Conny

Eind april (2023) hebben we de 8-daagse vlieg-busreis ‘hoogtepunten van Ierland’ gedaan.
In 1 woord: heerlijk! Alles was perfect: korte vlucht met Aer Lingus vanaf Schiphol naar Cork. De gids en de bus stonden ons al op te wachten op het vliegveld van Cork.
Het weer / temperatuur was super (maar een paar hele kleine buitjes gehad; poncho’s en paraplu’s waren niet eens nodig), de hotels waren prima (4 hotels in totaal waarbij het 1e hotel minder luxe was, maar ze steeds beter werden) en we hadden een hele gezellige groep die bestond uit 38 personen. De jongste was 16, de oudste ergens rond de 85 (dus heel gevarieerd).

Zo ontzettend veel gezien van het land: de hele zuidwestkust: grillig, ruig, maar ontzettend mooi met al die bergen en rotspartijen (schapen lopen daar gewoon los!) en de laatste dag een bezoek aan Dublin. Aanrader is om bij het boeken het dinerpakket toe te voegen (in onze groep had iedereen dat gedaan) en ter plaatse ook alle excursies / activiteiten te doen (wordt ter plekke in 1x contant betaald – geld kan via de ATM opgenomen worden), want dan zie je juist het meest van het land. De Cliffs van Moher waren spectaculair en gelukkig verdween de mist binnen niet al te lange tijd. Absolute hoogtepunt was toch wel met de boottocht mee langs de kliffen (van Moher) – let er op dat je aan de goede kant van de boot zit, want als het een beetje waait en als je aan de verkeerde kant zit (de kant waarop de wind staat), word je behoorlijk nat door het opspattende water.

Onze reisleidster Jenny kon ontzettend veel vertellen over het land (had er jaren gewoond), gaf ons hints & tips tijdens de reis, en ze was ook een zeer prettige persoon in de omgang. Het ging er allemaal heel gemoedelijk aan toe en er is zeker genoeg tijd om ook alleen op pad te gaan (waarbij er dan een vaste tijd en plaats afgesproken wordt om naar terug te keren). De Ierse chauffeur Bernard was zeer capabel en loodste de bus professioneel én veilig door alle nauwe straatjes, bochtjes en over de bergen heen. Geen moment onveilig gevoeld.

Het schema is pittig: half 7 je bed uit, half 8 aan de (ontbijt) tafel en half 9 de weg op (rond 17.00 uur terug in het hotel), maar je kan na afloop wel zeggen dat je Ierland écht gezien hebt!
Deze reis is zeker een aanrader voor mensen die voor de natuur & cultuur van een bepaald land gaan!

Welke reis heeft u gemaakt?

Ierland: 8-daagse reis (hoogtepunten van Ierland)

Mevr. Den Teuling

Wat een slechte reis. Zeer ongeorganiseerd. Veel teveel personen in 1 bus (60) Chauffeur die niet thuis hoort op een trip met zoveel mensen. Overboeking hotel voor 20 personen. Dus een dump in een... Wat een slechte reis. Zeer ongeorganiseerd. Veel teveel personen in 1 bus (60) Chauffeur die niet thuis hoort op een trip met zoveel mensen. Overboeking hotel voor 20 personen. Dus een dump in een hotel dat onbemand leek te zijn. Smorgens een paar mensen geen ontbijt omdat ze er niet op gerekend hadden. Tours die niet door gingen enz enz. Officiele klacht via mail ingedient nog niets op gehoord

FF weg/Bolderman

Rob en Erna

Mooie reis. Fijne chauffeur.
Mooie excursies.
Hotel: Mooie, schone kamer.
Zeer matig ontbijt. Slecht avondeten.
Onvriendelijk personeel.
Slechte bediening, eten werd op...
Mooie reis. Fijne chauffeur.
Mooie excursies.
Hotel: Mooie, schone kamer.
Zeer matig ontbijt. Slecht avondeten.
Onvriendelijk personeel.
Slechte bediening, eten werd op tafel gekwakt.

Welke reis heeft u gemaakt?

8 dagen wintersfeer Zwitserse Alpen met bus en trein.

Marianne Roos

Ik heb een paar op en aanmerkingen over de reis Rouen Normandie en Parijs die ik met paasweekend gemaakt heb {6April}.Jammer dat we niet bij de krijtrotsen konden komen .En bij Montmartre en bij de... Ik heb een paar op en aanmerkingen over de reis Rouen Normandie en Parijs die ik met paasweekend gemaakt heb {6April}.Jammer dat we niet bij de krijtrotsen konden komen .En bij Montmartre en bij de Sacre Coure zijn we geeneens in de buurt geweest .Het diner buffet had wel gevarieerder gekund .wel een groot compliment voor de chauffeur Eddy.echt iemand waar je je veilig bij voelt in de drukte .verder het hotel was prima uitstekende bedden .

Rouen,Normandie en Parijs vertrek 6 April

D.Soumokil

Stedentrip Berlijn 13 April 2023 was een minpuntje. We waren met 60 mensen ( vrij grote groep ) en wij werden bij 2 hotels opgesplitst. Het was een vermoeiende reis .Vooral s'avonds moest de... Stedentrip Berlijn 13 April 2023 was een minpuntje. We waren met 60 mensen ( vrij grote groep ) en wij werden bij 2 hotels opgesplitst. Het was een vermoeiende reis .Vooral s'avonds moest de chauffeur de mensen naar 2 hotels brengen op een half uur rijden van elkaar.Het hotel was onbemand .Te veel opties bij de reis wat verwarrend werkt.
Effe weg en Bolderman zijn dit niet te veel mensen voor 1 bus (60 personen) ?

