Ron en Wilma van der Kooi

Leuke vakantie gehad met een gezellige groep mensen en fantastische chauffeur. Hennie nog bedankt voor alles . Hotel Rossmann was prima . Schoon en behulpzaam personeel . Wij hebben goed gegeten in... Leuke vakantie gehad met een gezellige groep mensen en fantastische chauffeur. Hennie nog bedankt voor alles . Hotel Rossmann was prima . Schoon en behulpzaam personeel . Wij hebben goed gegeten in Hotel Rossmann zeker als je het afzet tegen de prijs die we hebben betaald voor deze reis . Laten we eerlijk zijn voor 60 euro per dag kan je ook geen 12 sterren maaltijden verwachten of 5 sterren hotel . Al met al echt leuke vakantie gehad in , nogmaals , een leuk hotel lekker eten en top personeel . Mooie dagtochten enz enz aanrader

10 dagen Karinthië Slovenië

Johan en Jolanta Scheijbeler

Geweldige reis

5 dagen Dresden

Caroline en Isabella

Het was een hele leuke, mooie reis. De excursies waren echt top dankzei de chauffeur Harrie en de gekozen bestemmingen. Ik had nooit zoiets gezien. Prachtig. Dank Harrie. Leuk eenvoudig relaxed... Het was een hele leuke, mooie reis. De excursies waren echt top dankzei de chauffeur Harrie en de gekozen bestemmingen. Ik had nooit zoiets gezien. Prachtig. Dank Harrie. Leuk eenvoudig relaxed hotel Rossmann. Gemoedelijk. Heel goed ontbijt. Avondeten iets minder. Maar wel heel professioneel bediend. Top!

Karinthië 3 landen Oostenrijk, Italië en Slovenië

j dijkhuizen

We hadden weer hotel olympik in praag goed hotel we vroegen een extra kussen geen probleem de engelse taal laat daar wel eens te wensen over maar met handen en voeten kom je er ook metro/tram... We hadden weer hotel olympik in praag goed hotel we vroegen een extra kussen geen probleem de engelse taal laat daar wel eens te wensen over maar met handen en voeten kom je er ook metro/tram dichtbij aangezien wij niet met de groep mee gingen .chauffeur was een aardige man goed gereden. enigste wat mij opviel bij deze x dat de bus vol met 60plussers zat en allemaal graag voor een dubbeltje op de eerste rij wilde zitten het begon al bij vertrek wij zaten voorin en wij waren goed te been..mijn man heeft lange benen en zo meer ruimte en wat je bijna niet kan zien aan de buiten kant is dat hij in het spectrum zit en daar zitten hem wat rust gaf dan midden in met veel om hem heen wat meer prikkels geef ,ook 1 van de redenen waarom wij niet met een gids mee gaan. dat vond ik wel een beetje jammer al hadden we ook leuke mensen in de bus maar die zagen we alleen bij het ontbijt en op de heen en terug . de terug reis was dus ook een hoop gezeur over de stoelendans van de excursies onze tas was zomaar verplaatst, je blijf van andermans spullen af. wat ik wel vond waar de chauffeur had moeten ingrijpen was toen een vrouw en man zodanig ruzie aan het zoeken waren in de bus over dat zij haar stoel naar achteren wou plaatsen en er werd niks gezegd

