Jos E

De verzending was extreem vlot. En ik denk te merken dat de ventilatoren een goede luchtstroming geven. Maar ik heb wel wat problemen met de ventilatoren (mono en duo).

Probleem 1: De bevestiging van de ventilatoren onder smalle radiatoren viel erg tegen. Ik moest ze zelfs ondersteunen met standaardjes op de vloer omdat de magneetjes maar aan één zijde konden hechten en dan nog maar half.

Probleem 2: Het snoer van de warmtesensor is veel te kort. Op mijn radiator van 90 cm hoog krijg ik de sensor niet hoger dan 60 cm, 30 cm onder de bovenkant van de radiator. Wanneer de thermostaatkraan in evenwicht de radiator deels afknijpt, is de radiator op die hoogte koud. De ventilator blijft dan dus uit en erger nog, hindert de natuurlijke luchtstroming omdat de onderkant van de radiator deels wordt afgesloten. Waarom niet een veel langer snoer dat minder stijf is? Ook om de afstand van links naar rechts te overbruggen, als de radiatorkraan en een stopcontact aan verschillende kanten zitten.

Probleem 3: het geluidsniveau valt me tegen, ze zijn duidelijk te horen zelfs achter de bank, niet met een mooi zoemgeluid maar eerder rammelend. Misschien komt het door de moeilijke bevestiging (zie boven). Misschien wordt het geluid zachter als ik zorg voor minder contact met de radiator (er onder of iets dempends ertussen).

Probleem 4: de prijs. Ik vraag me af of dat niet voor minder geld kan. En voor zoveel geld zou ik meer gemak / gebruiksvriendelijkheid verwachten (langere snoeren, die soepel zijn en niet zo vol vouwen blijven liggen.

Probleem 5: de testmethode. De warmtesensor zou te testen zijn door er een 'verwarmd mes' tegenaan te houden. Bij mij lukte het alleen door er een pannetje met heet water bovenop te zetten en dan nog duurde het minuten voordat hij aanging.

Als ik het bedrijf aanraad is het om de vriendelijkheid en duurzaamheid.

Score voor SpeedComfort: 3/5
Zou u dit bedrijf aanbevelen? Ja