Met hoeveel sterren waardeert u de Medisynx Methode?
Maria

Zeer positief. Eind 2015 is geconstateerd dat ik ziek ben door voeding. Een half jaar later kreeg ik de diagnose ziekte van Waldenstrom, een zeldzame vorm van lymfeklierkanker. In het half jaar vóór diagnose bemerkte ik al een geleidelijke verbetering van tal van klachten. Deze klachten waren ook sluipenderwijs ontstaan. Ik slikte steeds meer voedingssupplementen. Inmiddels heb ik dat al fors verminderd. Bij de driemaandelijkse controle is mijn ziektebeeld tot op heden stabiel. Behandeling is nog niet nodig. Wat ik bijzonder vind, is de toename van kracht in mijn lichaam. Ik voel me sterker worden in mijn schouders, bovenarmen en benen en dat terwijl ik me helemaal niet gerealiseerd heb dat er sprake was van lichaamszwakte. Vaak is er bij deze ziekte sprake van een toenemende lichaamszwakte op het moment van diagnose. Knijpkracht is ook toegenomen. Ik kan me beter concentreren, heb geen gezwollen tong meer, de jaundice (geelheid) van handen en voeten is nagenoeg weggetrokken, ik ruik stukken beter, ben mentaal sterker en heb na circa 45 jaar een normale stoelgang in plaats van steeds vaker een grote boodschap als 'oerknal'. Mijn huidskleur is fris en huid en tong zijn niet meer droog. Mijn tanden zien er qua kleur stukken beter uit en ook is het glazuur van mijn tanden sterker geworden, enz. Logisch dat ik mijn dieet zeer gemotiveerd volg. Ook heb ik regelmatig een acupunctuur behandeling. Dat voelt elke keer weer goed. Voel me sterk hierna.

Wat vindt u van de reactie van de Minister van Volksgezondheid Mw. drs Edith Schippers en de Vereniging tegen Kwakzalverij?

Ik vind dit zeer kwalijk.
Hiermee ontneemt zij in feite een fors aantal mensen de mogelijkheid om op het vlak van de voor hen juiste voeding 'in kaart te worden gebracht' en daarna de regie om gezonder te worden in eigen hand te nemen.

Vindt u dat de Medisynx Methode in de basis verzekering vergoed zou moeten worden?

Ja.
De Medisynx Methode heeft zich in de afgelopen jaren bij vele patiënten met een breed scala van aandoeningen zonder meer bewezen.
Er wordt vanuit de officiële instanties in toenemende mate gewezen op preventie en de eigen verantwoordelijkheid van de individuele mens. De Medisynx Methode geeft hier een uitstekend antwoord op en een duidelijke, op maat gesneden, 'uitgangspositie' per individu.

Zou u de Medisynx Methode ook aan anderen aanraden om te gaan doen?

Ja, zonder meer.
De Medisynx Methode geeft jouw 'blauwdruk' aan t.a.v. voeding.
Met het alom bekende: niet teveel vet, zout, suiker, voldoende bewegen, slapen en ontspannen, kom je er niet.
Zogenaamde gezonde voeding is sinds enige jaren een hype.
Het kan rust geven als je weet wat voor jou de gezonde voeding is en dan het wonder als je na enige tijd merkt hoeveel beter je je gaat voelen en welke klachten aan voedingsfouten allemaal gerelateerd zijn.

Score voor Ziek door voeding: 5/5
Zou u de Medisynx Methode aan anderen aanbevelen? Ja