BeGro

Mijn ervaring met Zonnepanelen-Voordelig is niet onverdeeld positief..
Begin 2020 heb ik bij dit bedrijf offerte aangevraagd voor het leveren en plaatsen van een aantal zonnepanelen op mijn sedumdak.
Het betreft een ongewoon dak waarvoor het zgn. "veldsteem" van Van der Valk mij een zeer geschikt montagesysteem leek.
Met dit veldsysteem dacht ik een steviger, lichter en goedkoper frame samen te kunnen stellen dan met het traditionele systeem met stoepstenen als fundering en ballast.
In heb hierover contact gehad met de de fabrikant en deze was het hiermee eens en zij hebben mijn specifieke situatie doorgerekend en een constructietekening gemaakt.
In mijn offerte-aanvraag bij Zonnepanelen-Voordelig heb ik mijn wensen/eisen ten aanzien van het toe te passen montagesysteem duidelijk gemaakt. In latere e-mails aan Zonnepanelen-Voordelig en in mijn uiteindelijke materialenbestellijst is dit meerdere keren opnieuw in beeld gekomen.
Deze mails zijn kennelijk niet goed gelezen of niet serieus genomen.
Daardoor is er bij Zonnepanelen-Voordelig een misvatting ontstaan over het door mij gewenste montagesysteem.
Doordat de monteurs de juiste materialen niet bij zich hadden ben ik tijdens de montage voor het blok gezet en ben ik met tegenzin akkoord gegaan met het installeren van hun standaard systeem.
Nadat gebleken was dat Zonnepanelen-Voordelig ook nog een rekenfoutje had gemaakt, werd voorgesteld dat er nog meer ballastgewicht op het dak aangebracht zou worden.
Dit was voor mij de druppel die de emmer deed overlopen en heb ik gevraagd alsnog terug te vallen op mijn oorspronkelijke idee van het veldsysteem.
Hieraan wilde het bedrijf onder geen voorwaarde meewerken.
In plaats van mee te denken over een constructieve oplossing voor het onstane probleem dreigde het bedrijf met een incassobureau.
Pas nadat ik had aangeboden afstand te doen van mijn recht op garantieaanspraken, is het project alsnog volgens mijn oorspronkelijke plan afgerond.
Met het eindresultaat ben ik zeer tevreden; maar minder tevreden ben ik met het feit dat ik dit resultaat zwaar heb moeten bevechten.
JG
Amersfoort

Score voor Zonnepanelen-voordelig: 3.5/5
Zou u dit bedrijf aanbevelen? Ja