Het dagprogramma en de activiteiten
De sfeer
website
Pedagogisch medewerkers
De voorzieningen
Communicatie

Maaike

Hele fijne opvang met lieve bekwame pm-ers

Gericht op het kind, aardige juffen, fijne communicatie

Opmerkingen

Sluitingsdagen zou anders opgelost moeten worden. Dit is het probleem naar ouders verplaatsen en zorgt bij hun voor problemen op het werk. ouders geen werk=geen opvang nodig...dus ergens is dat niet... Sluitingsdagen zou anders opgelost moeten worden. Dit is het probleem naar ouders verplaatsen en zorgt bij hun voor problemen op het werk. ouders geen werk=geen opvang nodig...dus ergens is dat niet de oplossing

Reactie Kinderopvang De Grabbelton:

Wat fijn om te lezen dat onze pedagogisch medewerkers zo worden gewaardeerd.
Wat fijn om te lezen dat onze pedagogisch medewerkers zo worden gewaardeerd.
Wat betreft de sluitingsdagen: Wij doen onze uiterste best om deze tot een minimum te beperken. Momenteel werken we intensief samen met detacheringsbureaus waardoor de groepen vooralsnog open kunnen blijven. Helaas hebben we ook te maken met ziekmeldingen waar we niet tijdig op kunnen anticiperen. Hiervoor hebben we een sluitingscarrousel opgezet waardoor ouders ruim van te voren alternatieve opvang kunnen regelen wanneer de groep mogelijk gesloten wordt.

Melanie

Prima, fijn personeel op de groepen voor mijn kindjes en daar gaat het om. Echter is de grabbelton totaal niet flexibel en denkt niet mee, komt waarschijnlijk door het personeelstekort maar zou fijn... Prima, fijn personeel op de groepen voor mijn kindjes en daar gaat het om. Echter is de grabbelton totaal niet flexibel en denkt niet mee, komt waarschijnlijk door het personeelstekort maar zou fijn zijn als de communicatie dan fijn blijft en ze wel mee zouden willen denken.

Medewerkers op de groepen zijn top.

Flexibiliteit

Reactie Kinderopvang De Grabbelton:

Hartelijk dank voor jouw reactie en fijn om te lezen dat je tevreden bent over onze opvang.
Door te stoppen met ruildagen, flexibele opvang en afwijkende contracten kunnen we meer continuïteit bieden op de groepen. Het openhouden van de groepen heeft hierbij de hoogste prioriteit. Een respectvolle en heldere communicatie (waarin we binnen onze mogelijkheden meedenken in oplossingen) vormt een belangrijke pijler binnen onze dienstverlening. We zullen hieraan dan ook zeker aandacht besteden.

N.v.t.

Lieve pedagogisch medewerkers

Opmerkingen

-Communicatie over oplossingsstrategieën personeelstekort.

-Grabbelbabbels nieuw leven in blazen... worden al lange tijd niet verzonden.

-Sluitingscarousel afstemmen op...
-Communicatie over oplossingsstrategieën personeelstekort.

-Grabbelbabbels nieuw leven in blazen... worden al lange tijd niet verzonden.

-Sluitingscarousel afstemmen op broertjes en zusjes of als dat niet lukt; ouders de mogelijkheid geven om de broer/zus die op dezelfde dag wel naar opvang zou kunnen ook thuis te houden en geld voor die opvangdag terug te krijgen. Ouders regelen opvang of blijven thuis voor het kind waarvan de groep gesloten wordt. Dan kan/kunnen de broer(s)/zus(en) net zo goed ook thuis blijven en financieel tegemoet gekomen worden. Want op deze manier kunnen ouders niet bouwen op de opvang waarvoor ze wel betalen.

- bij een 52 weken contract:
A) ruildagen weer mogelijk maken.
B) Of financiële tegemoetkoming voor een maximaal aantal afgemelde dagen, zodat mensen die niet in het onderwijs werken (en maar 4 a 6 weken per jaar vakantiedagen hebben) ook niet hoeven te betalen voor de dagen dat hun kind met vakantie is.
C) of 46/48 weken contracten weer aanbieden en ouders vooraf hun vakanties -dat kind niet komt- door laten geven.

