Ruben van Dalen

Eric leek me een ervaren bikefitter, zag snel wat er verbeterd kon worden. Enkele fijne aanpassingen gedaan waar ik zelf nooit over zou nadenken (smaller stuur, zooltjes in mn schoenen, breder... Eric leek me een ervaren bikefitter, zag snel wat er verbeterd kon worden. Enkele fijne aanpassingen gedaan waar ik zelf nooit over zou nadenken (smaller stuur, zooltjes in mn schoenen, breder zadel, actievere houding op de fiets). Gaf echter niet veel informatie over wat hij probeerde te bewerkstelligen met aanpassingen. Dit moest ik echt aan hem vragen. Ik had het leuk gevonden als hij me er iets meer in had meegenomen. Ook verdween hij een paar keer om iets voor een andere fiets te doen, zonder me daar over in te lichten of te zeggen over hoe lang hij terug zou komen. Hierdoor kwamen we ook wat krap in de tijd voor mijn gevoel en hebben we de finetuning snel afgerond. Dat terwijl er veel mijns inziens nog grote aanpassingen zijn gedaan tijdens het finetunen (nog een ander zadel, veel compactere houding op de fiets), waardoor ik dit nauwelijks heb kunnen proefrijden.

Hoe heb je de eerste fietsritten na de Bikefit ervaren?

Ik heb nog maar 3 korte ritten kunnen fietsen, terwijl mijn klachten vaak pas bij langere ritten naar voren kwamen. Het is enorm wennen. Ik moet veel meer de spieren in mijn armen gebruiken. Dit... Ik heb nog maar 3 korte ritten kunnen fietsen, terwijl mijn klachten vaak pas bij langere ritten naar voren kwamen. Het is enorm wennen. Ik moet veel meer de spieren in mijn armen gebruiken. Dit lukt nog niet echt waardoor ik soms weer mijn schouders op slot zet. En dan krijg ik heel snel last van mijn onderrug, sneller dan voorheen. Ik hoop dat dit nog beter wordt naarmate ik mijn spieren in armen en onderrug wat meer heb kunnen trainen.

Melissa

De bikefitter was heel vriendelijk, vroeg goed door en ging secuur te werk. Ik vond fijn dat ik een tijdje op de bikefit fiets mocht rijden, omdat ik pas na een tijdje echt de verschillen tussen... De bikefitter was heel vriendelijk, vroeg goed door en ging secuur te werk. Ik vond fijn dat ik een tijdje op de bikefit fiets mocht rijden, omdat ik pas na een tijdje echt de verschillen tussen bijvoorbeeld verschillende zadels kon voelen. Wat nog ontwikkeld zou kunnen worden is de afstemming tussen verkoper en bikefitter, zo kreeg ik tegengestelde adviezen van beiden. Bovendien heb ik ervaren dat het goed is je voorafgaand aan de bikefit vast te oriënteren op een mogelijke nieuwe fiets, zodat de bikefitter rapporten van jouw potentiële fietsen kan maken.

Hoe heb je de eerste fietsritten na de Bikefit ervaren?

Heel goed! Op mijn oude fiets had ik last van tintelende voeten, pijnlijke schouders en zadelpijn en dat is nu weg. Het duurde voor mij ongeveer 4 ritten om te wennen aan spierpijn van nieuw zadel... Heel goed! Op mijn oude fiets had ik last van tintelende voeten, pijnlijke schouders en zadelpijn en dat is nu weg. Het duurde voor mij ongeveer 4 ritten om te wennen aan spierpijn van nieuw zadel en tri-bars. Toevallig bijkomend effect is dat ik hogere snelheden langer vol kan houden.

Positief ervaren en goed inzicht gekregen in hoe de fiets afgesteld moet worden alsook welk materiaal het beste bij me past

Hoe heb je de eerste fietsritten na de Bikefit ervaren?

Fiets moet nog worden afgesteld

Lysbeth

Heel goed. Er werd echt de tijd voor je genomen om de perfecte instellingen voor jou te bepalen.
Bovendien was het heel erg fijn dat mijn fiets meteen naar de werkplaats werd gebracht en ik mijn fiets, goed ingesteld, meteen weer kon meenemen naar huis.

Hoe heb je de eerste fietsritten na de Bikefit ervaren?

Ik merk dat ik veel beter op mijn fiets zit en veel meer plezier aan het fietsen beleef dan voorheen. Het is niet meer "afzien en doorbijten". Eigenlijk zou voor aanschaf van een nieuwe fiets een... Ik merk dat ik veel beter op mijn fiets zit en veel meer plezier aan het fietsen beleef dan voorheen. Het is niet meer "afzien en doorbijten". Eigenlijk zou voor aanschaf van een nieuwe fiets een bikefit gedaan moeten worden, zodat je de goede keuze maakt en de fiets meteen bij levering goed wordt afgeleverd. In plaats van eerst zelf proberen.

