Derya

Ik vind de uitslag van de test niet transparant. In het rapport staat niet aangegeven welke vragen je fout hebt gemaakt. Naar mijn mening is dit makkelijk geld verdienen. Ik bedoel hiermee te... Ik vind de uitslag van de test niet transparant. In het rapport staat niet aangegeven welke vragen je fout hebt gemaakt. Naar mijn mening is dit makkelijk geld verdienen. Ik bedoel hiermee te zeggen, lekker vaag blijven, zodat mensen testen via 123test blijven kopen.

Hoi Derya,
Hoi Derya,
Bij een echte IQ test krijg je niet de goede antwoorden uitgelegd, dat zou de test direct onbruikbaar maken voor vervolggebruik. Het doel van een IQ test is dat je een inschatting krijgt van je IQ, en die is gegeven.
Als je wilt oefenen met duizenden IQ test vragen, dan hebben we daar een heel uitgebreide IQ test training voor. Daarin wordt bij elke vraag het juiste antwoord gegeven en uitgelegd. zie https://www.123test.com/nl/iq-test-training/
We hebben ook tientallen korte gratis IQ tests met uitleg van de antwoorden.
zie https://www.123test.com/nl/iq/
Hoop je hiermee verder geholpen te hebben,
Groet, 123test

Ron

Er zitten enorm veel fouten in de cognitietest (woordrelaties). De goede antwoorden staan er niet bij en verschijnen pas in het rijtje bij het nakijken (waardoor je steeds denkt dat je een fout... Er zitten enorm veel fouten in de cognitietest (woordrelaties). De goede antwoorden staan er niet bij en verschijnen pas in het rijtje bij het nakijken (waardoor je steeds denkt dat je een fout maakt). Graag geld terug.

Hallo Ron,
Hallo Ron,
Ik denk dat je de training niet goed gebruikt, de juiste antwoorden staan er namelijk zeker bij, maar dan moet je wel de juiste oefen modus instellen. Ik leg het je graag uit, maar neem dan direct contact met ons op want via dit feedback kanaal voeren we geen klantenservice.
Groet, 123test

Sander Stoop

Knip en plakwerk. Test gedaan over management stijlen van 130 vragen. Gedurende de eerste reeks vragen kwam ik erachter dat deze test de naar het Nederlands vertaalde test is van... Knip en plakwerk. Test gedaan over management stijlen van 130 vragen. Gedurende de eerste reeks vragen kwam ik erachter dat deze test de naar het Nederlands vertaalde test is van www.understandmyself.com. Simpel knip en plakwerk dus, met een aantal aanvullende vragen die nog gesteld worden. Dat je voor deze test moet betalen dat zou ik nog wel begrijpen, echter kost de originele test nog geen €10,- en betaal je bij 123test.nl € 25,- voor het kopieerwerk. 123test.nl is een makkelijke en vrij uitgebreide website, maar dit extreem duurbetaalde kopieerwerk is wel een dooddoener.

Hallo Sander,
Dank je voor je uitgebreide feedback, helaas zijn je opmerkingen onjuist.
Hallo Sander,
Dank je voor je uitgebreide feedback, helaas zijn je opmerkingen onjuist.
Onze test is ons eigen product en bestaat uit een Big Five vragenlijst aangevuld met een door onszelf ontwikkelde lijst van een aantal dimensies die gaan over kenmerken die managers vrijwel altijd, in meer of mindere mate, hebben. De normering is uniek en het resultaat van eigen onderzoek. Eigen werk dus en een stuk uitgebreider.
Er bestaan veel Big Five vragenlijsten, die hebben allemaal logischerwijs veel overlap. De site die je noemt gebruikt een open source lijst die ontstaan is uit wetenschappelijke bronnen die wij (deels) ook als uitgangspunt hebben gebruikt. Een test is ook heel veel meer dan alleen de vragenlijst, het echte werk zit vooral in de uitslag.
Onze test en rapportage bestaan sowieso al veel langer dan de site die je noemt. Ik hoop dat je inziet dat je opmerkingen onterecht zijn en dat je deze wilt herzien. Je kunt ons ook altijd direct benaderen natuurlijk als je vragen hebt.
Vriendelijke groet,
Dr Edwin van Thiel, 123test

Lucy

Heb je eindelijk de gratis test af, moet je geld betalen voor de uitslag..