Redenen dat wij Grabbelton momenteel niet aan zouden bevelen aan anderen is omdat:
- er momenteel niet op gegarandeerde opvang gebouwd kan worden door de structureel aanhoudende sluitingscarrousel.
- er altijd sowieso teveel betaald wordt omdat enkel 52 weken of 40 weken contract aangeboden wordt en vakantiedagen bij 52 weken contract niet meer geruild kunnen worden en niet (deels) terugbetaald worden.
Verder zijn we tevreden over de wel geleverde opvang.

Reactie Kinderopvang De Grabbelton:

Hartelijk dank voor de review waarin je ons een aantal verbeterpunten en tips geeft. Wij willen kwalitatieve opvang bieden. We zijn daarom ook blij dat je dit ervaart in onze opvang. De... Hartelijk dank voor de review waarin je ons een aantal verbeterpunten en tips geeft. Wij willen kwalitatieve opvang bieden. We zijn daarom ook blij dat je dit ervaart in onze opvang. De verbeterpunten die je aangeeft zijn voornamelijk op het gebied van oudercommunicatie en planning. Dit lichten we graag verder toe.
Momenteel is er een enorme krapte op de arbeidsmarkt. Om de kwaliteit hoog te houden, kiezen we er liever voor om (in geval van nood) een groep te sluiten dan uitsluitend onervaren of onbekende krachten op een groep te zetten. Door niet met ruildagen, flexibele opvang en afwijkende contracten te werken ontstaat er meer continuïteit en kunnen wij de opvang beter plannen.
En mocht een sluiting toch onvermijdelijk zijn, gaat dit volgens een vooraf opgestelde sluitingscarrousel. Het doel van de sluitingscarrousel is dat ouders tijdig op de hoogte zijn van een mogelijke sluiting van de groep. Het sluiten van de groepen wordt evenredig over de verschillende groepen verdeeld. Het is gezien de logistieke puzzel helaas niet mogelijk om rekening te houden met broertjes/zusjes op andere groepen. De reacties van de
oudercommissie en ouders op deze werkwijze zijn positief.
De oudercommunicatie verloopt via een app, waarin nieuwsberichten, belangrijke documenten en organisatorische meldingen geplaatst worden. De nieuwsbrief "grabbelbabbels” is twee jaar geleden komen te vervallen omdat de berichten in de app beter gelezen worden.

Eefje zwegers

Heel goed

De groep doet het erg leuk.

Vaker activiteiten organiseren

Peggy van Happen Aspers

Heel goed en prettig

Duidelijke goede communicatieve
Betrokken en lieve mensen op de werkvloer. Goed aanbod voor de kinderen

Opmerkingen

Meer informatie via schriftje over belevenissen kind

Anne de Man

Tot nu toe heel prettig!

De connectie met de kinderen.

Ellen

Lieve medewerkers

Opmerkingen

Voedingsbeleid, vind het behoorlijk doorslaan.

Jenneke

Fijne organisatie, betrokken medewerkers. Kinderen gaan er met plezier heen!

Betrokkenheid

Opmerkingen

Frisse lucht, lekker naar buiten!

Reactie Kinderopvang De Grabbelton:

Dank je wel voor jouw reactie. wat ontzettend fijn om te lezen dat jullie zo tevreden zijn en dat de kinderen met veel plezier naar onze opvang komen. Daar doen we het voor!

De Grabbelton

Wij zijn erg tevreden over De Grabbelton. Fijne sfeer, lieve en zorgzame medewerkers en het contact is goed en snel. Wij raden De Grabbelton zeker aan!

Communicatie, zorgzame leidsters, betrokkenheid en creatieve activiteiten die ze doen op een dag.

Opmerkingen

De foto's op de app zouden wat beter kunnen

Reactie Kinderopvang De Grabbelton:

Dank je wel voor jouw reactie. Wat fijn om te lezen dat jullie onze medewerkers als lief en zorgzaam ervaren en dat jullie positief zijn over onze communicatie. Wat betreft de foto's in de app: we... Dank je wel voor jouw reactie. Wat fijn om te lezen dat jullie onze medewerkers als lief en zorgzaam ervaren en dat jullie positief zijn over onze communicatie. Wat betreft de foto's in de app: we zijn op dit moment aan het onderzoeken of we gaan overstappen naar een ander planningssysteem. Hopelijk wordt daarmee ook de kwaliteit van de foto's verbeterd.

Ylona van Heumen

Zeer tevreden

Gezellige medewerkers, goede communicatie

nee

Reactie Kinderopvang De Grabbelton:

Hartelijk dank voor jouw positieve review. Fijn om te lezen dat jullie zo tevreden zijn!