Jan

Professioneel en tegelijk zeer aangenaam. Aan alles merk je dat Eric heel ervaren is. Hij is nuchter, werkt rustig. Heel aardige man om enkele uren mee samen te werken. Naast het interpreteren van... Professioneel en tegelijk zeer aangenaam. Aan alles merk je dat Eric heel ervaren is. Hij is nuchter, werkt rustig. Heel aardige man om enkele uren mee samen te werken. Naast het interpreteren van de meetresultaten, neemt hij tijd om de individuele behoefte goed inschatten, en ontziet zich geen moeite om de afstelling helemaal naar wens te doen. Zo hielp hij me bij het uitzoeken van geschikte schoenen en heeft hij de schoenplaatjes goed afgesteld, wat een hele verbetering geeft. Ik vind jullie bikefitting prijzig, en dat heeft me een tijd weerhouden om langs te komen, maar achteraf beschouwd was het z'n geld waard.

Hoe heb je de eerste fietsritten na de Bikefit ervaren?

Heb de voorbije 3 weken in het hooggebergte van de Pyreneeën en vervolgens de Mont-Ventoux en omgeving gefietst, dus kon de afstelling uitgebreid testen. In het begin was het wennen aan de nieuwe... Heb de voorbije 3 weken in het hooggebergte van de Pyreneeën en vervolgens de Mont-Ventoux en omgeving gefietst, dus kon de afstelling uitgebreid testen. In het begin was het wennen aan de nieuwe fietspositie, maar rit na rit ging het beter. Ben zeer tevreden over het resultaat. Voor het eerst zit ik pijnloos op mijn fiets (zadel- en nekpijn). Doordat ik wat meer naar voren geschoven ben, kan ik meer kracht op de pedalen overbrengen, dus mijn rendement is beter. De andere schoenen en de goede afstelling van de schoenplaatjes

Vincent Vergeer

Professionele en persoonlijke aanpak. De bikefitter had zelf veel triathlonervaring en dat hielp bij het optimaliseren.

Hoe heb je de eerste fietsritten na de Bikefit ervaren?

Goed. Ik kan mijn krachten beter kwijt.

Sabrina

Uitgebreide meting met veel aandacht voor klachten en oplossingen.

Hoe heb je de eerste fietsritten na de Bikefit ervaren?

Na de fitting had ik besloten niet meteen alle geadviseerde aanpassingen door te voeren en dat heb ik na een week alsnog laten doen. De meeste aanpassingen zijn naar tevredenheid en ik fiets beter,... Na de fitting had ik besloten niet meteen alle geadviseerde aanpassingen door te voeren en dat heb ik na een week alsnog laten doen. De meeste aanpassingen zijn naar tevredenheid en ik fiets beter, sneller en met nauwelijks nog klachten. Alleen de stuurhoogte blijkt na fietsen in de Ardennen te extreem aangepast.

willem

Ik vond de bikefitting bijzonder plezierig er wordt alle tijd voor je genomen en er wordt goed naar je geluisterd .

Hoe heb je de eerste fietsritten na de Bikefit ervaren?

Helaas kan ik dat nu nog niet beoordelen,want ik wacht nog op de korte crank

iw2

Lange zit (letterlijk en figuurlijk), maar tijdens de Bikefit geen moment verveeld.

Hoe heb je de eerste fietsritten na de Bikefit ervaren?

Prima! Moest even wennen aan nieuwe afstellingen van Bikefit, nog te weinig km's gemaakt om echt het verschil in prestatie te zien, maar tijdens de eerste ritten fietst het veel "stabieler", met... Prima! Moest even wennen aan nieuwe afstellingen van Bikefit, nog te weinig km's gemaakt om echt het verschil in prestatie te zien, maar tijdens de eerste ritten fietst het veel "stabieler", met name zadelafstelling en nieuw zadel is een wereld van verschil.

De bikefit was zeer professioneel met veel aandacht op de gebieden die voor mij belangrijk waren. Er werd ruim de tijd genomen en er was ruimte om veel verschillende zaken uitgebreid uit te proberen.

Hoe heb je de eerste fietsritten na de Bikefit ervaren?

Mn eerste rit was alsof ik op een compleet nieuwe fiets gestapt ben. Ik kan meer vermogen leveren en zit ook nog eens comfortabeler.