Reactie 123test.nl:

Wij hebben ook veel gratis tests en vooraf staat altijd aangegeven wanneer het een betaalde test betreft. Sorry, als dit niet duidelijk genoeg is overgekomen. We zullen overigens nooit zomaar geld... Wij hebben ook veel gratis tests en vooraf staat altijd aangegeven wanneer het een betaalde test betreft. Sorry, als dit niet duidelijk genoeg is overgekomen. We zullen overigens nooit zomaar geld afschrijven of je ergens toe verplichten.

Bart

Wat een pure misleiding is dit. Begin niet aan de 'gratis' tests zoals zij adverteren op Google. Zij vragen na afloop een bedrag van €9,95 voor de 'Gratis' IQ test.

Nick

Slechte test. Vraag 5 klopt niet. Heb hem helemaal uitgewerkt en er staat geen goed antwoord in. Zelfde voor vraag 7. Het tegenovergestelde van stoer is niet verlegen. Het beste antwoord zou laf... Slechte test. Vraag 5 klopt niet. Heb hem helemaal uitgewerkt en er staat geen goed antwoord in. Zelfde voor vraag 7. Het tegenovergestelde van stoer is niet verlegen. Het beste antwoord zou laf moeten zijn.

Reactie 123test.nl:

Wat jammer dat we je feedback niet eerder gezien hebben. Wat betreft vraag vijf van deze test wil ik je graag wijzen naar onze uitleg via: https://www.123test.com/nl/kubus-vouwen/. Terugkomend op... Wat jammer dat we je feedback niet eerder gezien hebben. Wat betreft vraag vijf van deze test wil ik je graag wijzen naar onze uitleg via: https://www.123test.com/nl/kubus-vouwen/. Terugkomend op vraag 7, het antoniem van laf is dapper. Deze woorden gaan om intrinsieke eigenschappen van iemand, die je niet per se van de buitenkant kunt zien.
Het antoniem van stoer is verlegen. Deze woorden gaan meer over de perceptie van anderen over iemand, eigenschappen die je van de buitenkant kunt zien. Daarom kun je bijvoorbeeld verlegen zijn maar toch dapper. Dat gezegd hebbende liggen de woorden qua betekenis natuurlijk erg dicht bij elkaar, en is het begrijpelijk dat dit vragen oproept. Toch is ‘verlegen’ hier het meest juiste antwoord.

Matijs

De vragen zijn goed maar er staat niet aangegeven hoe duur de test is en dit wordt pas aangegeven wanneer je de hele test hebt ingevuld.

Aïsha

Ik heb een pakket gekocht, om te oefenen voor de politie selectie. Maar ik heb het gevoel alsof deze testen veel makkelijker zijn dan die bij de politie, die heb ik namelijk al een keer gedaan dus... Ik heb een pakket gekocht, om te oefenen voor de politie selectie. Maar ik heb het gevoel alsof deze testen veel makkelijker zijn dan die bij de politie, die heb ik namelijk al een keer gedaan dus ik weet daar hoe moeilijk ze zijn, vergeleken met hier. Klopt dit?

V.O.

Geeft een goed beeld waar het naar toe gaat en hoe je moet denken. Als je meer wilt dan is het logisch dat er een vergoeding voor wordt gevraagd. Heb er veel van opgestoken.

Jullie zijn...

Jullie zijn zeker één van de betere.

Reactie 123test.nl:

Bedankt voor je positieve feedback! Vooral fijn te weten dat het je geholpen heeft.

AnToine

Achteraf moet je opeens betalen

Reactie 123test.nl:

Jammer dat we nu niet weten bij welke test je dit ervaren hebt. Wij hebben ook veel gratis tests en vooraf staat altijd aangegeven wanneer het een betaalde test betreft. Sorry, als dit niet... Jammer dat we nu niet weten bij welke test je dit ervaren hebt. Wij hebben ook veel gratis tests en vooraf staat altijd aangegeven wanneer het een betaalde test betreft. Sorry, als dit niet duidelijk genoeg is overgekomen. We zullen overigens nooit zomaar geld afschrijven of je ergens toe verplichten.