Helena Ravensteijn

Op zaterdag 30 september vertrokken naar ons overnachtingshotel in Duitsland. Prima B&B hotel
We hadden een fantastische gezellige chauffeur Marcel. Wist heel veel te vertellen, met name geschiedenis e.d. onderweg en ook met de nodige humor 😉 . De groep van 29 mannen/vrouwen was heel divers en de stemming zat er al gelijk goed in.
2e dag aangekomen in Abano Terme. Het hotel Alexander Palace was een beetje gedateerd maar schone kamers. De matrassen waren wel wat harder en het eten was matig (weinig smaak en altijd wel iets van pasta erbij. Ontbijt was verder prima, niet uitgebreid maar kon er wel mee door.
De excursies naar Torri del Benaco (Gardameer) en Sirmione was prima. Verona en Vicenza, leuke stad. Zo ook Padua, Venetië, Murano en Burano (met de boot). De laatste dag naar Monte Grappa en Strada del Prosecco waar we een wijnproeverij hadden, was goed geregeld.
Voor mij was het de eerste keer dat ik een singlereis ging maken maar ik heb het ontzettend naar m’n zin gehad met een leuke groep mensen.

Singlereis 10 dagen Verona - Venetië

Effe weg

Riet

Naar Toscane

Margaret de Jong

Op zich leuke reis veel gezien.Maar het Hotel Villa Feratie in krijgt een slechte beoordeling . Het eten was ver onder de maat. Ook waren er tijdens ons verblijf 4 trouwerijen. Met het bij... Op zich leuke reis veel gezien.Maar het Hotel Villa Feratie in krijgt een slechte beoordeling . Het eten was ver onder de maat. Ook waren er tijdens ons verblijf 4 trouwerijen. Met het bij behorende lawaai!en tot als afsluiting vuurwerk.

8 dagen Rome en Napels

A nokkert_diekman

Wij zouden hotel mizar moeten krijgen volgens de reisboeken ipv daarvan hotel posta bovenaan een helling geen vertier hoop hotels failliet je kon niet even naar het centrum met die steile helling... Wij zouden hotel mizar moeten krijgen volgens de reisboeken ipv daarvan hotel posta bovenaan een helling geen vertier hoop hotels failliet je kon niet even naar het centrum met die steile helling waardeloos. Op de laatste dag ontbijt in de bus in Oostenrijk nog nooit meegemaakt.

Toscane Umbrië 11 september

Lea van de Schoor

Chauffeur was kortaf en onvriendelijk tegen mensen met een rolator.Hij was geen reisleider,zei niks onderweg op weg naar Zeeland.Al rijdende zei hij dat we niet naar National park Biesbosch... Chauffeur was kortaf en onvriendelijk tegen mensen met een rolator.Hij was geen reisleider,zei niks onderweg op weg naar Zeeland.Al rijdende zei hij dat we niet naar National park Biesbosch gingen,was gesloten? Ook besloot hij niet naar Knokke en Terneuzen te gaan want daar was niks aan volgens hem!!Hij haalde geld op in zijn hand voor de excursies zonder te noteren wie wat betaald had.Later besloot hij toch naar Knokke te gaan op de vrije middag als er genoeg mensen mee wilden,23 mensen wilden dat.Het hotel was sterk verouderd,het eten was goed.
Geen leuke ervaring.Effeweg,Effeniet

5 dagen Zeeland 11 September 15 September

C. van der Graaf

Mooi programma, hotel Bergwirt was prima, alleen 4 trappen op met een zware koffer is geen doen en een keiharde plank van een matras. Ronald is niet alleen een perfecte chauffeur maar ook een... Mooi programma, hotel Bergwirt was prima, alleen 4 trappen op met een zware koffer is geen doen en een keiharde plank van een matras. Ronald is niet alleen een perfecte chauffeur maar ook een geweldige reisleider: had alles heel erg goed geregeld en gaf ook goede en duidelijke informatie op het juiste moment.

Welke reis heeft u gemaakt?

Rothenburg, Wurzburg en Neurenberg.

Effeweg

Is het normaal dat er in de bus geroleerd word er zijn namelijk mensen die daar echt op staan iedere dag een plaats naar voor of achter zelfs zo om ruzie over te maken dit was onze eerste en... Is het normaal dat er in de bus geroleerd word er zijn namelijk mensen die daar echt op staan iedere dag een plaats naar voor of achter zelfs zo om ruzie over te maken dit was onze eerste en laatste bus reis we zijn daarom helemaal achter in gaan zitten en toen kwamen ze ook achter in want ja rouleren moet he ik vind het zielig

Moravie

Alphons Maaws

Leuke en goede chauffeur/reisleider, Tom. Heenreis over Frankrijk (overnachten) en Zwitserland duurde wel lang,. Prima kamer in B&B-Hotel. Moesten met de bus naar een ander restaurant, niet echt... Leuke en goede chauffeur/reisleider, Tom. Heenreis over Frankrijk (overnachten) en Zwitserland duurde wel lang,. Prima kamer in B&B-Hotel. Moesten met de bus naar een ander restaurant, niet echt best eten. De ontbijtruimte was geschikt voor 24 man en niet voor 43. Ontbijt was kwalitatief wel heel goed maar de bakker kwam jammer genoeg 15 minuten te laat. Hotel in Italië was schoon, alle faciliteiten en leuk personeel maar een beetje gedateerd. Het eten was de hele week wel niet erg goed (6 varianten op gebakken aardappelen zonder smaak en 5 varianten op droog varkensvlees (en ik ben niet kieskeurig). Op de terugweg het eerste smakelijke eten gehad. Gelukkig was de groep van 43 mannen/vrouwen erg leuk, dus ik heb wel plezier gehad. Verder een hotel op de terugweg zonder pinfaciliteit waarbij elke consumptie direct afgerekend moest worden en dan commentaar van de serveerster dat er alleen maar met briefgeld werd betaald. Niet meer van deze tijd. Tip : maak de reis wat duurder en zorg daarmee voor goed eten; het programma is goed en laat ruimte voor eigen activiteiten.

Single reis Verona/Venetie

Marja van Helden

We zijn op 09.09.2023 op de bus gestapt op naar Zwitserland. Met 46 mensen en de chauffeur. Dus allemaal onbekende mensen voor mijn man, en mijzelf. Na wat aftasten zat de sfeer er goed in. Onze... We zijn op 09.09.2023 op de bus gestapt op naar Zwitserland. Met 46 mensen en de chauffeur. Dus allemaal onbekende mensen voor mijn man, en mijzelf. Na wat aftasten zat de sfeer er goed in. Onze chauffeur Rob, heeft ons over hoge bergen en diepe dalen gereden, met de touringcar. Alles was prefect geregeld, door Rob. Er is nog al wat geschoven in het dagprogramma, had allemaal met het weer te maken. We hebben alles gezien van het programma, een mooie reis gehad, een druk programma, maar op Zaterdagavond rond 22:00 zijn we in Rotterdam/ Zuidplein weer afgezet, waar de reis begon. Onze conclusie, goede chauffeur, met gezellig muziek in de bus, en de hotels waren goed verzorgd, wij eten vegetarisch, we zijn de acht dagen niets te kort gekomen, het ontbijt in de overnachting hotels waren iets minder maar dat mag de pret niet drukken.

8 dagen Zwitserse Alpen met Mont Blanc Express

Martines van Beers

4 -9-2023 mooie 5 daagse reis praag goede chauffeur, goede gids.hotel olympik was gedateerd ,en avond diner,bij HotelOpera was zeer slecht,maar we hebben genoten van deze mooie wereldstad

5 DAGEN praag