familie Bierema

Graag willen wij onze ervaring delen met de klantenservice van de Spiegelfabriek met betrekking tot een recente retour aanvraag. Wij hebben een spiegelkast gekocht bij dit bedrijf en hebben binnen... Graag willen wij onze ervaring delen met de klantenservice van de Spiegelfabriek met betrekking tot een recente retour aanvraag. Wij hebben een spiegelkast gekocht bij dit bedrijf en hebben binnen de wettelijke termijn aangegeven dat we het product willen retourneren. Helaas heeft het bedrijf onze retour aanvraag geweigerd en zijn wij zeer teleurgesteld over hun handelswijze.

Het bedrijf beweert dat er gebruikersschade aan de spiegelkast is, en daarom weigeren ze onze retour. Wij zijn echter stellig van mening dat de schade aan het product niet door ons is toegebracht, maar dat deze al aanwezig was bij levering. Dit lijkt een duidelijk geval van non-conformiteit met betrekking tot het product.

Wat ons nog meer verbaast, is dat het bedrijf weigert om het specifieke wetsartikel te noemen waarmee ze onze retour aanvraag rechtvaardigen. Als consument hebben wij rechten volgens het consumentenrecht, en wij verwachten dat een bedrijf deze rechten respecteert en naleeft.

Wij zijn bereid om de kwestie verder te onderzoeken en juridische stappen te ondernemen als dat nodig is om onze rechten als consument te beschermen. Het is teleurstellend om te zien dat een bedrijf zich verzet tegen een legitieme retour aanvraag zonder de relevante wettelijke basis te verstrekken.

Als consument raden wij iedereen aan om voorzichtig te zijn bij het doen van aankopen bij de spiegelfabriek, gezien hun aanpak met betrekking tot retourzendingen en consumentenrechten.

Reactie Designspiegels.nl:

Graag willen wij reageren op uw review.
Graag willen wij reageren op uw review.
Normaliter zou u inderdaad het recht hebben om de spiegelkast binnen 14 dagen te retourneren. Het feit is alleen wel dat u de kast en de deuren heeft laten monteren met schade op de deur. Schade welke volgens u er niet was toen u de controle vooraf uitvoerde.
U heeft foto’s en een filmpje gestuurd. Op beide is te zien dat de spiegelkastdeur inderdaad gemonteerd is. In de voorwaarden staat het volgende vermeld:
In geval van welke schade dan ook, mag de spiegel niet gemonteerd worden. Reclamaties ten aanzien van beschadigingen na montage van de spiegel of spiegelkast/deur kunnen niet in behandeling kunnen worden genomen.
De schade is zodanig zichtbaar dat dit voor het monteren al zichtbaar had moeten zijn door zowel u als door de monteur.
Wij hebben juridisch advies ingewonnen via Webshop Keurmerk en in principe kunnen wij bij ons standpunt blijven gezien het om gebruikersschade gaat. Dat wordt niet zo specifiek in de wet beschreven maar gaat het hier om een combinatie van jurisprudentie en wettelijke regels.
Het product kan retour maar dan zullen wij de gebruikersschade in rekening moeten brengen naar redelijkheid en billijkheid. U heeft zelf aangegeven dat er geen sprake is van transportschade, u had het product vooraf immers gecontroleerd. Na het ophangen van de spiegelkastdeur, wat uw monteur heeft gedaan en niet uzelf, is de schade geconstateerd. U kunt het product retourneren maar wij zullen dan de gebruikersschade in rekening moeten brengen op het terug te betalen bedrag en u zult de transportkosten voor het retour zenden + transporttoeslag voor de eilanden zelf moeten betalen.
De gebruikersschade zullen wij beoordelen als de spiegelkast retour is gekomen. Een inschatting vooraf hebben wij aan u doorgegeven.
U kunt uiteraard ook gebruik maken van ons aanbod om een spiegelkast deur naar u toe te sturen waarbij u 50% korting op de deur krijgt, want wij denken altijd met onze klanten mee.

Gradus Evers

Denken met je mee

Arjo de Lange

Designspiegels doet zijn naam eer aan

Producten precies zoals op de website.
Zeer snelle levering.
Product goed verpakt

Bedrijf heeft mij 2 spiegels zeer snel geleverd. Op de doos stond al duidelijk vermeld hoe te handelen na ontvangst

Erg goed verpakt

Mooi product

tijdbesparend voor ons

Marga Wolthuis

Uitstekend!

Snelle levering! Uiteraard alles goed en zorgvuldig verpakt.

MH Neurink

Reactie Designspiegels.nl:

Hartelijk dank voor uw mooie review. Wij zijn er blij mee.
Veel (kijk)plezier met uw spiegel.

Bregje Jimmink

Goede ervaring! Retour termijn mag wat mij betreft langer

Goede service