D.H.Kootwijk

Toch nog een klein minpuntje .

Beschrijf hier uw ervaring

Het betreft het onderhoud en eventuele reparaties. Dit is uitbesteed aan fietsnet. Het is niet mogelijk als je een reparatie hebt naar dit bedrijf toe te gaan. Als je dus een kleine reparatie hebt,... Het betreft het onderhoud en eventuele reparaties. Dit is uitbesteed aan fietsnet. Het is niet mogelijk als je een reparatie hebt naar dit bedrijf toe te gaan. Als je dus een kleine reparatie hebt, ben je verplicht een afspraak te maken zodat zij dan aan huis komen. Dit heeft als gevolg een behoorlijke rekening. Voorrijkosten en arbeidsloon. De voorrijkosten heb je dus niet als je zelf met je fiets naar de reparateur gaat. Dit scheelt als gauw rond de 60 euro. Hier moet een oplossing voor worden gevonden. Misschien toch meerdere bedrijven inschakelen die de fietsen van dit merk kunnen repareren en.... dat je je fiets er dus zelf even naar toe kunt brengen.

Reactie E-bikez.nl:

Beste heer Kootwijk, hartelijk dank voor uw review, positieve bericht omtrent de eerlijke uitleg mbt accu's en uw kritische noot ten aanzien van voorrijkosten.
Voorrijkosten zijn bij E-bikez...
Voorrijkosten zijn bij E-bikez alleen van toepassing buiten de garantieperiode, daarbinnen hebben wij juist geen voorrijkosten. Hoe fijn is dat ! Voor wat betreft reparatie en onderhoud laten wij al onze klanten vrij om via E-bikez of een lokale fietsenmaker de ebike in onderhoud te nemen. Natuurlijk weet onze servicepartner Distri-Net het meest van onze elektrische fietsen en ze hebben bovendien landelijke dekking. De vrijblijvendheid die wij bieden en de mogelijkheid tot specialistische hulp maakt het voor u als klant flexibel in uw keuze.
Wij wensen u veel elektrisch fietsplezier !
Het E-bikez team

D.H.Kootwijk

Zeer goed!

Beschrijf hier uw ervaring

Heb sinds 4 jaar een fiets van dit bedrijf. Jonge mensen, goede service en..... goede fietsen. Geen oplichterij met de actieradius met de accu. Accu van zeer goede kwaliteit! Dit ook tegen een goede... Heb sinds 4 jaar een fiets van dit bedrijf. Jonge mensen, goede service en..... goede fietsen. Geen oplichterij met de actieradius met de accu. Accu van zeer goede kwaliteit! Dit ook tegen een goede prijs.

Ardi

Na een kleine miscommunicatie accu probleempje toch goed opgelost

Beschrijf hier uw ervaring

2 jaar oude accu was volgens ons kapot, daar getest en 96% over. Maar toch problemen blijven houden met uitvallen ondersteuning. Vandaag komt de nieuwe binnen.
Helemaal TOP

Johan

Top bedrijf voor het kopen van een ebike.

Beschrijf hier uw ervaring

De mannen van het bedrijf zijn zeer gedreven en denken in oplossingen en niet in problemen. Geen moeite (ook qua aanpassingen aan de fiets) is ze te veel. Eindproduct, een aangepaste cordoba was... De mannen van het bedrijf zijn zeer gedreven en denken in oplossingen en niet in problemen. Geen moeite (ook qua aanpassingen aan de fiets) is ze te veel. Eindproduct, een aangepaste cordoba was boven verwachting. Wil het bedrijf mede door de klantvriendelijkheid zeker bij iedereen aanbevelen.

Ed Swijter

Heb nu iets meer dan een jaar een Next. Inmiddels ruim 4200 km gereden. Na de eerste servicebeurt (750 km) met een aanpassing van de software probleemloos gereden. De motor van de Next is niet echt... Heb nu iets meer dan een jaar een Next. Inmiddels ruim 4200 km gereden. Na de eerste servicebeurt (750 km) met een aanpassing van de software probleemloos gereden. De motor van de Next is niet echt stil, ik ben ben inmiddels gewend aan het schraperige geluid van de motor en zou het missen als het er niet meer was, maar de motor is wel erg krachtig. De fiets is zeer stabiel, ook bij hoge snelheden en remt geweldig goed. Dat laatste is plezierig (ik fiets naar mijn werk in Amsterdam door de binnenstad met erg onervaren toeristen op de fiets) en geeft een veilig gevoel. De actieradius is, net als bij alle andere fabrikanten van e-bikes, veel te hoog opgegeven in de advertenties. Mijn Next haalt nooit meer dan 60 à 65 km, ongeachte de stand van de ondersteuning (ik rijd meestal met stand 2, maar ook bij de laagste ondersteuning, stand 1, haalt de fiets nauwelijks meer km). Maar als je dat eenmaal weet, hou je daarmee rekening. Opladen gaat gemakkelijk en ik merk nog niets van een teruggang in de capaciteit van de accu.
De fiets oogt sober, in Amsterdam een voordeel, hij valt niet echt op, maar is wel erg mooi afgewerkt.
Kortom ik ben over de fiets zeer tevreden.
De service van E-bikez is uitstekend. Tijdens de eerste 750 km had ik wat problemen met de motor. Die is vervangen door een andere motor. Na aanpassing van software was het probleem met het incidenteel inhouden van de ondersteuning ook opgelost. E-bikez maakt de reputatie van een bedrijf met een zeer goede service tot nu toe voor mij helemaal waar!
met vriendelijke groet,
Ed Swijter
Badhoevedorp

Kees

Prima Service!

