Afwisseling van de inhoud in de box
Wat vind je van onze gezonde recepten?
MaR

Ik had het pakket gewonnen bij de Postcodeloterij. De ingrediënten, de groenten waren erg vers. De recepten zagen er leuk uit maar vallen vrij smakeloos uit. Bij de Thaise curry zat nog wel een kleine zakje groene curry maar verder niets. Bij het pastagerecht zat een zakje Italiaanse kruiden en je moest er zelf nog wat peper en zout bij doen. Ook een vrij vlak gerecht qua smaak. Maar waar ik zelf erg van schrok: het aantal calorieën. per maaltijd en grammen vet. De Thaise curry bevat per persoon maar liefst 47% vet , 9% eiwit en 44% kh. De paddenstoelenpasta:623 per persoon, 44% vet, 41% kh en 15% eiwit. Alleen voor een hoofdgerecht zonder vlees of vis?
Als ik zelf pompoensoep maak is deze altijd lekker stevig. De pompoensoep in dit pakket is erg waterig. Dat klopt wel want er zit maar 36% pompoen in. De rest is water en nog wat toevoegingen. Het brood dat bij de soep hoort is een zuurdesembrood en daar kan je iemand een gat mee in zijn hoofd slaan. Je krijgt er een pakje roomboter bij dus… Smeren maar. En weer een grote kwak vet naar binnen.
Bij het woord biologisch denk ik automatisch aan gezonde voeding. De ingrediënten zijn op zich gezond maar de receptuur echt niet. Twee potten crème fraiche in een pasta maaltijd en een groot blik kokosmelk in de Thaise curry. En dan zit er nog niet eens vlees of vis bij, dat zou eigenlijk wel moeten gezien het lage percentage aan eiwitten.
Ik zal zelf nooit een WillemenDrees box kopen.

O ja, er zit ook nog een recept bij voor een tarte Tatin. Met daarbij… Een grote pot slagroom natuurlijk. We moeten wel in stijl blijven 🙂

Groenten zijn vers

Score voor Willemendrees.nl: 2/5