Offerte
Advies
Medewerkers
Nazorg
Communicatie

Na 22 jaar dienstverband raakte ik verzeild in een arbeidsconflict.
Ik dreigde geïsoleerd te worden op mijn werk, kreeg geen enkele waardering meer van leidinggevenden, kreeg te maken met aankomend baanverlies, onzekerheid over mijn toekomst en twijfel en onzekerheid over mijn eigen kwaliteiten. in deze tijd had ik grote behoefte aan iemand met juridische kennis, iemand die bekend is met dit soort situaties, iemand die aan mijn kant staat en me helpt voor mezelf op te komen en die functioneert als een vertrouwenspersoon waarbij ik mijn twijfels kan neerleggen of ongenoegen kan uiten. Nogmaals bedankt voor alle adviezen en steun!

Bernard nam gelijk het eerste gesprek de mogelijkheden door en te kiezen koers.

Bernard herhaalt indien nodig zijn belangrijkste boodschap tot ik hem hierover niet meer hoef te bellen en het zelf weet: Zij maken een fout en willen nu dat jij je gaat schamen in een hoekje en afdruipt. Zo werkt dat niet: Wij gaan aantonen dat zij geen zaak hebben en fout zitten. Hij zegt ook wat ik het beste wel kan doen: blijf je werktaken doen, blijf in contact met je collega's, blijf meedenken op de werkvloer, maak je werkuren, en als het echt niet meer lukt meld je je ziek. Dat had ik nodig om te horen om dit ook vol te kunnen houden!

Bernard is altijd goed bereikbaar.

Bernard vroeg gelijk bij ons eerste gesprek naar mijn relatie en of ik het oké vond als hij ook mijn partner betrok bij de te maken keuzes. Dit omdat het een gezamelijk opgebouwd gezinsinkomen/hypotheek betreft.

Bernard heeft mij geadviseerd om ook met een psycholoog over het gebeuren te spreken en hij was benieuwd naar eventuele onderzoeksresultaten.

Bernard zei over de gesprekken met werkgever of bedrijfsarts: zeg niet snel mondeling iets toe, vertel ik wil erover nadenken, vraag werkgever afspraken schriftelijk uit te leggen/vast te leggen. Oefen gesprekken met je werkgever/bedrijfsarts met je partner.

Bernard gaf vooraf goede info over de mediation. De kaders waren mij helder waardoor ik de gesprekken met de mediator en werkgever aan durfde gaan.

Soms begreep ik de coaching van Bernard niet helemaal, bij de bedrijfsarts bijvoorbeeld: Wat is belangrijk wel te zeggen en wat kan ik beter niet benadrukken. Ik kreeg hierover uitleg van Bernard mee maar het gesprek bij de bedrijfsarts en de daar gestelde vragen maken het lastig om aan Bernards lijstje vast te houden. Ik miste heldere juridische uitleg/overzicht van wat de bedrijfsarts mogelijk wil zien of kan zien en wat daarvan consequenties kunnen zijn.

Score voor Schravenmade Advocaten: 4.5/5
Zou u dit bedrijf aanbevelen? Ja
Afgenomen dienst: