Reviews

8.3 / 10
505 beoordelingen
Schrijf beoordeling

505 Reviews

Paul Witte
1/10

1

Verbeterpunten of tips

Onderdelen besteld en een cassette zonder doos, aan een tie-wrap en incompleet binnen gekregen. Ze beloven bij foutieve of defecte onderdelen de retourkosten voor hun rekening te nemen maar weigeren pertinent om dit te vergoeden nadat ik het heb terug gezonden! Ik ben al 13 jaar fietstechnicus(diploma) en ik weet wanneer een fiets onderdeel niet deugt. Deze cassette was zo krom als een hoepeltje maar Derks blijft beweren dat het een goed onderdeel was en weigert verantwoording te nemen of te betalen....
Service hebben ze niet zo hoog in het vaandel. Je geld is beter elders af.

Reactie Derks-wielersport:

Beste Paul,

Jammer dat we het over het punt van 'kromme' cassette niet eens kunnen worden. We herinneren onze discussie over dit onderwerp.

Voor de lezer een toelichting.

We hebben het over een cassette die bestaat uit losse tandkransjes en losse tussenringen. Indien de tandkransjes en tussenringen correct vlak op elkaar gemonteerd worden mogen de tandkransjes niet slingeren.

Om de claim van Paul te controleren controleerde we de tandkransjes individueel op vlakheid door ze op een glasplaat te leggen. Je let daarbij vooral op de vlakheid van het deel waar de tandkrans wordt opgesloten met tussenringen. Daarbij bleken alle kransjes keurig vlak. Ook de kunststof tussenringen werden met een schuifmaat op eventuele scheefheid gecontroleerd.

Daarna werd de cassette gemonteerd. Bij ons slingerde de tandkransjes niet.

In onze werkplaats zien we ook wel eens een slingerde ("kromme") cassette. Dit slingeren wordt veroorzaakt indien de sluitkrans niet goed in de uitsparingen ligt. Bij het vastzetten van de sluitring drukt deze de cassette scheef op de cassettebody

Ten slotte, de geleverde cassette kwam uit een serie OEM cassette. Deze worden geleverd zonder verpakking .

Peter Derks
Derks wielersport.


Peter
10/10

Snelle en correcte levering. Goeie informatie over orderstatus.

Verbeterpunten of tips

Heen


Ronnie
10/10

Op Marktplaats zag ik een aanbieding van Derks wielersport. Via de MP mail vragen gesteld over een Campagnolo tandwiel. Daarop had ik binnen 1 uur een antwoord welk tandwiel zou passen voor mijn...


Marcel
10/10

De linker crank van mijn FSA crankstel raakte steeds los. Het is me onderweg al eens gebeurt dat de crank bijna helemaal van de trapas was. Ik ging naar Derks wielersport, er rekening mee houdend...


h. van kessel
2/10

1

Verbeterpunten of tips

Op 23 januari heb ik een crank besteld. Deze werd snel geleverd maar bleek niet te passen. Asgat was octalink (had ik nog nooit van gehoord) ipv vierkant zoals op de foto op de site stond. Er stond verder geen info op de site voor welk type asgat de crank geschikt is. Dit heb ik gemeld en ik mocht de crank terugsturen zodat ze een juiste konden toesturen.

Vervolgens kreeg ik binnen een aantal dagen een nieuwe crank. Dit bleek een 9 speed te zijn (ipv 8 speed) en een 46-32-22 (ipv 42-32-22). Ik heb opgebeld en aangegeven dat dit niet is wat ik heb besteld en wellicht vooraf overleg handig was geweest. Het crediteren van de verzendkosten heb ik ook nog aangehaald. Betreffende medewerker gaf aan dat het inderdaad verwarrend was dat de foto niet klopte en zou me laten weten wat er met de kosten gedaan zou worden. Opmerkelijk detail is dat de foto na mijn telefoontje is gewijzigd in twee foto's die duidelijk het asgat toonden.

Uiteindelijk kreeg ik na ruim twee weken de juiste crank binnen. Omdat ik, inmiddels een week later, nog niets gehoord heb van de te crediteren verzendkosten heb ik contact opgenomen via de mail. Kreeg reactie dat ze de retourkosten voor de eerste keer niet crediteerde omdat ze hebben geleverd waar ik om vroeg. Dat klopt misschien wel, maar het begint bij het feit dat niet je juiste informatie op site stond. Ook stond er in de mail 'Hopelijk zijn we er op deze manier samen uit gekomen'. Dit slaat werkelijk alles want vanuit het bedrijf is totaal niet gereageerd op mijn klacht, laat staan dat er een oplossing is geboden!

