Daar rijd je dan, rustig tuffend, met 120 km/uur op de A2. Plotseling gaat er een lampje branden op het paneel voor je en verschijnt er een omineuze melding op het dashboard: paniek! Snel naar de rechter rijbaan, vaart verminderen, en je hoopt er het beste van.
Dan naar de Peugeot-garage waar de mooie 208 vandaan komt. Ik heb geen afspraak, maar wel mijn auto dringend nodig. Aldaar aangekomen word ik direct te woord gestaan door de nestor van dit bedrijf. Hij luistert enkele ogenblikken bedachtzaam naar mijn relaas en regelt – direct – een monteur die mij glimlachend een hand geeft. Hij gaat direct aan de slag. Wil ik de reparatie thuis afwachten? In dat geval staat de auto al klaar waarmee ik meteen thuis kan worden gebracht. Ik besluit te blijven en de koffie, met de krant van vandaag, staan tot mijn beschikking.
Dan blijkt in de loop van de ochtend dat een onwillige sensor de oorzaak van het probleem was. Een gemakkelijke prooi voor de ervaren monteur.
Er volgt nog een korte, deskundige uitleg en dan ligt mijn autosleutel klaar. Dat betekent dat ik mijn afspraken niet hoef af te zeggen en dat ik weer kan rijden, mooi! Er volgt een blij afscheid en dan snor ik weg, opgelucht, probleem opgelost.

Bestaat deze service nog, anno heden? Ja, deze bestaat! Bij garage van Tilborg te Zaltbommel, van harte aanbevolen!

Score voor van Tilborg Autobedrijf: 5/5
Zou u dit bedrijf aanbevelen? Ja
reparatie