Martijn

Functionele site maar toch een verzoek voor een paar aanvullende functies

Beschrijf hier je ervaring

fijne site. Fantastische lessen!

De lessen die je bevallen kun je liken, dat lijkt me voor jullie overzicht praktisch zodat jullie weten welke lessen gewaardeerd worden. Wellicht is een sterrensysteem een mooie toevoeging, mits je die zelf later terug kunt zien in je geschiedenis. Zodoende kun je voor jezelf een selectie maken welke lessen je later nogmaals zou willen fietsen zonder dat je ergens aantekeningen moet maken welke les het ook alweer was. Of een persoonlijk aantekeningen functie per les zodat je later kunt teruglezen waar je de mist in ging (bv te hard gestart, gemiddelde hartslag:... etc.).

Reactie CycleMasters:

Hi Martijn, Bedankt voor jouw feedback. Leuk dat je de moeite neemt om zo zorgvuldig te zijn. Wij gaan dit zeker meenemen in toekomstige ontwikkelingen. Veel plezier met de lessen!

Berry

Waar is Corine gebleven

Beschrijf hier je ervaring

Het is wennen aan de nieuwe site, mis voor de oude pictogrammen in de nieuwe lessen.
persoonlijk vond ik de club virtual website makkelijker in gebruik en rustiger in gebruik

Jazeker, haal Corine weer terug voor een aantal nieuwe lessen.

Hoe ken je CycleMasters?

Geen idee hoe ik er aan ben gekomen, ben al een aantal jaren lid.

Hi Berry,
Dank je wel voor je positieve review!
We zijn druk bezig met de ontwikkeling van een app en wat aanpassingen aan de website. Ik denk dat jij deze wel kunt waarderen, maar nog heel even geduld!

Corine heeft het de afgelopen maanden druk gehad met andere projecten, maar ik kan je alvast verklappen dat er op korte termijn weer wat meer vrouwelijke input bij komt ;-)

Leuk en uitdagende lessen

Beschrijf hier je ervaring

Heel leuk, fijne training!

Streamen via Chromecast? en komt er nog een app?

Hoe ken je CycleMasters?

Via fitnessclub maar nu thuis gebruik

Hi,

Dank je wel voor je positieve review!
Casten via Chromecast is zeker mogelijk via een android toestel. Via IOS nog niet, maar de app is in de maak, waarmee dit straks ook wel mogelijk moet worden. Nog heel even geduld, we verwachten deze na de zomer ;-)

Bas de Rue

Pittige lessen, slechte interface

Beschrijf hier je ervaring

De lessen van Cyclemasters/clubvirtual zijn als vanouds goed. Fijn ook dat er meer 90-minuten-lesjes bij zijn gekomen. Maar als ervaren Clubvirtual-spinner (8+ jaar) in de sportschool vind ik de nieuwe interface van Wexer echt een achteruitgang. Onnodig complex en te veel clicks om bij je les te komen. De vorige interface van Clubvirtual was veel simpeler, gestroomlijnder en intuïtiever. Zelfde geldt voor de presentatie van alle icoontjes tijdens de les. Nu is het een rommelig geheel met info verspreid over het hele scherm. In de vorige versie was de presentatie veel rustiger en overzichtelijker.

Zie boven; de interface van Wexer is onnodig complex en veel minder intuïtief dan de vorige van Club Virtual.

Van de sportschool.

Reactie CycleMasters:

Hi Bas. Je hebt nu een slechte rating gegeven aan ons consumentenplatform van CycleMasters. Wij kunnen helaas helemaal niets doen aan de Wexer interface op de fitnessclubs. We krijgen het helaas vaker te horen en snappen direct je frustratie. Toch wil ik je verzoeken deze review te herzien, want wij hebben hier totaal geen invloed op. Wexer is een los bedrijf. Vind je de nieuwe lessen wel leuk?

Pt

Website hapert

Beschrijf hier je ervaring

De lessen zijn top! Alleen de laatste tijd stopt het steeds na 20 minuten en geeft aan dat er iets is met de web pagina. Kunnen jullie dat oplossen?