Beschrijf hier uw ervaring

Alweer de 3 de E-bike die we hier hebben gekocht, en alhoewel er zeker meer aanbieders zijn van e-bikes blijven we hier toch steeds weer terugkomen.
Prima (direct) contact, en een paar kleine...
Prima (direct) contact, en een paar kleine problemen keurig netjes en snel opgelost!!
Hulde, zie je niet veel meer!

Eddy Vermeiren

Sinds oktober 2017 in het bezit van een Next en een Spark Evo met ondertussen 4500 km op de teller.We gebruiken ze meestal recreatief en zijn uiterst tevreden over de krachtige middenmotor.Ook het... Sinds oktober 2017 in het bezit van een Next en een Spark Evo met ondertussen 4500 km op de teller.We gebruiken ze meestal recreatief en zijn uiterst tevreden over de krachtige middenmotor.Ook het niveau van remmen ,wielen en afwerkingen behoren toe aan de hogere prijsklasse.We rijden meestal op niveau 1.We gebruiken niveau 2 bij wind tegen of zandweg.De andere niveaus zijn voor hellingen en of extreme wind.Uitermate tevreden over onze fietsen en de batterijen kijken we uit naar onze volgende dag samen op de fiets voor een ritje tussen 50 en 75 km.

Zalig en heerlijk fietsen

Boep

Nu staat er inmiddels 2000 km op de teller.
Tijd voor een evaluatie. In september 2018 heb ik de Next gekocht na een proefrit. Fijn dat je de fiets thuis goed uit mag proberen.
Nu staat er inmiddels 2000 km op de teller.
Tijd voor een evaluatie.
Pluspunten: de motor is superstil. De fiets rijdt lekker en is helemaal af te stellen op jou. De accu met lader zijn makkelijk in gebruik.
In het begin zat er een vreemd geluid in de motor, de servicedienst heeft de motor bij mijn huis vervangen. Opgelost.
Het onderhoud en evt reparaties kunnen aan huis.
Min punten:1. de voorvelg zit wat dicht op het wiel, hierdoor ontstaat bij elk klein blaadje een irritant geluid terwijl de fiets zo stil is. Dit probleem kan ws niet verholpen worden. Misschien nog iets verbuigen onder invloed van warmte.
2. Het traploos schakelen gaat stroef. Vooral als je bij wegrijden snel in een kleine versnelling wil is dit lastig. Nat weer helpt ook niet want dan glijdt je hand eroverheen. Kortom het vraagt wat kracht.

Beschrijf hier uw ervaring

Overall ben ik zeer tevreden met deze fiets.

Piet

Begin 2018 wilden wij elektrische fietsen aanschaffen. Hier ging een gedegen vooronderzoek aan vooraf. Recensies van merken en gebruikers werden gelezen. De E-bike Experience in Utrecht en het... Begin 2018 wilden wij elektrische fietsen aanschaffen. Hier ging een gedegen vooronderzoek aan vooraf. Recensies van merken en gebruikers werden gelezen. De E-bike Experience in Utrecht en het “Testcenter” van E-bikez in Groningen werden bezocht. Dit deed ons besluiten om twee Spark Evo fietsen van E-bikez aan te schaffen.
De monteur was na aflevering van de eerste fiets de straat uit en gelijk een ritje willen maken, de ondersteuning weigerde echter alle medewerking. Een week later werd de fiets omgeruild voor een nieuwe. Dit was een begin van vele contacten met E-bikez en Distri-Net.
Beide fietsen zijn namelijk meerdere keren voor reparatie opgehaald vanwege het “tikken” van de motors. Dit heeft toch wel voor de nodige irritatie gezorgd.
Uiteindelijk zijn van beide fietsen de motors vervangen en sindsdien fietsen we met veel plezier en zijn erg tevreden.

Joost Stokvis

Wij kochten 12 juli 2016 een E-bikez Spark One 13Ah. We hebben er nu 3 seizoenen op gereden en zijn erg tevreden. Het is een robuuste fiets die goed in elkaar zit zonder rammeltjes. De accu halen we... Wij kochten 12 juli 2016 een E-bikez Spark One 13Ah. We hebben er nu 3 seizoenen op gereden en zijn erg tevreden. Het is een robuuste fiets die goed in elkaar zit zonder rammeltjes. De accu halen we 's winters in huis en als we er toch op uit gaan doet hij het meteen goed.
Onlangs brak de koplamp af en maakten we ons zorgen of een zelfde lamp nog verkrijgbaar zou zijn. Eén mailtje naar e-bikez was voldoende voor een nieuwe lamp die onmiddellijk werd toegestuurd en....verrassing: voor niets. Wat een gulle service!