Kramer

Lidewij deed het erg leuk. Veel praktische oefeningen, wat de cursus levendig maakt. Het spel v/d filterfabriek duurde wel (te) lang wat m.i. ten koste ging van wat extra theorie. Maar al met al een... Lidewij deed het erg leuk. Veel praktische oefeningen, wat de cursus levendig maakt. Het spel v/d filterfabriek duurde wel (te) lang wat m.i. ten koste ging van wat extra theorie. Maar al met al een leuke, leerzame dag!

Jeroen Bos

De inhoud van de training an-sich was goed, ik heb het gevoel dat ik veel informatie heb gekregen over Lean en Six Sigma.

De structuur van de training en het trainingsmateriaal hadden wat...

De structuur van de training en het trainingsmateriaal hadden wat mij betreft wel veel beter gekund. De opbouw van het trainingsmateriaal en de volgorde van behandeling tijdens de training waren compleet verschillend waardoor het lastig is om achteraf bepaalde zaken op te zoeken.

Daarnaast Ik had (niet altijd maar toch te vaak) het gevoel dat onderwerpen of begrippen ad-hoc behandeld werden, en in een aantal gevallen werden bepaalde begrippen 'nog even snel' besproken zodat ook dat afgevinkt kon worden, zonder dat ik het vond passen in het verhaal van de dag of van dat moment.

Dit laatste heeft ook te maken met tim-management. We zijn geen enkele trainingsdag op tijd geeindigd en in mijn geval was dat erg storend omdat ik na de training nog meetings gepland had en ik dus beperkte ruimte had voor uitloop.

Verder vond ik zowel de theorie van lean en Six Sigma als de manier waarop de training werd verzorgd veel te veel gericht op industriele- en productie-omgevingen. Ik snap dat Lean hier vandaan komt maar er is voor de aanmelding en tijdens de training uitdrukkelijk gezegd dat eea ook van toepassing is op de sector dienstverlening en dat kwam veel te weinig naar voren. Ik zou adviseren om een aparte training te ontwikkelen die zich veel meer richt op dienstverlening.

Tot slot was ik onaangenaam verrast door het hele licentie-verhaal van Minitab. Een proeflicentie paste niet in de termijn waarbinnen we Minitab nodig zouden hebben en de licentie zelf is erg kostbaar - en daarnaast lang niet voor iedereen bruikbaar in de dagelijkse werkzaamheden. Ik vind het niet onredelijk om te verwachten dat Bureau Tromp of specifieke trainingslicenties verschaft aan de cursisten, of dat de training zo gepland wordt dat het benodigde gebruik van Minitab binnen de proeflicentie valt.

Al met al een hoop aandachtspunten, maar bedoeld als opbouwende kritiek. Massimo is een bijzonder aardige man, weet de theorie vaak heel goed aan de praktijk te koppelen en speelt goed in op de verschillende niveaus binnen de groep. Accommodatie en voorzieningen aldaar waren meer dan prima!

Jolanda Bastiaansen-van Opijnen

Melano is een trainer die de onderwerpen op een rustige en duidelijke manier kan vertalen. Ook zijn ervaringen in de praktijk spreken tot de verbeelding. Hiermee heb je handvaten om in je... Melano is een trainer die de onderwerpen op een rustige en duidelijke manier kan vertalen. Ook zijn ervaringen in de praktijk spreken tot de verbeelding. Hiermee heb je handvaten om in je praktijksituatie deze informatie te vertalen.

Guus van Charante

Top:
- Op een eenvoudige manier theoretische stof omzetten in leuke oefeningen, waardoor de materie gaat "leven".
- goede praktijkvoorbeelden die ook toepasbaar zijn op andere...
Top:
- goede praktijkvoorbeelden die ook toepasbaar zijn op andere situaties.
Tip:
- Laat de groep niet teveel afdwalen. Neem iets eerder de lead in de discussies.

Peter Koomen

Allereerst snap ik nu precies wat Kanban is en hoe het werkt. In deze training leer je vooral hoe je het zelf kan gaan toepassen in je eigen organisatie. Rik geeft op een leuke en luchtige manier... Allereerst snap ik nu precies wat Kanban is en hoe het werkt. In deze training leer je vooral hoe je het zelf kan gaan toepassen in je eigen organisatie. Rik geeft op een leuke en luchtige manier deze training. De locatie is verder prima, lekkere lunch en leuke mede cursusdeelnemers.

Jan Swinkels

Super waardevolle training! Bruikbare theorie waarmee je aan de hand van leuke en relevante oefeningen direct actief aan de slag gaat. En een uiterst sympathieke trainer met veel praktijkervaring... Super waardevolle training! Bruikbare theorie waarmee je aan de hand van leuke en relevante oefeningen direct actief aan de slag gaat. En een uiterst sympathieke trainer met veel praktijkervaring die de stof continu tot leven wekt met voorbeelden uit het bedrijfsleven. Een kleine groep, waardoor er voldoende persoonlijke begeleiding is, maar je ook kunt leren van elkaar. Al met al een toptraining!

Patricia van Hulst

Interessante cursus, leuk afgewisseld met filmpjes en oefeningen. Lekker inter-actief en goede tips/zaken die bruikbaar zijn ook binnen ons bedrijf. De koffiefilter oefening was erg leerzaam. Jelle... Interessante cursus, leuk afgewisseld met filmpjes en oefeningen. Lekker inter-actief en goede tips/zaken die bruikbaar zijn ook binnen ons bedrijf. De koffiefilter oefening was erg leerzaam. Jelle deed de hele dag erg goed!!

Joachim Weber

Na een deskundig advies van Bureau Tromp over Lean of Lean Six Sigma heb ik gekozen voor een Lean Green Belt training. De training heeft me een goed inzicht gegeven van alle mogelijkheden die Lean... Na een deskundig advies van Bureau Tromp over Lean of Lean Six Sigma heb ik gekozen voor een Lean Green Belt training. De training heeft me een goed inzicht gegeven van alle mogelijkheden die Lean biedt en hoe het zich verhoudt tot Agile. Plezierige trainer en een fijne locatie waar de training werd gehouden. Top!

Peter Koomen

Heel leerzaam, inspirerend, interactief, zeker en vast de beste training die ik gevolgd heb. Waarom? Massimo is een prachtig verteller, coach en houd je scherp wanneer het nodig is. De dagen vlogen... Heel leerzaam, inspirerend, interactief, zeker en vast de beste training die ik gevolgd heb. Waarom? Massimo is een prachtig verteller, coach en houd je scherp wanneer het nodig is. De dagen vlogen voorbij door vooral te doen, mede door zijn humor zorgt hij voor een geweldige sfeer. En bovendien is eigenlijk direct toepasbaar in de praktijk!

Erik Snijders

Ik wilde op korte termijn en in 1 dag een totaalbeeld krijgen wat Lean is en hoe dit mijn organisatie zou kunnen helpen. Jelle heeft me dit haarfijn uitgelegd. Het was een snelle en interactieve... Ik wilde op korte termijn en in 1 dag een totaalbeeld krijgen wat Lean is en hoe dit mijn organisatie zou kunnen helpen. Jelle heeft me dit haarfijn uitgelegd. Het was een snelle en interactieve training. Met allerlei leuke praktijkvoorbeelden en een simulatie is Lean mij op een zeer kundige manier duidelijk gemaakt. Echt heel fijn.