Zorg dat de les niet hapert of stopt

Kennis

Hi Petra,
Dank je wel voor je positieve feedback.

Dat de les na 20 minuten stopt is natuurlijk niet de bedoeling. Ik heb echter wel een vermoeden waar dit aan ligt en zal je hier een mailtje over sturen met de mogelijke oplossing.

Carla Hovinga

Super ervaringen met cyclemasters

Beschrijf hier je ervaring

De website is duidelijk en de lessen zijn top. Voor ieders wil is er een les en mogelijkheden tot opbouwen en uitdagingen.

Hoe ken je CycleMasters?

Via de sportschool waar ik de lessen ook volg. Sinds kort thuis mijn eigen spinfiets en tv aan de wand en een abonnement van cyclemasters. Lukt de sportschool niet dan kan ik thuis ook lekker een les volgen of 2😁

Hi Carla,

Fijn dat het goed bevalt. En geen excuus meer om niet te trainen ;-)

Simone

Top mogelijkheid!

Beschrijf hier je ervaring

Heerlijke lessen waarbij je zelf kunt kiezen hoe hard je er tegen aan gaat.

Ik mis bij het overzicht het aantal calorieën per les, ook al weet ik dat dit een indicatie is. Voor mij telde het wel mee in de keuze van de les.

Op de homepage een inlogmogelijkheid.

Via clubvirtual

Hi Simone,
Dank je wel voor je positieve review!

Het klopt dat we er voor hebben gekozen om het aantal calorieën niet meer weer te geven. Mocht je echt willen trainen op vetverbranding, dan raad ik je aan de lessen in deze categorie te volgen en de gevorderde / vergevorderde lessen niet te volgen.

Inloggen via de homepage is mogelijk. In de menubalk bovenaan de website, vind je rechts de login optie. Deze staat op iedere pagina weergegeven.

Veel plezier verder met de lessen!

Erwin

Zeer stimulerend en verslavend

Beschrijf hier je ervaring

Ik ben heel tevreden over de opbouw en les structuur. Evert stimuleert als een gek en sleept je er echt doorheen. Hij zorgt er echt voor dat je grensverleggend aan het werk bent. Fijn om mee te trainen. Marco is soms slecht/moeilijk te verstaan. Of dit door de opname of zijn stem komt weet ik niet, maar met zijn lessen is het ook zeker aanpakken een trappen. Corine is ook zeer prettig om mee te trainen. Zij weet ook van goed aanpakken een doorzetten. Ik ben van plan om eens een Engelse les te gaan volgen. Eens kijken hoe zij het doen. :-)
Met een persoonlijke "playlist" en het oplossen van ge-likete lessen zonder ze ge-liked te hebben krijgen jullie zeker 5 sterren (Zie verbeterpunten of tips).
Top, ga ze verder. verheug me al op de volgende les.

De meeste lessen zijn van goede lengte. Misschien ook een paar lessen maken van 60-70 minuten.
Is het misschien mogelijk om per les een al dan niet persoonlijke gradatie 1-5 sterren aan te gegeven welke je goed vind? Op deze manier kun je je eigen favoriete "playlist" samenstellen voor een eigen programma.
Onder het kopje "Lessen" in de filters de status op "niet gevolgd" zijn lessen ge-liked die ik nog niet gedaan heb en ook nog niet ge-liked heb. vreemd.
Ik fiets nu met een BT-sport headsetje. Dan is het geluid nivo goed te regelen, maar als hij op de speaker van de tablet staat is hij op het hardste nog te zacht. alle volumes staan dan vol open. ook die van de CM video. Dit terwijl bijvoorbeeld You-tube video's en gewoon muziek wel voldoende volume niveau hebben.

Hoe ken je CycleMasters?

Anytime fitness Kerkrade en Club Virtual.

HI Erwin,
Dank je wel voor je positieve beoordeling. Fijn dat je de moeite wilt nemen voor zo'n uitgebriede review. Hier doen we ons voordeel mee ;-)

Ik ben erg benieuwd hoe je de lessen van onze Engelse instructeurs ervaart. Laat je het ons weten?

