De lessen waren plezierig, evenals de groep waar ik in zat. Tijdens de cursus lag de focus op de grammatica, terwijl ik tijdens het intake gesprek de indruk kreeg dat tijdens deze cursus ook aandacht zou zijn voor schrijf- en spreekvaardigheid. Schrijfvaardigheid slechts twee oefeningen, spreekvaardigheid zo tussendoor. Les was grotendeels in het Engels, ook de uitleg. Dat vond ik erg goed, zo leer je het het beste. Wat ik miste was een cursusmap voor het cursusmateriaal en een korte (thee/koffie)pauze aangezien in de zaal geen koffie/thee aanwezig was. De lessen waren op zich prima, maar de stof werd wat rommelig aangeboden. Alles liep door elkaar heen, weinig structuur. Soms werden tijdens of na de les opdrachten gekopieerd. Soms zaten die door elkaar of kwamen dubbel voor. Huiswerk werd niet altijd nagekeken. Het nakijken gebeurde klassikaal en soms ging dat iets te snel door het meeschrijven waardoor je andere antwoorden miste. Ik had het handig gevonden als gebruik gemaakt zou zijn van het projectiescherm met daarop de juiste antwoorden.

De tijdstippen van de lessen vind ik ronduit ongelukkig. Midden op de middag is geen goed tijdstip in verband met werkzaamheden en afspraken. Ook voor de continuiteit/bedrijfsvoering vind ik het beter als UvA-talen de lessen in de ochtend of in de namiddag zou aanbieden.

Score voor UvA Talen NL: 2.5/5
Zou u dit bedrijf aanbevelen? Ja