5 dagen praag

Benno en Miranda

Maandag 3 juli was het voor ons de eerste keer dat we met een busreis weg gingen, 8 dagen Karinthië. Aangezien het centrale punt bij ons bijna in de achtertuin ligt ;), gingen we met ff... Maandag 3 juli was het voor ons de eerste keer dat we met een busreis weg gingen, 8 dagen Karinthië. Aangezien het centrale punt bij ons bijna in de achtertuin ligt ;), gingen we met ff weg/bolderman, wel zo gemakkelijk dachten wij!
Het was voor meerdere stellen de eerste keer dat ze met de bus op vakantie gingen en deze vonden het allemaal in één woord geweldig!! Ook andere stellen die al vaker weg waren geweest zeiden dat dit toch wel het beste was!
Dit omdat we een TOP chauffeur/reisleider hadden, onze Otto, wat kan die man rijden, regelen en vertellen, chapeau!!!
Hij wist ondanks dat hij deze route bijna niet rijdt overal de weg, van alles te vertellen en te regelen. Hij bereidt zich namelijk goed voor. Top!!
Ff de bus opruimen, ff verse koffie zetten, ff de koeling aanvullen, noem het maar op. De bus, uit het zuiden van het land, was ook super, lekkere stoelen, goed verstelbaar, veel beenruimte, goede airco en we hadden veel plek omdat we maar met 29 personen zaten, wat een luxe!
Het was een super gezellige groep die altijd op tijd weer in de bus zat! Wat hebben we veel gelachen!
We zaten in hotel Rossmann in Greifenburg! Een eenvoudig gezellig familiehotel met super vriendelijk personeel, die bijna altijd aan het werk waren. De dames Mathilda en Melanie waren een super duo, wat een energie zat daar in!! Wel jammer dat het zo dicht aan de doorgaande straat staat. Veel verkeer. Met slapen hadden wij er geen last van, we sliepen achter het hotel in een dependance met uitzicht op de bergen!
Verder hebben we van alles gezien en gedaan wat er in de folder stond en meer. Ook Spittal an der Drau maar die mogen ze vervangen door iets anders want dat geeft geen toegevoegde waarde aan de reis.
De terugreis was ook weer een feestje via de Grossglockner naar Denkendorf waar onze overnachting was, Gasthof-pension Post. Eten en ontbijt was prima. Maar wat een vreselijk verschrikkelijk chagrijnig personeel pfffff, jammer want ze zijn toch het visite plaatje. Moest het toch ff noteren!
Dus deze reis is erg aan te raden, zeker met een chauffeur als Otto!! Nog ff zijn naam noemen want die man is in één woord GEWELDIG!! Heeft enorme passie voor dit beroep. Volgende reis zouden we graag Otto weer als chauffeur/reisleider willen!!
Grtjssss van Benno en Miranda

8 dagen Karinthië

Gerda vd Boogert

Veel te vol progamma lange dagen en soms geen eens tijd om je op te frissen voor diner Hotels middelmatig eten gewoon slecht was een dure reis maar voor ons nog niet de helft van het geld waard... Veel te vol progamma lange dagen en soms geen eens tijd om je op te frissen voor diner Hotels middelmatig eten gewoon slecht was een dure reis maar voor ons nog niet de helft van het geld waard raad deze reis ook niemand aan

15 dagen Sorento Sicilie en Almalfikust

Teresa

Mooie reis naar vier Alpenlanden gemaakt, prima hotel, goed eten en een gevarieerd reis programma.

Vier Alpenlanden en de Bernina Express

Sandra

Helaas was het zonde van ons geld om deze dure reis te boeken. Spijt van. De gepensioneerde Buschauffeur vertelde gelijk dat hij chauffeur was en géén reisleider. Dat was te merken hij heeft ons... Helaas was het zonde van ons geld om deze dure reis te boeken. Spijt van. De gepensioneerde Buschauffeur vertelde gelijk dat hij chauffeur was en géén reisleider. Dat was te merken hij heeft ons niets verteld over Finland/Noorwegen. Hij bracht ons letterlijk van het ene naar het andere hotel. De stops waren voornamelijk bij een benzinestation. Het mooie Noorwegen bijna alleen vanuit een rijdende bus gezien. Weinig mooie foto’s kunnen maken. De Lofoten had één vd hoogtepunten moeten zijn. Van het prachtige natuurgebied niets gezien.
Hotels waren prima, het eten ook. Behalve in Melbu, als je geen vis at, kreeg je droge stukjes kipfilet of een knackworst.
Wij lazen goede revieuws over deze reis, helaas werd het een grote tegenvaller.
Gelukkig hadden wij wel een gezellige groep.

Noordkaap/Lofoten

Jo

Wij hebben een super reis gehad dank zij chauffeur Vincent. Gaf overal uitleg en was super behulpzaam. Hotel was perfect. Eten ook erg lekker.

Oostenrijk Galtur.

Sandra

Nog niet eens 1 ster, bedankt voor de verklote kersttoespraak afgelopen jaar maar dit hotel staat er nog steeds op. Voorheen ging ik graag met Effeweg maar alles is met dit verkloot! Bedankt 🤬😤👿

Singlesreis Toscane