R.A. van Dort

Ervaring in telegramstijl (vanwege lengte van de beschrijving!):
Tweede week van augustus bestelling geplaatst: midden- en einddemper voor een Tucson 4X4. Na mailwisseling juiste typenrs gekregen en bestelling geplaatst. Door UD is aangegeven dat montageset niet voorradig/leverbaar is en heb daarom zelf een montageset moeten aanschaffen. Tijdens bestellen al verwarring omdat meerdere medewerkers zich bezighouden met een bestelling. Uitlaatdelen bij montagepartner bekeken: afwijking in middendemper en einddemper. Middendemper moet een enigszins gebogen pijp hebben; geleverde demper heeft rechte pijp en achterste flens verschilt ongeveer een kwartslag t.o.v. voorste flens. Geleverde achterdemper heeft afwijkende ophangpunten. Tijdens montage heeft de monteur telefonisch contact met UD, waarop een medewerker komt kijken en gesignaleerde fouten ziet. Door de rechte i.p.v. gebogen pijp én verschil in ophanging van de achterdemper "wringt" de uitlaat. Ook bijstellen (hameren!) van ophangbeugels aan de wagen helpt nauwelijks. Afwijking in de positie van de achterste flens wordt opgelost door de pijp door te snijden (!!) en een koppelstuk te gebruiken. Dit is op dat moment de enige (minst slechte) oplossing om e.e.a. gemonteerd te krijgen! Achterdemper slaat tijdens rijden tegen de montagebalk van de trekhaak. Op of omstreeks 16 aug. het verzoek (standaard) om een recensie te plaatsen. Op basis van de recensie en de score een (automatisch) antwoord, dat contact zal worden opgenomen. Tot op heden -bijna 2 mnd na bestelling/montage- niets vernomen van UD. Ook is de ingestuurde recensie nergens op de site terug te vinden! Tussentijds contact gehad met de montagepartner, die e.e.e. heeft doorgesproken met UD.
Bijkomende schade: tijdens rit naar vakantieadres door KLPD staande gehouden vanwege gebrek aan verlichting op de caravan. Diverse zekeringen bleken kapot; zekeringen verwisseld maar na gebruik van knipper- en andere verlichting blijken zekeringen weer kapot. Op vakantieadres autobedrijf benaderd, waarbij wordt geconstateerd dat de bekabeling naar de trekhaak door de achterdemper is geraakt/beschadigd/ingesneden waardoor kortsluiting op het elektrisch systeem van de wagen is ontstaan. Bekabeling is provisorisch gerepareerd zodat verder kan worden gereden.
Het zal duidelijk zijn, dat hier geen sprake is van serviceverlening en correct omgaan met clienten; ik neem hier dan ook geen genoegen mee!

Reactie UitlaatDiscounter.nl:

Beste R,A van Dort,
U heeft bij ons inderdaad uitlaten gekocht die bij een partner gemonteerd zijn. In eerste instantie wilde u de versie van de 4x2 bestellen en onder de 4x4 laten zetten. Dit hebben wij toen afgeraden omdat deze totaal verkeerd liepen tegenover de juiste. Vervolgens was de collega waarmee u contact had afwezig waardoor een andere collega het over nam, u had in de bestelling gezet graag montagematerialen bij leveren (waarvan gezegd was dat wij deze niet kunnen leveren ) onze collega die u in eerste instantie had geholpen was er toen niet en dus kon de inkoop niet worden ingelicht dat die niet achter de montagedelen aan moest. Hij heeft vervolgens contact gezocht betreffende de montagedelen die hij niet kon krijgen (ruim een uur gezocht wat een andere collega ook al had gedaan in verband met de notite die in de order stond) Dit maakt verder niet uit dat we die tijd kwijt zijn want we helpen onze klanten graag zover we kunnen. Vervolgens vroeg u om een montageadres en we hebben u doorverwezen. vanuit daar kregen we inderdaad bericht, echter hebben wij enkel bericht gehad van een gedraaide flens, vervolgens hebben wij 3 verschillende uitlaten heen en weer gereden om te kijken of die wel goed zaten. Helaas was dat niet zo dus hebben wij hiervoor kosteloos een pijpverbinder van 17,50 geleverd om het op te lossen.
Naar onze kennis was het verder opgelost en geregeld, tot dit bericht. Ik denk dat de eerste review erlangs is gegaan, want die hebben we niet gezien anders hadden we uiteraard contact gelegd.
Al met al vinden we het vervelend om te horen dat de ervaring niet goed is geweest en hopen we dat er een manier is dat we dit in de toekomst goed kunnen maken, we horen graag per mail van u.

Score voor UitlaatDiscounter.nl: 0.5/5
Beveelt u dit bedrijf aan Nee
Aangekocht product: UD -U04732 en UD-U04734