voor de keuze; repareren of een nieuwe plaatsen. Ondanks de belofte op de site dat er binnen 24 uur een nieuwe ketel kan worden geplaatst(zie https://www.energiewacht.com/cv-ketel/cv-ketel-installatie/#/voordelen), hadden wij minimaal een week wachttijd. En op een offerte moet je sowieso een dag wachten. De telefonist was ook onbeschoft. De offerte was nog schandaliger, ca. € 400 duurder dan vele aanbieders (inclusief montage). Energiewacht berekent al € 800 voor montage ! Een plaatselijk (kleine) CV-monteur gebeld. Heeft een 2e handspomp geplaatst zodat we in ieder geval dezelfde dag weer warmte en warm water hadden. En binnen no time kan een nieuwe ketel worden geplaatst. Dus tip; informeer eerst eens bij de kleine ondernemer in de buurt, vaak levert die veel betere service.

Wat viel u in positieve zin op?

De monteur was vriendelijk, daar was niets op aan te merken. Hij had echter geen goede onderdelen bij zich.

Wat je zelf stuk maakt repareren en je klanten niet in de kou laten zitten.

Wat een beroerde club.
Vandaag heeft een monteur een klein probleem opgelost, toen alles losgetrokken voor onderhoud...Toen de boel weer aangesloten was vlogen de stoppen eruit, vonken uit het apparaat.

Nu stellen ze dat “toevallig” 4 onderdelen kapot zijn gegaan op het moment dat het onderhoud werd uitgevoerd, omdat het een oudere ketel is. Zulke toevalligheden bestaan natuurlijk niet....voordat Ewacht binnenkwam had ik een werkende ketel.....nu zit ik in de kou, en weigeren ze het goed op te lossen.

Wat viel u in positieve zin op?

Monteurs vriendelijk en welwillend, klantenservice vreselijk.

Dirksen

Energiewacht laat je in de kou met gaslucht.

Telefonisch erg lange wachtrij (halve ochtend). Monteur weggegaan met gaslucht, later opnieuw contact opgenomen en zouden contact opnemen....

Wat viel u in positieve zin op?

Kan het bedrijf helaas niet aanraden. In het contactformulier ingevuld dat ik al het contact via mail zou willen hebben omdat ik niet bereikbaar op mijn mobiel ben. Meermaals gebeld door het bedrijf...

Kunt u dit toelichten? Waarom zou u Energiewacht wel/niet aanbevelen?

- Luisteren naar de wensen van de klant: als iemand als opmerking opschrijft dat die niet gebeld wilt worden, bel diegene dan niet maar mail

- Zorg ervoor dat de juiste prijsvermelding op de site en offerte staat, voorkomt verwarring en teleurstelling vanuit de klant

- Als er afspraken worden gemaakt, kom ze ook na (aanpassen van het onderhoudsabonnement)

- Installateurs die netjes werken. Jammer dat alles net half wel, half niet word geleverd

Wat viel u in positieve zin op?

- Duidelijke offerte die veel informatie bevat

- Vragen worden beantwoord

Zwart

Ik zoek een bedrijf dat een nieuwe ketel bij mij kan plaatsen dus ik vroeg een offerte aan bij Energiewacht. Reactie binnen 1 werkdag, staat er op de website. Een week later had ik nog niets...

Al ruim een jaar niet meer woonachtig in desbetreffende woning, huidige bewoner betaald contract niet en ik moet opdraaien voor de kosten, ongehoord! incassobureau en allemaal rekeningen. alle...

klantvriendelijkheid, probleemoplossing