Wat betreft de verbeterpunten die je aangeeft op het gebied van filteren en het uitbreiden van lessen van 60 minuten: deze punten gaan we doorgeven aan onze programma-ontwikkelaars.

Ik heb even naar je account gekeken en ik zie op verschillende dagen dat er meerdere lessen achter elkaar geliked zijn. Zou het kunnen dat met scrollen in het lesoverzicht per ongeluk de duimpjes zijn aangeklikt?

R Bavel

Feedback

Hallo
Sinds 4 maanden ben ik lid van cyclemasters, ben er zeer enthousiast over, werkt erg verslavend, mijn vrouw fietst nu ook mee,dus best gezellig,dus nog een spinningbike bijgekocht en een slaapkamer hiervoor ingericht met groot scherm, pc versterker, speakers, wat betreft de div menigen over geluid, heb ik er alleen maar goede ervaringen mee, denk dat dit komt dat het bij mijn over de versterker en speakers gaat, ( het is inderdaad geen spotify kwaliteit) nu met het 6 weekse programma bezig, erg leuk en motiverend, wat betreft hartslag etc. werk ik met polar beat, wat een perfecte combinatie is met jullie programma, lees in de reviews dat veel mensen niet weten op welk level ze zitten met het draaien aan de knop etc. Met de polar beat in combinatie met natuurlijk een hartslagmeter kan je perfect mee fietsen met de aangegeven levels, ook daarna leuk om te monitoren. en hij onthoud alles in het geheugen. Ook een zeer goede motivatie

Als ik toch een puntje van kritiek mag geven, vindt ik de warming up te summier, al je level 4, 5, of nu zelfs level 6 doet, is dat toch wel heel belangrijk, dus las ik zelf 10 minuten in voor een warming up, alleen lastig dat je weer van je fiets af moet om het programma te starten. Er blijft natuurlijk altijd wat te wensen

Hoe ken je CycleMasters?

google, zoeken op online spinning lessen

Hi Raimond,
Dank je wel voor je uitgebreide toelichting. Fijn dat jij, en inmiddels ook je vrouw, met zoveel plezier gebruik maken van de lessen. Fietsen met een hartslagmeter is inderdaad een goede manier om bij te houden of je op het juiste niveau aan het werk bent.

Ik ga je opmerking over een langere warming-up doorgeven aan de programma-ontwikkelaars. Zeker wanneer je snel een hogere intensiteit in gaat, is het fijn wanneer je spieren goed opgewarmt zijn ;-)

Martin

Ventoux

Beschrijf hier je ervaring

De beklimmingen van Evert zijn top, m.n. zijn beklimming van de Ventoux. Zijn enthousiasme werkt aanstekelijk. Wekelijks zet ik deze op, gevolgd door bijvoorbeeld de nieuwe beklimming van de Stelvio.
De beklimmingen van Corinne op Corsica zijn ook goed maar je moet wel je eigen 'verzet' aanhouden want zij zegt bijna alleen maar opdraaien en nauwelijks terugdraaien. Als je haar adviezen opvolgt sta je op een gegeven moment stil vanwege de zwaarte van het verzet. Marco vind ik - mede door de muziek - slecht verstaanbaar, bovendien is zijn gehijg en gestamp bijna lachwekkend.

Er zijn twee beklimmingen van de Ventoux op de lijst, beide vanuit Bedoin. Kan de nieuwste beklimming vanuit Bedoin o.l.v. Marco niet vervangen worden door een beklimming van de Ventoux vanuit Malaucène ?

via Sportcity Leidsche Rijn

Hi Martin,

Dank je wel voor je positieve review! Fijn dat je de oudere lessen zoals de Mont Ventoux met Evert ook nog steeds weet te waarderen. Jammer dat de lessen van Marco minder in de smaak vallen, maar zo is er wel voor ieder wat wils. Zo zullen er ook mensen zijn die het ons niet in dank zullen afnemen wanneer we de versie van Marco zouden verwijderen ;-).