Conclusie:
het snel leveren van artikelen: super!
het afhandelen van klachten: ruk!

Reactie Derks-wielersport:

Beste mijnheer van Kessel.

Mijn naam is Peter Derks. Ik begrijp uw teleurstelling ben het echter niet overal met u eens.

De afhandeling van uw bestelling is inderdaad geen voorbeeld van een perfecte orderafhandeling.

Ingaand op uw opmerkingen;
U bestelde een Shimano Acera crankstel 42/32/22 geschikt voor octalink trapas. U stelt dat wij het verkeerde artikel hebben geleverd. Hier vergist u zich, er is geleverd wat u heeft besteld.

U schrijft bij de keuze te zijn uit gegaan van de foto bij de artikelomschrijving en verder dat er geen informatie bij het artikel was voor welk astype de crank geschikt is. U stelling is hier onjuist:
De productomschrijving bevat alle gegevens en keuzeopties om tot het gezochte artikel te komen:
Shimano model (Acera), cranklengte (175mm) , aantal tanden van de kettingbladen (42/32/22) en trapastype (octalink), kleur: zwart.

Zoals u schrijft, u wist niet wat octalink betekende en veronderstelde u dat deze uitvoering, uitgaande van de hoofdfoto, voor vierkante as zou zijn. Hier uw punt van vergissing

Wij streven er naar om altijd je juiste afbeelding bij het artikel te plaatsen. Indien wij een artikel in meerdere opties aanbieden wordt soms volstaan met een voorbeeldfoto. Hier bedoel ik, indien type een crankset beschikbaar is in vertanding 44-32-22T en 42-32-22T wordt volstaan met 1 hoofdafbeelding.

In dit voorbeeld was het crankstel beschikbaar in verschillende opties: astype , cranklengte, vertanding. Er werd volstaan met 1 hoofdfoto en werden geen foto's geplaatst voor alle opties afzonderlijk.

Van uw keuze en reactie leerde we dat, hoewel alle technische informatie is gegeven, bezoekers met ontoereikende achtergrond tot onjuiste keuze kunnen komen.

Daarop hebben we besloten om voor producten met variabelen op te nemen als enkelvoudig product in de titel b.v. Crankset Shimano Acera, 175mm, 44-32-22T, vierkante as, als leerpunt en niet om iets te verdoezelen.

In het telefoongesprek over uw bestelling heeft u uitgelegd dat het crankstel was bedoeld voor vierkant. In onze telefoonnotitie vind ik terug "passend alternatief leveren voor vierkante as".
Hier was telefonisch overleg over alternatief een betere en een snellere oplossing had geboden.

Om u snel van dienst te kunnen zijn stuurde u een duurder model crankstel, Alivio i.p.v. Acera 9 speed, 44-32-22 tanden Hierover schrijft dat wij u crankstel leverde met 46-32-22 tanden, opmerkelijk omdat dit crankstel alleen bestaat in uitvoering met 44-32-22 en 42-32-22 tanden.
Hoewel het 9 speed Alivio crankset perfect samenwerkt met 8 speed onderdelen en 44-32-22 tanden een goed alternatief is, was het uw wens om het goedkopere crankstel met 42-32-22 tanden te ontvangen. Helaas kende dit onderdelen enkele dagen levertijd.

Tenslotte zie ik bij uw bestelling dat wij u 1 maal de kosten voor retourzending crediteerde.

Het spijt mij dat wij u niet op gewenste manier van dienst zijn geweest.

Met vriendelijke groeten,

Peter Derks
Derks wielersport


Simon
10/10

Super snelle levering, fijne communicatie. Alles perfect afgehandeld.

Verbeterpunten of tips

Geen


Peter
10/10

Uitstekend, snelle en correct afhandeling van de bestelling

Verbeterpunten of tips

Geen

Reactie Derks-wielersport:

Beste Peter, Fijn om van u te vernemen dat uw bestelling correct en naar uw wens is verwerkt. Wij zien u graag terug .


Anoniem
10/10

Uitstekend, goede ordercommunicatie, snelle orderafhandeling.

Verbeterpunten of tips

Geen


Hugo Schut
8/10

Goede service, snelle verzending. Fijn ook dat zij de verzendkosten voor hun rekening hebben genomen bij een (noodzakelijke ) tweede verzending.

Verbeterpunten of tips

Misschien de bereikbaarheid verder verbeteren?