Info over verloop reservering
Reserveringsgemak
Snelheid reservering

Ik heb in Februari een vakantie geboekt bij jullie voor 24 Mei. Donderdag 24 Mei gingen ik en mijn man naar Schiphol voor een heerlijke vakantie. Eenmaal bij Schiphol aangekomen kregen wij te horen dat we niet mee mochten met het vliegtuig omdat onze naam niet voluit stond maar alleen de voorletter en achternaam terwijl jullie alles in goede ontvangst hebben genomen. Om boeken heeft ons 400 euro gekost dus een dure reis van 950 euro!! is het geworden. op de luchthaven van Turkije kregen wij op onze boardingpas te zien alleen de voorletter en achternaam precies zoals wij geboekt hadden. wij vinden het belachelijk dat het ons 400 euro extra heeft gekost alleen van het veranderen van onze voornaam. Schandalig!!!

Alleen maar slechte punten hele slechte service

Reactie Triptime Vliegtickets:

Bij het invoeren van de namen van de passagier wordt op onze reserveringspagina in het rood nadrukkelijk aangegeven dat u de namen van de passagier dient in te vullen ‘zoals vermeld in reisdocument’.
Dit betekent dat de namen uitgeschreven dienen te worden zoals dit vermeld staat in het reisdocument.
Dit wordt nadrukkelijk vermeld op de website om te voorkomen dat de passagier hinder zal ondervinden gedurende de reis.
Desalniettemin heeft u tijdens het plaatsen van de boeking niet de naam vermeld zoals dit ook in uw reisdocument staat vermeld.
Indien de gegevens zoals vermeld in het reisdocument niet overeenkomt met de gegevens zoals bekend bij de luchtvaartmaatschappij, dan is het check-in personeel genoodzaakt om u volgens het APIS* regelgeving tot de vlucht te weigeren.
*De luchtvaartmaatschappijen zijn verplicht ‘AdvancePassenger Information’ (APIS) te verzamelen en aan te leveren aan grensautoriteiten van bepaalde bestemmingen.
Hieronder valt identiteitsinformatie zoals vermeld in het reisdocument en basis vluchtinformatie, deze informatie dient strikt overeen te komen zoals vermeld in het reisdocument.
Wetgeving dwingt luchtvaartmaatschappijen het APIS proces en de kwaliteit van deze informatie correct aan te leveren.
Passagiers mogen niet mee aan boord indien de gegevens niet juist zijn aangeleverd.
Derhalve kan dit voor luchtvaartmaatschappijen leiden tot hoge boetes of zelfs het intrekken van licenties om op een buitenstation te opereren, indien zij niet in staat zijn te voldoen aan de APIS regelgeving.
Voor wat betreft uw opmerking dat u op de luchthaven in Turkije een boardingpass heeft gekregen waar uw voorletters vermeld stonden het volgende. Op het moment dat u de boeking plaatst worden de namen doorgegeven aan de luchtvaartmaatschappij. Naamswijzigingen welke naderhand worden doorgevoerd worden als vluchtnotitie bij de betreffende boeking vermeld. Ondanks dat u een boardingpass heeft gekregen waar de voorletters op stonden vermeld, stond in het systeem van de luchtvaartmaatschappij uw naam wel correct vermeld.Als dit niet het geval was, had u niet kunnen inchecken zoals dit het geval was gedurende uw heenvlucht.

Score voor Triptime Vliegtickets: 1/5
Beveelt u dit bedrijf aan? Nee
Aangekocht product: Tickets YA0F18 en 35P3MO