Bragt

Na ontvangst van de schadevergoeding van de door dhr. De Rooij veroorzaakte schade is mij door betrokkene gevraagd een herziening van mijn eerdere review op de website van slotenmaker DRS te realiseren. Bij deze mijn herziening. Bij het plaatsen van mijn bestelling was het helaas op geen enkele wijze mogelijk een andere, meer bij het uiterlijk van de deur passende deurknop te leveren. Levering was goed en redelijk snel gerealiseerd. Montage verliep niet geheel vlekkeloos maar bedrijf (niet zijnde de betrokken monteur) nam direct na bekend stelling van de veroorzaakte schade zijn verantwoordelijkheid .

Overduidelijk is dat gepast eigen initiatief niet ten grondslag ligt aan de contactopname door de dhr. De Rooij d.d. 30 jan jl. maar inherent is aan de inmenging door een derde partij. Ongeacht dit gegeven heeft deze functionaris blijk gegeven te beschikken over gepast eigen initiatief en neemt betrokkene ongevraagd zijn verantwoordelijkheid. Ik waardeer deze handelswijze zeer.

Nemen van verantwoordelijkheid bij veroorzaakte schade en dit vóór vertrek eerlijk aan de klant rapporteren. Alsdan gezamenlijk een oplossing zoeken.
De klant opties bieden bij bijv. het plaatsen van een andere deurknop/handvat welke meer bij het uiterlijk van de deur past en dit verzoek van de klant niet op een bruuske wijze afbreken.
Geconstateerd is dat de bovenste schroeven van de meerpuntsluiting niet volledig in de deur zijn bevestigd. Hierdoor veroorzaakt de deur bij openen/sluiten een "piepend" geluid en klemt de deur. Dit resulteert in schaafplekken op de deurpost. Evt. is dit alles te wijten aan het feit dat cfm. de monteur de gereserveerde montagetijd al 23 min. uitliep en hij uiteindelijk de werkzaamhdn hierdoor erg snel heeft uitgevoerd en afgerond. Alhoewel ik beide euvels door derden kan laten herstellen, draagt dit niet bij aan een positief eindoordeel. Dat is jammer omdat dit een gemiste kans is voor slotenmaker DRS temeer daar de planning niet een verantwoordelijkheid van de klant is maar deze hier wel de nadelen van ondervindt. Uiteindelijk is de monteur ca 40 min. later vertrokken dan door hem gepland. Alle opruimwerkzaamhdn -tijdens en na de montage- zijn door de klant uitgevoerd om zodoende te garanderen dat de montagetijd zoveel mogelijk gehandhaafd kon worden. Een betere inschatting van de uit te voeren werkzaamhdn alsook een hieraan gekoppelde realistische montagetijd zijn verbeterpunten. Tevens heb ik de oude (nu als sier diende) binnensloten eigenhandig weer aan de deur bevestigd. Dit ondanks de toezegging van de monteur dat hij deze werkzaamhdn zou uitvoeren.
Monteur(s) er zich bewust van laten worden dat zij als visitekaartje van slotenmaker DRS fungeren en met hun gedrag/vak kwalificaties een significante bijdrage leveren aan de uiteindelijke beeld-/meningsvorming van de klant.

Score voor Slotenmaker DRS: 3/5
Zou u dit bedrijf aanbevelen? Nee
meerpuntsluiting