Bruikbaarheid contracten

Op zoek naar een Engelstalige versie van een AVG tekst voor mijn website, vond ik die bij Voorbeeldcontract.nl. Het aankoopproces was soepel.

Reactie op een vraag was snel.

In de tekst staat een zin die niet juist is:
By agreeing to this privacy statement, you will give your explicit permission within the meaning of article 6 paragraph 1 sub a of the GDPR for the processing of your personal data for the purposes mentioned below. You can at all times revoke your permission. If however you do not provide specific information to us or do not give us permission to process such information, we may not be able to be of optimal service to you.

De persoon in kwestie moet expliciet toestemming geven dat je diens persoonsgegevens verwerkt. En in dat verband kan je verwijzen naar het privacy statement, waarin betrokkenen kunnen lezen hoe je met die data omgaat. Het is dus eigenlijk het omgekeerde van wat hierboven staat. Zie: https://blog.iusmentis.com/2018/06/21/zes-aanpassingen-die-je-moet-doorvoeren-in-je-privacyverklaring/ (zie punt 6)

Reactie Voorbeeldcontract.nl:

De zin is naar ons idee wel juist. Het expliciet instemmen met het privacy statement is namelijk een optie uit ons model. Deze optie kunt u gebruiken indien u expliciet om instemming met het privacy statement vraagt. De zin die u citeert hoort bij die optie. De standaard van ons model is dat geen toestemming wordt gevraagd voor het akkoord gaan met het privacy statement.

Score voor Voorbeeldcontract.nl: 3.5/5
Zou u dit bedrijf aanbevelen? Ja
Afgenomen dienst: