Sunneroo

Hoe tevreden bent u over het adviestraject?
Hoe tevreden bent u over de (after)service?
Hoe tevreden bent u over de installatiewerkzaamheden?

G Schonewille

Adviesgesprek gaf veel vertrouwen, had de indruk dat de heren wel verstand van zaken hadden. Communicatie over installatie liep wat stroef, ook 2 keer uitgesteld (Corona) Montage nam meer dan een dag in beslag. Er moest gebruik worden gemaakt van een hoogwerker, kost wat meer tijd, maar niet alle monteurs (4 op een bepaald moment) waren m.i. even kundig wat ook extra tijd in beslag nam. De installatie is nu ruim 3 maanden in gebruik en werkt naar verwachting. De BTW service zou contact met me opnemen zodat ik hen kan machtigen dit voor mij te doen. Heb ze er 1x aan herinnert, toen werd gezegd dat ze dat altijd aan het eind van het jaar deden.... (erg raar natuurlijk) maar heb nog niets van ze gehoord. Ik hoop een prima installatie te hebben aangeschaft en Sunneroo-aftersales voorlopig niet nodig te hebben. Die BTW heb ik inmiddels zelf teruggevraagd en ontvangen

Reactie Sunneroo:

Beste Geert Schonewille,

Hartelijk dank voor uw beoordeling.
Dat naar uw gevoel de communicatie betreffende de installatie wat stroef liep kan ik me zeer zeker voorstellen. Het is natuurlijk niet prettig om de geplande montage datum met 10 dagen uitgesteld te zien worden, wij hebben u echter ook uitgelegd waarom. Wij mogen gelukkig doorwerken tijdens de lockdown, echter hebben we wél de juiste voorzorgsmaatregelen te nemen. Één van deze voorzorgsmaatregelen is: bij klachten, laat je testen en blijf thuis. De gezondheid van onze medewerkers en onze klanten staat namelijk boven onze commercie. Ik begrijp ten zeerste dat dat vervelend is maar we hebben u zo snel als we redelijkerwijs konden ruimte vrijgespeeld bij een ander team en we zijn dan ook blij om bij u een mooie installatie te hebben opgeleverd.

Dat uw dak de nodige uitdagingen nodig had, was vooraf bekend. Om veilig uw dak te kunnen betreden en het benodigde materieel op uw dak te kunnen brengen was in uw geval een kniktelescoophoogwerker en het gebruik van valharnassen noodzakelijk. Dit was vooraf ook duidelijk afgestemd en in de vooraf vastgesteld prijs opgenomen. Dat we hierdoor meer werk hadden dan geanticipeerd kan gebeuren. In de meeste gevallen ronden we normale klussen van 16 panelen eenvoudig binnen een dag(deel) af maar in complexe situaties zoals deze lang niet altijd. Daarnaast snijden we niet graag hoekjes af maar nemen we zo nodig extra de tijd om het systeem vakkundig op te leveren. Zeker met een systeem van SolarEdge waarvoor daglicht nodig is om alles goed door te meten en op te leveren i.c.m. een montage op een van de “kortste” dagen van het jaar. Als klant betaalde u trouwens enkel de vooraf overeengekomen vaste prijs, dus deze extra uren waren voor rekening van ons.

Betreffende uw bericht van onze uitspraak dat de btw altijd aan het einde van het jaar wordt geregeld en dat onze servicepartner contact met u opneemt kunnen we ons helaas niet vinden, dit is simpelweg niet zo. Zowel in de oplevering e-mail, de bedankt voor betaling e-mail én op onze website wordt het proces beschreven. Hier wordt tevens mondeling nog aandacht aan gegeven in het telefoongesprek na oplevering van uw installatie. In verband met de AVG (privacy wetgeving) mogen wij uw persoonsgegevens niet zomaar doorspelen zonder machtiging. Hiertoe dient u dus onze servicepartner SolarFiscaal te machtigen en te voorzien van de benodigde gegevens om namens u de btw terug te vragen. Dit proces is dus 3x in schriftelijke communicatie beschreven en 1x telefonisch. Daarnaast kunt u ons ook altijd bellen voor dit soort zaken, dan hadden we dit direct telefonisch op kunnen lossen. Zie voor meer informatie tevens: https://www.sunneroo.com/btw/ ook al is dat voor u wellicht mosterd na de maaltijd.

We hopen dat u desondanks tevreden bent met het eindproduct, aan het begin van de zomer zullen we u nog eens contacteren om uw systeem op afstand te voorzien van een kosteloze health check en om eventuele vragen die u heeft te voorzien van antwoorden. Schroom niet om ons te contacteren wanneer u nog tussentijdse vragen heeft.

Met winterzonnige groeten,

Erik Lefferts