ZON7

Ervaring met schouwing
Vakkundigheid monteurs
Kennis van de adviseur

Erik Norder

Via Essent ben ik in aanraking gekomen met Zon7, vrijwel direct heeft Zon7 een offerte opgeleverd.
Om vergelijkingen te maken heb ik bij Coolblue en Zelfstroom ook een offerte opgevraagd.
Prijzen en aantal totaal aantal kWh liggen bijelkaar, na wikken en wegen gekozen om bij Zon7 de offerte te tekenen.
Als ik geweten had dat na ondertekening de communicatie met het bedrijf moeizaam verloopt, had ik nooit getekend.

Enkele voorbeelden:
* Als je vragen per e-mail stelt, krijg je geen reactie meer terug;
* Je moet zelf het bedrijf bellen, om erachter te komen waarom ze 2 maanden niets vanzich hebben laten horen;
* Schouwing is geweest, reactie gegeven op het schouwplan. Geen enkele reactie komt er terug.
* In e-mails worden vergelijkingen gemaakt, zonder de vergelijking te maken;
* In reacties zitten te globale antwoorden, zoals iets eerder, iets later, heeft iets effect.
* Als je een e-mail krijgt vanuit Zon7, staat er 9 van de 10 keer in voor x datum reageren. Indien geen reactie dan kan de schouwing of plaatsing niet doorgaan.
* Panelen waren niet meer leverbaar, er werden andere panelen aangeboden. Er wordt niet verteld dat het legplan die uit de schouwing komt niet meer klopt omdat de afmetingen anders zijn.
* Implementatiebedrijf vroeg bij welk bedrijf ik de panelen had gekocht, op het antwoord Zon7, dan weten wij voldoende. Met andere worden het komt vaker voor dat legplan niet klopt.
* Medewerker implementatiebedrijf was erop tegen om kabel via kruipruimte te leggen. Dit was wel afgesproken tijdens schouwing;
* De RJ-45 connector op het netwerkkabel, is amateuristisch aangebracht;
* Je wordt door Zon7 meerdere malen voor het blok gezet, zonder dat de consequenties goed uitgelegd worden.

Reactie ZON7:

geachte klant,
Wij hebben u uiteraard verder geholpen achter de schermen.
Veel plezier met uw systeem.
team zon7

Score voor ZON7: 2.5/5
Zou u dit bedrijf aanbevelen? Nee
Geslacht: Man
Leeftijd: 35