Overstapgemak

Belcampo

Goede website, correcte en snelle afhandeling overstap.

Website: snel en veel info.

D. uit Almere

Er is veel keus, alle maatschappijen zijn vertegenwoordigd.

De optie om filters in te stellen werken geweldig!

Het was mij niet direct duidelijk waar ik de looptijd kon zien per contract.

Goed en duidelijk

nee

nee

Prima hulp bij het overstappen.

Niet ontdekt

Geen ervaring mee. Informatie was voor mij voldoende.

Prima heb wel de goedkoopste voor mij bekende energieleverancier gekozen

Paul

Het helpt je met een keuze maken

Kiezen en vergelijken is eenvoudig. Website zit goed in elkaar

Nee, eigenlijk niet

Voldoende

Voldoende

Bas

De site is overzichtelijk en transparant in de tarieven. Maakt vergelijken eenvoudig.

Drie punten van kritiek:
- Ik heb een dubbele meter maar heb bij voorkeur enkel tarief. Als ik een aanvraag doe op basis van enkel tarief krijg ik echter toch een contract voor dubbel tarief van de leverancier, terwijl de berekeningen in dat contract wel op enkel tarief zijn gebaseerd. Dat is niet erg duidelijk.
- Klantenservice gebeld over bovenstaande en die komt er onprofessioneel over en toon geen begrip voor bovenstaande. Verwees vrij bot door naar de leverancier. Ook voor annuleren van een bestelling verwijzen jullie naar de leverancier en dat vind ik gek: ik bestel toch via jullie?
- Je kunt op de site filteren op de mate van groen dat je wilt dat een leverancier is. De keuze is dan 0%, 50% of 100%. Wat ik gek vind is dat bij de keuze voor 50% groen de bedrijven die 100% groen zijn ook worden weggefilterd. Daarnaast vind ik de keuze voor op basis van een percentage ook vrij onlogisch. Liever expliciet kunnen kiezen voor bijvoorbeeld groene stroom ja/nee, gecompenseerd gas ja/nee, en/of het type groene stroom wind/zon enz.

Reactie Energievergelijken.nl:

Hartelijk dank voor uw feedback.

Als u een nieuw contract afsluit, dan wordt u in beginsel afgerekend aan het tarief dat past bij uw meter. Dit staat los van wat u via ons aanvraagt. De leverancier neemt deze info namelijk over van de netbeheerder.

Wel kunt u vervolgens direct bij de leverancier aangeven dat u aan een enkel tarief wenst te worden afgerekend in plaats van aan een dubbel tarief. Bij vrijwel alle leveranciers is deze wijziging mogelijk, met uitzondering van Budget Energie en Welkom Energie.

Helaas mogen en kunnen wij geen annuleringen voor u in orde maken. De leveranciers vereisen dat dit door de klant wordt gedaan. Het is dus niet zo dat wij het niet in orde willen maken, maar simpelweg dat wij het niet in orde kunnen maken.

We vinden het jammer dat bovenstaande niet duidelijk en op vriendelijke wijze is uitgelegd tijdens het telefonisch contact met onze klantenservice. We zullen hier zeker naar kijken om onze service te verbeteren.

Uw opmerking over de percentages zullen wij ook zeker meenemen. Bedankt voor de feedback, we zullen kijken hoe we de filteropties kunnen verbeteren.

Mochten er nog vragen zijn, dan horen we dat graag!

Oscar
Klantenservice Energievergelijken.nl

Estee Femme

Al vele jaren maak ik gebruik van energievergelijken.nl tot volle tevredenheid

Eenvoudig, duidelijk en accuraat

Ga zo door