Zorgeloosch

Mijn (ex)partner en ik hebben onze echtscheiding willen regelen bij Zorgeloosch. In het begin had ik al een slecht gevoel; betalen voor iets wat je nog niet hebt gekregen, klop natuurlijk niet, maar je zit in je emoties. Daarnaast was ik herstellende van ernstig ziek zijn. Je wil op dat moment maar één ding: zo snel mogelijk scheiden!

We hebben acht mediation gesprekken gevoerd, maar daar is niets uitgekomen. Waar de mediator ontzorgt, informeert en begeleidt en het proces bewaakt, kreeg ik er juist zorgen bij, van enige informatievoorziening en begeleiding was geen sprake, laat staan van het bewaken van het proces. De spanningen tussen ons liepen op, afspraken zijn niet nagekomen, we liepen vast en de mediator deed niets om ons nader tot elkaar te brengen.

Hij had geen flauw benul hoe hij de gesprekken met ons moest leiden. Het proces werd niet bewaakt. Aan emotie werd vrijwel geen aandacht besteed, want die moesten wij maar zoveel mogelijk ‘aan de kant zetten’. Wij moesten het zakelijk bekijken. Er zou later wel ruimte komen voor emoties.

Na diverse gesprekken heb ik aangegeven dat ik een andere insteek van de mediation verwachtte, een andere aanpak waarbij de moeilijke gesprekken worden gevoerd onder leiding van een ter zake kundige mediator en waarbij het welzijn en het belang van de kinderen de hoogste prioriteit heeft.

Nu tijdens de mediation gesprekken geen enkele voortgang werd geboekt, heb ik een partij adviseur ingeschakeld. Pas door de partij adviseur werden mij zaken duidelijk en kon ik gefundeerde beslissingen nemen en begreep ik dat wat de mediator financieel gedaan had lang niet altijd juist was.
Dit alles heeft mij erg veel extra gekost, zowel financieel als mentaal en fysiek.

Een scheiding is al dramatisch genoeg, maar deze mediation heeft tot nog meer problemen en stress geleidt en uiteindelijk tot een procedure waar we nu in verwikkeld zijn, omdat deze mediation ons verder uit elkaar gedreven heeft!

Ik wil mijn helft van het bedrag dat aan Zorgeloosch betaald is terugontvangen. Daarbij merk ik op dat een gedeelte van dit bedrag ziet op hypotheekverlening en dat dit alleen voor mijn ex-partner relevant is. Zorgeloosch blijkt dus alleen voor zichzelf en niet voor zijn klanten te zorgen.

Score voor Zorgeloosch Scheiden: 0.5/5