Rendke

Het waren 6 informatieve en gezellige avonden. Niet te veel doen maar vooral praten over en informatief. Omdat het een kleine groep is heb je alle gelegenheid om vragende stellen en je eigen weetjes... Het waren 6 informatieve en gezellige avonden. Niet te veel doen maar vooral praten over en informatief. Omdat het een kleine groep is heb je alle gelegenheid om vragende stellen en je eigen weetjes te bespreken. Dat was echt fijn.

Gerina

Het was erg leerzaam! Mijn man zag er in eerste instantie tegenop maar ook hij was enthousiast aan het einde van de cursus. Ik vind het fijn dat hij nu ook weet wat er allemaal gaat gebeuren. De... Het was erg leerzaam! Mijn man zag er in eerste instantie tegenop maar ook hij was enthousiast aan het einde van de cursus. Ik vind het fijn dat hij nu ook weet wat er allemaal gaat gebeuren. De uitleg was fijn en er was voldoende ruimte om vragen te stellen. Ik vond dat er voor iedereen persoonlijke aandacht was. Kortom: een aanrader.

Jasmina & Dennis

Een zeer leerzame en leuke cursus! Goede, duidelijke informatie, persoonlijk en er was veel tijd voor vragen. Wij hebben veel aan deze cursus gehad en gaan de bevalling heel positief tegemoet,... Een zeer leerzame en leuke cursus! Goede, duidelijke informatie, persoonlijk en er was veel tijd voor vragen. Wij hebben veel aan deze cursus gehad en gaan de bevalling heel positief tegemoet, bedankt!

Marjolein

Wij voelden ons goed voorbereid voor de bevalling en gingen er dus met vertrouwen aan beginnen (ik werd ingeleid). Een aantal tips hebben ons goed geholpen zoals de tennisballen in je rug om weeën... Wij voelden ons goed voorbereid voor de bevalling en gingen er dus met vertrouwen aan beginnen (ik werd ingeleid). Een aantal tips hebben ons goed geholpen zoals de tennisballen in je rug om weeën op te vangen en de omschrijving van het gevoel dat je hebt tijdens de eindfase (high van je eigen hormonen).

Marco & Krista

Wij vonden het erg fijn dat je cursus bevallen samen volgt en de partner er bij betrokken wordt. Met de bevalling heb ik hier bijvoorbeeld veel aan gehad: ik vergat te puffen, maar mijn man wist mij... Wij vonden het erg fijn dat je cursus bevallen samen volgt en de partner er bij betrokken wordt. Met de bevalling heb ik hier bijvoorbeeld veel aan gehad: ik vergat te puffen, maar mijn man wist mij hieraan te herinneren en bij te begeleiden, en ja het hielp toch echt!

De cursus omvat echter zoveel meer dan het puffen. Zo hebben wij het als zeer prettig ervaren om ervaringen, ideeën, tips, adviezen ed uit te kunnen wisselen met zowel Kim als de andere aanwezige stellen. Er komt een breed scala aan onderwerpen aanbod, welke je een beeld geven wat je zou kunnen verwachten. Ook wat er kan gebeuren als het niet gaat zoals je zou willen / hoopt wordt besproken. Het heeft ons een voorbereid en daarbij gerust gevoel gegeven voor de bevalling, juist door de informatie die we kregen en de vragen die ons aan het denken zette. Hoe zagen wij de bevalling voor ons en wat als het anders gaat? Wij hebben hier tijdens de bevalling erg veel aan gehad, het gaf ons rust en vertrouwen, ook toen we alsnog naar het ziekenhuis moesten. We wisten wat we daar konden verwachten, waardoor we niet werden overvallen door het feit dat we naar het ziekenhuis moesten. Wij kijken dan ook met een goed gevoel terug op de bevalling. Hier heeft de cursus zeker aan bijgedragen!
En naast dit alles, is de cursus ook gewoon heel erg leuk en gezellig :-)

femke punt

Fijn om weer even alle fases van de bevalling Door te nemen. Ook het puffen en dat de man de buik overneemt was leerzaam!

Deborah & Jan

Najaar van 2013 hebben we (Deborah en Jan) de cursus van 6 avonden bij je gevolgd. We zouden in eerste instantie het enige stel zijn maar op de avond zelf was er toch nog een stel (Hinke en... Najaar van 2013 hebben we (Deborah en Jan) de cursus van 6 avonden bij je gevolgd. We zouden in eerste instantie het enige stel zijn maar op de avond zelf was er toch nog een stel (Hinke en Konstant) bij gekomen. Wat een gezellige, informatieve 6 avonden hebben we gehad! Vol goede moed zijn we de bevalling in gegaan. Op 9 februari 2014 is de zoon van Hinke en Konstant geboren, Thomas. Op Valentijnsdag kwam onze zoon op de wereld, Juliën. Twee mooie mannetjes!
Naast een leuke cursus hebben we er ook een waardevolle vriendschap aan overgehouden. Twee vliegen in 1 klap! De kleine mannen zien elkaar regelmatig! Te leuk!

Niels

De cursus was heel fijn. Mijn vriendin en ik werden onverwacht zwanger. Dit gaf ons een hoop te doen (huis verkopen, huis kopen, alle spullen in huis halen, verzekeringen omzetten etc). Dus wij... De cursus was heel fijn. Mijn vriendin en ik werden onverwacht zwanger. Dit gaf ons een hoop te doen (huis verkopen, huis kopen, alle spullen in huis halen, verzekeringen omzetten etc). Dus wij hadden niet echt tijd om een zwangerschapscursus te doen. Tenminste, niet degene waar je 10 avonden naar toe gaat en je partner 1x mee gaat. Daarom kwam mijn vriendin met deze cursus. Dit is 1 dag, en in sneltreinvaart krijg je te horen wat je kan verwachten en helpen ze je voorbereiden. Een hele fijne cursus met een fijne nazorg. Als we binnenkort nog een kindje krijgen dan zou ik de dag graag nog een keer doen, puur voor het terughalen van de eerste bevalling en de gedachten daarachter. En ja, dit is geschreven door een man.

Wij vonden de cursus echt leerzaam. We hebben het gevoel dat we meer voorbereid zijn op de aankomende bevalling. Vooral aan de tips en tricks, de ademhalingsoefeningen en het uitwisselen van... Wij vonden de cursus echt leerzaam. We hebben het gevoel dat we meer voorbereid zijn op de aankomende bevalling. Vooral aan de tips en tricks, de ademhalingsoefeningen en het uitwisselen van ervaringen hebben wij veel gehad!

We zijn perfect voorbereid op de bevalling