Wij volgen nu drie jaar verschillende groepen bij de Wereldschool. De ondersteuning van onze leerkracht is altijd goed geweest.
Het kleuterprogramma vinden wij te veel gericht op 'een groep kleuters' terwijl je in werkelijkheid een op een werkt, dit werkt niet goed.
Vanaf groep 3 is het een goed systeem.
Er is niet altijd veel begrip voor de onderwijs situatie in het buitenland in vergelijking met het Nederlands systeem. Kinderen kunnen bijvoorbeeld door een ander systeem voor lopen met lezen. Zo maar een gedeelte of een klas overslaan bij de wereldschool kan lastig worden gemaakt terwijl dit helemaal niet lastig hoeft te zijn. Ik denk dat Wereldschool zich kan verbeteren door meer naar het onderwijs in het buitenland te kijken en waar een kind dan staat in de ontwikkeling in vergelijking met het Nederlands systeem. En dus niet zo zeer in welke groep een kind in Nederland op school 'hoort' te zitten.
Over het algemeen zijn onze ervaringen positief en zijn de vakken goed te volgen. Het online systeem zit goed en duidelijk in elkaar met voldoende uitleg voor de ouders. Door de afwisseling van online werken en werken in werkboekjes/ schriftjes, is het goed vol te houden voor de kinderen.

Reactie Wereldschool:

Bedankt voor uw review en inhoudelijke punten. Hier kunnen we wat mee!

Score voor Wereldschool: 3.5/5
Zou u dit bedrijf aanbevelen? Ja