Stedentrip Berlijn

Astrid Hijkoop

Wat een fantastisch tijd hebben we gehad mede door onze chauffeur en reisleider Sjaak . Wat heeft die man plezier in zijn werk ! We hebben zoveel gezien en informatie gekregen en wat hebben we... Wat een fantastisch tijd hebben we gehad mede door onze chauffeur en reisleider Sjaak . Wat heeft die man plezier in zijn werk ! We hebben zoveel gezien en informatie gekregen en wat hebben we genoten ! Ik was samen met mijn kleindochter voor de eerste keer maar zeer zeker niet de laatste heel vriendelijk bedankt voor alle goede zorgen groet Astrid en Zahra

4 dagen Londen ! Van 6 t/m 9 april

Herman Hulshof en Henn van der Pouw Kraan

Een perfect verlopen reis met veel bezienswaardigheden

Welke reis heeft u gemaakt?

Wij waren van 18 t/m 25 maart met Effeweg bus en trein reis naar de Zwitserse Alpen.

A. Blom

Dit is een geweldige en goedverzorgde reis. Wat hebben we veel gezien en genoten van de unieke uitzichten, hoge bergen, schitterende treinreizen en extra bijgeboekte opties. Mede ook dankzij het... Dit is een geweldige en goedverzorgde reis. Wat hebben we veel gezien en genoten van de unieke uitzichten, hoge bergen, schitterende treinreizen en extra bijgeboekte opties. Mede ook dankzij het mooie weer is het een onvergetelijke reis geworden.
De hotels waren prima, het ontbijt en diner goed verzorgd. Uiteraard kun je geen haut cuisine verwachten.
Het was wel een beetje warm op de kamers en dat zijn we tegenwoordig niet meer zo gewend!
Een geoliede organisatie, aardige meedenkende buschauffeur met een comfortabele bus. Zeker voor herhaling vatbaar!
Een aantal tips:
1. Neem voldoende euro 's mee voor de mogelijkheid om extra aangeboden excursies te betalen. Wat Zwitserse Franken is ook handig omdat men in het hotel liever cash betaald wil hebben voor de drankjes.
2. Op de hotelkamer is geen waterkoker, wanneer je die meeneemt is een reisstekker noodzakelijk. Telefoon opladers passen wel in de stopcontacten.
3. In Chamonix hebben wij de gondellift en kabelbaan (le Brevent) naar boven (2550 m) genomen. Als je niet zo van winkelen houdt, maar wel van hoogtes en schitterende uitzichten op gebergtes rondom dan is dit zeker een prachtig en betaalbaar alternatief.
4. Wandel- of bergschoenen en trekkingstokken zijn handig als je wat onzeker in de sneeuw bent.
5. Loop vooral eens naar het oude gedeelte van Brig. Prachtig stukje geschiedenis met als bizar hoogtepunt het knekelhuis, het Beinhaus.
6. Er gaan meerdere bussen tegelijkertijd bij deze reis. Het weekprogramma werd zo aangepast dat de activiteiten niet samenvielen om te voorkomen dat er teveel reizigers tegelijkertijd deelnamen. Wanneer je met vrienden reist wel even aangeven dat je bij elkaar in de bus wilt. Anders zie je elkaar nauwelijks.

Kortom een prima reis, echt een aanrader

8 dagen wintersfeer Zwitserse Alpen

Jannie en Peter Diels

Wat prachtige reis en wat hadden we schitterend weer. Ook dankzij onze geweldige chauffeur Rene die ons erg veel kon vertellen heeft hij er mede voor gezorgd dat alles super verliep. Een druk... Wat prachtige reis en wat hadden we schitterend weer. Ook dankzij onze geweldige chauffeur Rene die ons erg veel kon vertellen heeft hij er mede voor gezorgd dat alles super verliep. Een druk programma maar ik kan deze reis aanbevelen. Wat hebben wij genoten. Peter en Jannie Diels

8 dagen Zwitserse Alpen

Berry

Super reis met chauffeur/reileider Steven gehad naar Zwitserland. Chauffeur heeft ons gigantisch veel laten zien. Soms wel vermoeiend maar zeer zeker de moeite waard. Met Bernina express en... Super reis met chauffeur/reileider Steven gehad naar Zwitserland. Chauffeur heeft ons gigantisch veel laten zien. Soms wel vermoeiend maar zeer zeker de moeite waard. Met Bernina express en Matterhorn tandradbaan naar boven geweest. Boven op de Matterhorn magnefiek. Erg veel sneeuw. Glacier express met vele uitzichten op de bergen en dalen tour gemaakt. Heb daar voor reisleider gespeeld, lachen. Leuk klooster en karhedraal. Terugreis naar hotel in Brig met deze trein onvoorspelbaar mooi.
Met de bus de Simplon pas overgestoken.
Schitterende bergpas. Onderweg bij plaatselijk bakkertje gebak gegeten met de groep. Gezellig
Hotel in Brig was erg goed. Eten, kamers en personeel super.
Dank aan onze prima chauffeur reisleider.
Zeer zeker aan te bevelen.

Zwitserland