CNA

Het was eigenlijk vanaf de bestelling een ramp. Ondanks de aangegeven leverdatum, kwam de keuken eerst 10 dagen te vroeg, toen een dag te laat, 2 naleveringen, waarvan 1 een verrassing en steeds werden we onaangekondigd door de chauffeur gebeld dat hij voor het huis stond. Dit betreft een keuken voor een recreatiewoning. Vandaar dat we niet meteen te plekke konden zijn.

Elke levering was beschadigd. Bij de eerste zat ook nog een heleboel spul van een andere keuken en ontbrak de helft van de onze.
Gebruiksaanwijzingen zijn zo klein en onduidelijk dat we een foto moesten nemen om uit te kunnen zoomen. Duurde 2 x langer dan ingepland en kon helaas niet afgemaakt worden vanwege verkeerde levering.
Mijn eerste contact was met bijzonder onbereidwillige en ouderwetse man. Ik stelde bv voor om ipv op een nalevering van 2 weken te wachten zelf het ontbrekende sifon aan te schaffen en dat zij die dan konden vergoeden maar dat "kostte hem geld" dus dat weigerde hij. Maar dat ik mijn vakantiehuis nu 2 weken niet kon verhuren en dus veel meer geld verloor dan de prijs van een sifon, dat kwam geloof ik niet aan.
Later kreeg ik contact met de klantenservice en daar werkt een heel aardig en bekwaam persoon die echt meedenkt en de situatie snapt.
Helaas blijft de kwaliteit van de keuken ver onder de maat. Misschien is de prijs ernaar maar je zou het toch moeten verkopen als het is. Niet als een premium keuken. Er zitten bv geen stelpoten onder, geen haken om de kasten te verankeren in de muur, onze installateur werd erg zenuwachtig van de oven die met 4 schroefjes vast hing in spaanplaat en wilde sowieso gillend wegrennen. Doordat er op de site stond dat de keukens uitermate geschikt zijn voor recreatie- en studentenwoningen dacht ik dat ie hufterproof zou zijn, maar dat is niet het geval. Ben heel benieuwd hoe lang hij meegaat.
Ook bij de tweede levering was het werkblad beschadigd. De dozen waren kapot waardoor sommige frontjes blootgesteld waren. Op een derde levering wilden wij niet wachten. Dat gaf immers nóg 2 weken vertraging en geen garantie dat het deze keer onbeschadigd aankwam. Klantenservice bood aan een spoedlevering te doen, maar waarom kon dat dan niet de eerste keer? Wij hebben beleefd afgewezen omdat we de keuken inmiddels geïnstalleerd hadden met het lichtst beschadigde blad.
Worden we een paar dagen later gebeld dat er 2 pakketten voor ons zijn. Nog een werkblad en....? Ik heb nu een schuur vol halve kasten en werkbladen, heb 3 keer met stel en sprong een half uur moeten rijden om een onaangekomdigde keuken aan te nemen. Deze keuken heeft mij 3 keer voorrijkosten gekost van de installateur, meer arbeidskosten dan voorzien vanwege de vele problemen die opgelost moesten worden en natuurlijk 3 weken huur.
Goedkoop is duurkoop. Neem maar gewoon een Ikea-keuken.

Reactie Via-Direct:

Beste CNA,
Bedankt voor uw review.
Het bovenstaande is ondertussen opgelost.
Vriendelijke groet,
Team Via-Direct.

Score voor Via-Direct: 1/5
Zou u ons bedrijf aanbevelen? Nee