Duidelijkheid van de verstrekte informatie
Bekwaamheid van de monteurs van Energiewacht
Vriendelijkheid van de medewerkers van Energiewacht
Kennis en professionaliteit
Uitleg die u kreeg over de installatie
8.5/10
Nakomen van afspraken
8.5/10

F. Velthuis

De technische aansluiting van de ketel was veilig en goed.
Energiewacht kwam dezelfde avond waarop ik klaagde over de thermostaat, langs.

Kunt u dit toelichten? Waarom zou u CV-Ketels van Energiewacht wel/niet aanbevelen?

Energiewacht besteedt het installeren van ketels uit aan derden, in mijn geval aan Konings te Haren. De beide monteurs van dit bedrijf (Harrie en Aram) zeiden geen ervaring te hebben met mijn ATAG IEC36 ketel. Onbegrijpelijk dat beiden die ervaring niet hadden en dat Energiewacht zulke mensen inschakelt.
Konings deed daardoor verkeerde dingen:
1. De thermostaat ATAG One werd niet rechtstreeks aan de BUS aangesloten maar met een tussenstuk. Daardoor functioneerde de thermostaat niet goed. Het was een andere medewerkers van Energiewacht die deze fout de volgende avond, n.a.v. mijn telefonische klacht, ontdekte.
2. Konings wist niet dat geen BCU nodig was want die zit reeds in de ketel elektronica.
3. De monteurs hadden ook geen voldoende ervaring met de instellingen van de thermostaat en zeiden dat het onmogelijk is om alles te weten. Ze belden met ATAG om toelichting.

De toezegging van Energiewacht dat de ketel voor 10 uur door de koerier zou worden bezorgd, werd niet gehaald. Het werd 20 voor 12. Ik kreeg de indruk dat de monteurs zich daardoor moesten haasten.

Verder wist de medewerker van Energiewacht, de heer W. Verwijk , niet dat de ATAG-ketel waarvoor hij een offerte maakte, geen BCU nodig heeft. Dat valt mij tegen want ik mag verwachten dat hij dat weet. Daardoor heb ik te veel betaald en zit ik met een overbodig ding.

Kunt u dit toelichten?

Ik moest de thermostaat zelf instellen.
Ik moest de dag na de installatie door Konings Energiewacht bellen om een monteur te krijgen.

Welke tips of suggesties heeft u nog voor Energiewacht?

Ga dezelfde dag controleren of alles goed werkt. Dan hadden we geen problemen gehad.

Monteurs waren netjes op tijd en erg correct en beleefd

ik heb er net pas 3 dagen ervaring mee,

De installatie was goed gegaan. Maar het hele proces ervoor, inclusief de 11 dagen wachten waren onacceptabel

Kunt u dit toelichten?

100 keer bellen om het met spoed geregeld te krijgen. Zaten we vervolgens nog steeds 11 dagen zonder cv ketel. Dus wat ze bij energiewacht spoed noemen is nog steeds 11 dagen wachten.

Monteurs zijn wel goed.
Wachttijden voor er een monteur kan komen zijnveel te lang. Spoed was 11 dagen wachten. Onaccpetabel.

Installatie en oplossen van ontdekte gaslekkage uitstekend.

Op

Kunt u dit toelichten?

Verzoek om adviseur via Essent gedaan. Na drie weken niets gehoord.
Toen maar offerte via Energiewacht aangevraagd, met verzoek om ketel met dezelfde mogelijkheden en capaciteit als de vorige. Volgende dag offerte binnen.

Welke tips of suggesties heeft u nog voor Energiewacht?

Online-offerte afschaffen. We zijn teleurgesteld dat deze ketel minder warm water geeft dan de vorige . Resultaat: geen lekkere douche.
Bezoek van een adviseur die waarschijnlijk een andere ketel had aangeraden had dit kunnen voorkomen.

René Gerritsen

Geen idee. Ik heb geen vergelijk.

Correcte levering. Goede service.

Kunt u dit toelichten?

Slechte telefonische bereikbaarheid bij het hoofdkantoor.

De snelheid vandere handelen

De ketel staat hier nog geen week hoe kan je dan een ketel aanbevelen

Kunt u dit toelichten?

Sneller kan niet woensdag gesprek door geplaatst super

Geen idee

Kijk me degelik

Werkt met Toon

Geen idee

beijes

Tot nu toe niets

nog niet

Offerte snel verzorgt. Na opdracht-bevestiging snelle uitvoering/levering CV-ketel.
Alles is tot tevredenheid gegaan.